Udskrift af side! / Mail af fil!
Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 18-11-02 20:42

Hej NG

Jeg har en W2Kserver og anvender frontpage2002 til design af et Intranet!

Jeg vil gerne kunne gøre følgende 2 ting - håber nogle kan hjælpe:

1: Ved klik på et link / knap el. lign. åbne en side i et selvstændigt
vindue og vælge udskriv således at brugeren blot skal trykke OK for at få
udskriften (i stil med når man udskriver en kørselsvejl. på krak.dk)

2: Ved klik på et link / knap el. lign. oprette en tom mail med en bestemt
fil vedhæftet (i outlook2000) således at brugeren blot skal vælge en
email-adresse og evt. skrive en tekst og herefter klikke "send"

mvh
Niels Henrik Egebjerg

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-11-02 21:47

Niels Henrik Egebjerg skrev:

> 1: Ved klik på et link / knap el. lign. åbne en side i et
> selvstændigt vindue og vælge udskriv således at brugeren blot
> skal trykke OK for at få udskriften (i stil med når man
> udskriver en kørselsvejl. på krak.dk)

Det skal klares med javascript på klienten. Spørg hvordan i
clientsidegruppen [1].

> 2: Ved klik på et link / knap el. lign. oprette en tom mail
> med en bestemt fil vedhæftet (i outlook2000)

Det kan næppe lade sig gøre. Der kan kun vedhæftes filer fra
klientsiden - altså filer på brugerens computer, ikke på
webserveren. Af sikkerhedshensyn kan man ikke få adgang til
filsystemet på klientsiden med javascript.

Noter:
======

[1] <news:dk.edb.internet.webdesign.clientside>
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)