Evighed om at loade...
Fra : Søren Golf

Dato : 18-11-02 20:06

Hej alle,

Jeg er nu ved at ligge sidste hånd på min allerøførste php-side
nogensinde, men der altså en enkelt ting som stadig generer mig
rigtig meget.

Nogle af siderne tager en evighed om at loade, hvilket nok
tildels skyldes, at der meget information at hente, men det kunne
jo også tænkes, at det min kodning(eftersom jeg er meget
uerfaren).

Prøv evt. følgende link:
<a
href="http://norskovskilte.dk/quc/cbs/books/bookshow.php?isbn=002
9266718">

koderne kan findes på ved 'view source' på:
http://norskovskilte.dk/quc/cbs/books/bookshow.html

Hvis I har nogle ideer til, hvordan jeg kan speede loadningen op,
så skriv endelig, men I må også meget gerne forklare det, da jeg
ikke er inde i alle fagtermerne...

Med Venlig Hilsen

Søren Golf

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jacob Atzen

Dato : 18-11-02 20:55

Søren Golf <quctraffic@hotmail.com> writes:

> koderne kan findes på ved 'view source' på:
> http://norskovskilte.dk/quc/cbs/books/bookshow.html

Så vidt jeg kan se tilgår du en masse eksterne kilder. Så er du jo
afhængig af hver enkelt af disses svartid. Hvor lang tid tager
scriptet, hvis du fjerner alle referencer til eksterne kilder?

- Jacob Atzen

Fra : Søren Golf

Dato : 19-11-02 00:04

Jacob Atzen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Så vidt jeg kan se tilgår du en masse eksterne kilder. Så er du jo
> afhængig af hver enkelt af disses svartid. Hvor lang tid tager
> scriptet, hvis du fjerner alle referencer til eksterne kilder?

Meget hurtigt, hvilket også regnede med, men uden oplysningerne fra
de eksterne kilder dur siden ikke. Uden at vide noget om det, tænke
jeg blot, at man evt. kunne kode siderne på en anden måde så de blev
hurtigere.

MVH

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 19-11-02 16:50

On Mon, 18 Nov 2002 23:03:59 +0000 (UTC), Søren Golf
<quctraffic@hotmail.com> wrote:

> [...]
>de eksterne kilder dur siden ikke. Uden at vide noget om det, tænke
>jeg blot, at man evt. kunne kode siderne på en anden måde så de blev

Du kan evt. gemme (cache) oplysningerne om hver bog i din database
(eller en fil.) - Det vil helt sikkert speede det op.

Du kan gøre det sådan så første gang en bog bliver efterspurgt bliver
den hentet, og fremover vil den så blive trukket ud af din egen
database.