ALDI PC
Fra : Hjorth

Dato : 18-11-02 17:28

Aldi har en PC på tilbud til 9.999,- i denne uge

Er det et godt køb - er der noget jeg skal være opmærksom på,
eller noget der ikke dur?

Multimedia Home Entertainment Design Center

REAL 2,66GHz.
.. Intel® Pentium® 4-processor
533MHz forside bus
.. 512KB Second Level-memory. Motherboard m. 3PCI-slots. Grafik forberedt med
AGP 8x slot.
.. SONY CD-brænder 40 max. 12x 48 max.
.. DVD-Rom 16x.
.. Seagate 120 GB-harddisc. 7200 omdr./min.
.. nVidia GeForce 4 m. 128MB SDRAM.
.. Samsung 256 MB ddr 333 MHz (max. 2 GB).
.. Medion Stereo TV-, FM-tunerkort.
.. FireWire 1 x forside, 2 x bagside.
.. DOLBY Digital 6-kanalslyd. Digital hjemmebiograf.
.. 10/100 Mbit netværkskontroller.
.. USB 2.0. 3 x forside, 2 x bagside.
.. Medion 56K V.90 PCI-data fax modem.
.. Microsoft Intelli mus.
.. Medion PS/2-tastatur med multimedia-Hotkeys.

mvh

j.hjorth@stofanet.dk

--
Venlig hilsen

Jørgen Hjorth

Fra : Devast8or

Dato : 18-11-02 17:40

Det her er vist den samme som de sælger i DK
<http://www.aldi-essen.de/OFFER_D/home.htm>.
Der står lidt mere om den.

Om der er noget du skal være opmærksom på ved jeg ikke (udover at de skriver
noget forfærdelit sludder: "Grafik forberedt med AGP 8x slot". Grafik
forberedt? Flot skrevet :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-11-02 20:38

"Devast8or" <No@no.blowme> wrote in message

> Om der er noget du skal være opmærksom på ved jeg ikke (udover at de
skriver
> noget forfærdelit sludder: "Grafik forberedt med AGP 8x slot". Grafik
> forberedt? Flot skrevet :)

Øhh, men mon ikke det er fordi, graffikortet er et Geforce 4 ti 4200, som er
AGP 4x men AGP porten er forberedt for AGP 8x... Det kan jeg ikke se noget
galt i at skrive således... Man skal selvfølgelig vide lidt om computere for
lige at se det

Fra : Per Frederiksen

Dato : 18-11-02 21:00

> [...]
> galt i at skrive således... Man skal selvfølgelig vide lidt om computere

efter beskrivelsen er det et AGP 8x GF 4 4200 som leveres. Chipsæt skulle
være
sis 648

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-11-02 21:44

"Per Frederiksen" <per@frederiksens.dk> wrote in message

> efter beskrivelsen er det et AGP 8x GF 4 4200 som leveres. Chipsæt skulle
> være
> sis 648

Findes der da et TI 4200 kort der kører AGP 8x ? Jeg mener kun nogle enkelte
MX kort der gør...

Der står at agp slot´et understøtter AGP 8x, det står jo under bundkortet...

Der står ikke at grafikkortet er agp 8x, desuden kan jeg ikke se at man skal
ligge og rode med tanker om det er AGP 4 eller 8x

Fra : Devast8or

Dato : 19-11-02 00:24

Jo, det er da sikkert derfor. Det jeg mente var bare at "grafik forberedt"
er noget forfærdeligt sludder at skrive. Det kunne godt have været
formuleret en del bedre.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : rhexis

Dato : 18-11-02 22:03

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> wrote in
message news:3dd95102$0$117$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Findes der da et TI 4200 kort der kører AGP 8x ?

Jeps. Det er en forholdsvis ny ting fra nVidia.

--
rhexis

Amazing improvised electric violin. Free
mp3s available. - http://solostring.com/

Fra : Mikkel Lund

Dato : 18-11-02 17:49

Tja.....
Den MANGLER intet (dvs. den ikke noget som jeg ikke har), men det ville da
være super vis man kunne få af vide hvem der havde lavet bundkortet!!!

Hilsen Mikkel

Fra : JBF

Dato : 18-11-02 17:55

> Den MANGLER intet

256 mb ram er da efter min mening for lidt....

Fra : betina

Dato : 23-11-02 14:25

In article <arb5mr$2ee$1@sunsite.dk>, mikkelsky@hardwarefaq.dk says...
> Tja.....
> Den MANGLER intet (dvs. den ikke noget som jeg ikke har), men det ville da
> være super vis man kunne få af vide hvem der havde lavet bundkortet!!!
Jo den mangler faktisk et diskettedrev

Betin@

Fra : Per Frederiksen

Dato : 23-11-02 15:58

"betina" <betina@leverpostei.no> skrev i en meddelelse
> In article <arb5mr$2ee$1@sunsite.dk>, mikkelsky@hardwarefaq.dk says...
> Jo den mangler faktisk et diskettedrev
>
> --
> mvh
> Betin@

har du ikke bare glemt det i butikken?
I Glostrup lå det i nogle små kasser ved siden af Pc'en.

Fra : Henning

Dato : 23-11-02 18:24

On Sat, 23 Nov 2002 15:57:54 +0100, "Per Frederiksen" <pef@ddf.dk>
wrote:

>"betina" <betina@leverpostei.no> skrev i en meddelelse
>da

>har du ikke bare glemt det i butikken?
>I Glostrup lå det i nogle små kasser ved siden af Pc'en.

Seriøst, eller pjat? (Jeg kan ikke se en smiley...)

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Per Frederiksen

Dato : 23-11-02 21:10

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Seriøst, eller pjat? (Jeg kan se en smiley...)
>

> Henning
> hsb(at)image.dk

næh, du har jo klippet den væk

Fra : betina

Dato : 24-11-02 14:45

In article <3ddf9774$0$183$edfadb0f@dread13.news.tele.dk>, pef@ddf.dk
says...
> har du ikke bare glemt det i butikken?
> I Glostrup lå det i nogle små kasser ved siden af Pc'en.

Ja ja det er godt med dig
Betin@

Fra : Bobby Sixkiller

Dato : 18-11-02 18:07

> Aldi har en PC på tilbud til 9.999,- i denne uge

Er der ingen skærm med?! Hvis der ikke er det tror jeg faktisk godt at man
selv kunne samle en billigere PC (ihvertfald kan man sammensætte en AMD PC
med samme ydelse til en billigere penge). Desuden bryder jeg mig ikke om, at
producenterne af de enkelte komponenter ikke er navngivet. En del af
komponenterne synes jeg også forekommer direkte unødvendige (fx 56k modem i
en topmoderne PC?!).
Personligt ville jeg ikke købe den, men det er langt hen ad vejen et
temperament-spørgsmål.

Fra : Jørgensen

Dato : 18-11-02 19:01

Nu skal i høre hvorfor at det er et godt tilbud...

Vi har købt masser af aldi pcére og hvis der bare er det mindste galt så
ombytter de dem ! Ikke noget med at reparere !

De sender en fragt seddel og du behøver ikke at gøre meget andet end at
putte maskinen tilbage i æsken. Det er sq god service.

Der er masser af org. software med, maskinerne kører altid godt. Vi har købt
dem lige fra starten da aldi begyndte at sælge pcere i 1999, og vi har
aldrig nogen sinde være utilfredse...

Just my 2 cents !

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-11-02 21:58

"Bobby Sixkiller" <Spammers@Will.Be.Shot> skrev i en meddelelse

> [...]
> producenterne af de enkelte komponenter ikke er navngivet. En del af
> komponenterne synes jeg også forekommer direkte unødvendige (fx 56k

Du glemmer alt det software der er med... Prøv at regne prisen på det
sammen alene. Det er sq alligevel en del.

> Personligt ville jeg ikke købe den, men det er langt hen ad vejen et
> temperament-spørgsmål.

Enig.

- Martin

Fra : Leony

Dato : 19-11-02 08:10

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse

> Du glemmer alt det software der er med... Prøv at regne prisen på det
> sammen alene. Det er sq alligevel en del.

Det vil jeg gerne give dig ret i. Alligevel synes jeg ikke man skal regne
software med i prisen af 2 grunde. Medion har garanteret ikke betalt noget
der ligner den pris man skal give hvis man skal købe det som privatperson.
Oftest er en stor softwarepakke dog kun incitament for førstegangskøbere. De
fleste som har en computer i forvejen har som regel alle disse programmer,
eller tilsvarende, liggende.
Med undtagelse af Windows XP, så kan man jo også finde freewarealternativer
som har stort set de samme funktioner. Oftest vil en del af denne software
også være bundled med hardware (bl.a. PowerDVD, Nero og tv-kort softwaren).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Henning

Dato : 19-11-02 18:05

>producenterne af de enkelte komponenter ikke er navngivet. En del af
>komponenterne synes jeg også forekommer direkte unødvendige (fx 56k modem i
>en topmoderne PC?!).

Modemet ser ud til at være en del af tuner-kortet?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Howard

Dato : 19-11-02 18:08

> Modemet ser ud til at være en del af tuner-kortet?

Fedt!

Hvem bruger et modem i dag?
Tror ikke at målgruppen for sådan en PC bruger modem

Carsten

Fra : Henning

Dato : 19-11-02 19:01

On Tue, 19 Nov 2002 18:07:42 +0100, "Howard"
<news@STOP-SPAMchiptech.dk> wrote:

>"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

>Fedt!
>
>Hvem bruger et modem i dag?
>Tror ikke at målgruppen for sådan en PC bruger modem

Næ, men når det nu er en del af en et "multimedie-kort"? Det kunne ex.
være i forbindelse med et Viasat-abonnement, som kræver
modem-forbindelse? Men jeg tror gerne, du må sætte et klistermærke
over RJ11-stikket

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : emj

Dato : 19-11-02 21:27

On Tue, 19 Nov 2002 19:00:59 +0100, Henning <newsmail@mailme.dk>
wrote:

> [...]

Jeg har da tænkt mig at bruge det indbyggede modem som reserve, når
Stofanet svigter
Hilsen emj
--
http://home2.inet.tele.dk/elje/galleri/

Fra : Howard

Dato : 19-11-02 22:34

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har da tænkt mig at bruge det indbyggede modem som reserve, når
> Stofanet svigter
> Hilsen emj

Er det ikke lidt som at skrive et brev med kuglepen?
Så vil jeg nok heller vente til at fast net var op og køre igen.

Carsten

Fra : emj

Dato : 20-11-02 00:03

On Tue, 19 Nov 2002 22:34:14 +0100, "Howard"
<news@STOP-SPAMchiptech.dk> wrote:

>Er det ikke lidt som at skrive et brev med kuglepen?

Nej, det er fint til mail brug. Jeg bruger Forte Agent til mail og den
er ikke så tung at danse med

>Så vil jeg nok heller vente til at fast net var op og køre igen.

Du er en tålmodig sjæl

Hilsen emj OT

--
http://home2.inet.tele.dk/elje/galleri/

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-11-02 02:53

"Howard" <news@STOP-SPAMchiptech.dk> skrev i en meddelelse news:ardr4f$p09

> Fedt!
> Hvem bruger et modem i dag?
> Tror ikke at målgruppen for sådan en PC bruger modem

Jo, hvis man har behov for at sende og modtage fax, hvilket mange stadig
har....

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************

Fra : MaRk

Dato : 18-11-02 18:54

>aldi pc

Hej

Jeg synes den ser for lækker ud. Især de mange porte, tv-in radio, korlæsere
og alt det der.

cpu, hardisk, kabinet og grafikort
ser også godt ud.
Lyder ikke som et monster der larmer ad helvede til.

Det eneste at sætte en finger på er ramne, der burde være 512mb.

Men den ser virkelig lækker ud. Dog hvis du ikke har brug for alle de porte
som tv-in radio osv.
ja så kunne du nok samle en selv. Men ellers køb den.

Mvh
Mark

Fra : Martin S.

Dato : 18-11-02 19:06

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse

> [...]
porte
> som tv-in radio osv.
> ja så kunne du nok samle en selv. Men ellers køb den.

Nu er jeg ikke selv Medion-fan. Men jeg tvivler stærkt på at der er nogen
der kan samle en pc magen til, med delvis gode komponenter og så med al den
software der er med.
Det er en evindelig diskussion der er, hver gang Aldi og Medion slår til.
Alt andet lige får man en god pc for pengene. Selvom 256 MB DDR er i
underkanten, så er det ikke forkert at sælge Medion med det antal MB. Helt
gak gak er det nu ikke.
Man får meget for pengene.

Martin S. (som aldrig selv vil købe en pc i Aldi, måske.....)

Fra : Howard

Dato : 18-11-02 22:27

> [...]
>
> Hej
>
> Jeg synes den ser for lækker ud. Især de mange porte, tv-in radio,

Jeg det er jeg også helt vild med, men det må kunne fås alene eller hvad?

Carsten

Fra : Leony

Dato : 19-11-02 07:56

> Jeg det er jeg også helt vild med, men det må kunne fås alene eller hvad?

Du kan sikkert ikke købe Connect XL'en separat. Du kan dog sagtens få en bås
med fremføring af diverse stik til fronten (FrontX). Det er også muligt at
få en kortlæser der kan sidde i et 3½" eller 51/4" slot, man kan
selvfølgelig også lave den man har "indbygget".

Fra : ebbe

Dato : 19-11-02 18:00

www.Electriccity.dk har den samme som ALDI men med 512 Mb DDR Ram og ADSL-inkl.
oprettelse
hvorimod ALDI's kun har 256 mb Ram og en forældet modem der totalt er yt idag
merpris 698 kr. = 10.697 kr og så kan jeg som FDB medlem få rabat 3 pct.
mod Aldi's 9.999 kr uden rabat.

Fra : Howard

Dato : 19-11-02 18:12

"ebbe" <gebbe@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
idag
> merpris 698 kr. = 10.697 kr og så kan jeg som FDB medlem få rabat 3 pct.

Flot!
Du får 2% dividente hos FDB, 3% når det er daglivare.

Men nu er Electriccity altså ikke en del af FDB men F-gruppen som er Fona &
Fredgaard.

Carsten

Fra : Olesen

Dato : 19-11-02 22:37

> Men nu er Electriccity altså ikke en del af FDB men F-gruppen som er Fona
&
> Fredgaard.

...hvor pengekassen iøvrigt nok er tom..

Fra : Howard

Dato : 19-11-02 23:10

> ..hvor pengekassen iøvrigt nok er tom..

Det tror jeg ikke, de må have kommet sig over TeleFona nu.

Carsten