Sygeforsikring til dyr??
Fra : Krammemusen

Dato : 18-11-02 15:53

Hejsa.

Min mor talte om at man ligesom Sygeforsikringen Danmark til os mennesker,
kan få en lignende forsikring til dyr? jeg har aldrig hørt om det før men
hvis det er rigtigt hvor kan man så få det henne?

Mvh Helle

Fra : Gitte J. L.

Dato : 18-11-02 16:10

"Krammemusen" <mail@hellenielsen.dk> wrote in message
> [...]
> kan få en lignende forsikring til dyr? jeg har aldrig hørt om det før men
> hvis det er rigtigt hvor kan man så få det henne?

Dahlberg Assurance - de er supergode, og det koster ca. 500 kr om året. De
dækker ulykker og akut sygdom.
Tro mig - hvis du er på SU, så har du ikke råd til at lade være.
Jeg fik dyrlægeudgifter på mange tusinde kroner i løbet af et halvt år
(mange regninger på mindst 1000 kr hver) da min kastrat blev syg, og fordi
jeg havde sygeforsikret mine katte hos Dahlberg Assurance fik jeg alle
pengene på nær en enkelt selvrisiko tilbage igen. Jeg var på SU dengang (er
det desværre stadig), så puha... det reddede ikke bare julegaverne.
Du skal selv betale i den akutte situation (av, av), men pengene bliver
refunderet når du sender kvitteringerne (udspecificerede) til Dahlberg
bagefter.
Prøv at kontakte Kattens Værn - så vidt jeg husker var det via en af deres
foldere at jeg fik mine katte forsikret hos Dahlberg. Katteforsikringen er
nemlig resultatet af et samarbejde... eller sådan noget.
-Gitte

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 19-11-02 08:59

Hej Gitte og Helle

Jeg er på SU, og jeg mener ikke jeg har råd til at forsikre mine dyr. Fire dyr
af 500 bananer
giver 2000 om året - hvor tit har man dyrlægeregninger for 2000 kroner når
selvrisikoen er
trukket fra? Det hænder måske at man har, men set over en længere periode er det
nok bedre at få en kassekredit hvis man løber i problemer af uoverskuelig
karakter. Lad mig også lige indskyde at mig bekendt bliver hverken kastrationer
eller almindelige kontrolbesøg refunderet! Eller set fra forsikringsselskabernes
synspunkt - mon de laver en forsikring hvor der skal udbetales mere end der
bliver indbetalt?!?

Bare et par tanker ...
Kim

Fra : Gitte J. L.

Dato : 19-11-02 09:25

"Kim Vestergaard Hornbech" <kvho97@hum.auc.dk> wrote in message

> [...]
forsikringsselskabernes
> synspunkt - mon de laver en forsikring hvor der skal udbetales mere end

Det er klart, at har du fire katte, så er udskrivningen det større, og hvis
du så oven i hatten er så heldig ikke at blive ramt af akut sygdom af den
dyre slags ... så har pengene bare forgyldt forsikringsselskabet. Men, for
os der kun har en eller to katte... og måske særligt for dem, der har
udekatte...
Hvor ofte kan man ikke her på gruppen læse noget a la (overdrivelse fremmer
forståelsen): "Hjælp, jeg er på SU og har ikke råd til at få min kat til
dyrlæge, selvom den knap nok kan støtte på benene og desuden er ved at blive
blå i hovedet... " Noget siger mig, at en kassekredit ikke ville hjælpe
synderligt i de tilfælde - den koster jo også penge.
De penge du trækker på kassekreditten skal betales tilbage igen med renter
og renters rente ik, og personligt havde jeg ikke råd til at betale ca. 6000
kr tilbage umiddelbart efter udskrivningerne ... og at betale af på en
kassekredit de næste mange mange måneder, samtidig med at man i forvejen på
SU kan have svært ved at få råd til et simpelt tandlægeeftersyn... nej tak.
For mit vedkommende har det betalt sig at betale 1000 kr om året for to
katte. Selvrisikoen er på 600 og du har ret, forsikringen dækker ikke
almindeligt "vedligehold". Men hvis katten bliver kronisk syg med
tilbagefald på tilbagefald, så betaler man kun selvrisikoen en gang ... og i
de tilfælde løber regningerne hurtigt op!
Det står da naturligvis enhver frit at få sig en kassekredit i stedet, det
har du ret i, og hvis man har forældre med forgyldt lommeuld, så tror jeg da
også at det er den billigste løsning at låne hos dem i akutte situationer.
-Gitte

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 19-11-02 15:58

Hej Gitte

Franz har været ved dyrlæge mange gange med forskellige problemer med øjne og
næse, og de først to år vi havde ham, ville det muligvis have været en god
forretning med en forsikring, men sammenlagt for hele hans liv og i særdelshed
for hele flokken (tre katte og en hund) ville det have været en meget meget
dårligt forretning med en forsikring for os ...

Det er blot mine erfaringer med kattehold på SU

Mvh
Kim

Fra : Lars Dahl

Dato : 19-11-02 11:41

> [...]
forsikringsselskabernes
> synspunkt - mon de laver en forsikring hvor der skal udbetales mere end der

Hej Kim.

Ganske præcist vores tanker om sygeforsikring - indtil vi nu, på to år,
har brugt ca. 25.000 på dyrlægeregninger (ud over vaccinationer, alm.
helbredschek osv). Vi har tre katte, og egentlig har kun den ene fejlet
noget _meget_ slemt (så slemt at hun ikke kunne leve med det), men ikke
desto mindre er det løbet op. F.ex.: en ridset hornhinde til 4000,-; en
clamydia, som nåede at smitte en anden, til en værdi af 5000,- og -
sidst, men ikke mindst - en omgang allergi, værdi ca. 12.000,-!!! Alle
disse beløb kunne ha' været skiftet ud med to års sygeforsikring =
3000,- + tre gange selvrisiko = 1800,- = 4800,-. Jeg tør slet ikke
begynde at regne på, hvad vi havde haft råd til, hvis vi havde haft dem
forsikret...
Det er da kun menneskeligt at gå ud fra at uheld primært sker for
naboen, men man er jo selv en eller andens nabo

Med venlig hilsen
Lars Dahl
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 19-11-02 15:49

Hej Lars

Med risiko for at lyde kynisk og kold så er jeg bange for at mine katte ikke
ville overleve den slags sygdomsforløb du ridser op der ... Jeg holder meget af
mine katte, faktisk så meget at jeg ikke gentagende gange vil udsætte dem for
ubehag specielt de to af dem forbinder med dyrlægebesøg ...

Mvh
Kim

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-11-02 16:22

In article <3DDA4F72.FB3CDAE3@hum.auc.dk>, Kim Vestergaard Hornbech
<kvho97@hum.auc.dk> wrote:

> [...]
> mine katte, faktisk så meget at jeg ikke gentagende gange vil udsætte dem for
> ubehag specielt de to af dem forbinder med dyrlægebesøg ...

Okay, ja så har du nok ikke brug for en forsikring...
Men jeg ville nu være meget ked af at være nødt til at aflive mine
katte p.g.a. så (forholdsvis) banale ting som clamydia eller et rids i
øjet, hvis en forsikring kunne have gjort forskellen... heller ikke
selv om den ene _er_ bange for dyrlægen. Det varer jo kun til vi er
hjemme igen.

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 19-11-02 20:54

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> øjet, hvis en forsikring kunne have gjort forskellen... heller ikke
> selv om den ene _er_ bange for dyrlægen. Det varer jo kun til vi er

Nu sidder jeg og bli'r helt klam... Rids i øjet: 4000???????????

Basil har lige (formentlig) fået "noget" i øjet, han har slåsset - for
sjov - men Jack, og vil ikke rigtigt lukke det ene øje op. Men ellers er han
upåvirket, og han kniber det altså ikke i HELE tiden. Han kigger ind imellem
med det. Vi har prøvet at kigge på det, men så folder han jo blinkhinden hen
over det, så det er ikke rigtigt til at se om han har fået en klo eller
noget støv i øjet.

Men planen er da at tage ham til dyrlæge i morgen hvis det ikke er blevet
bedre. Men jeg må godt nok sige at det ikke gerne skulle koste 4.000.... det
er det dobbelte af hvad han selv har kostet (ikke at det kan sammenlignes,
men...) Det er forhåbentlig ikke standardprisen for at "få noget i øjet"??

Nervøs hilsen
Lisbeth
(og Basil der farer rundt i lokalet efter Jack og Phumba)

Fra : Denise

Dato : 19-11-02 21:13

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu sidder jeg og bli'r helt klam... Rids i øjet: 4000???????????

Ja 4000 skal nok passe. Vi gav 3000 for operation og efterbehandling af
hornhindesår på Blonde i Karlslunde, og jeg kan ikke huske hvad vi i
forvejen havde betalt til vores egen dyrlæge. Hvad det kom af sagde han, at
det kunne jeg lige så godt lade være med at spekulere over for det fandt jeg
aldrig ud af. Det kunne være Molly, han kunne være rendt ind i vindueskanten
eller alt muligt andet. Heldigvis har han ingen mén og man kan ikke se noget
i hans øje.
Derfor sørger jeg for at de får klippet negle rimeligt jævnligt, for Molly
kan godt stikke lussinger
For at se om der er hul i hornhinden, kommer dyrlægen noget væske i øjet og
hvis det er hul kan man tydeligt se det, når man lyser med en lampe i øjet.
Karlslunde laver op til flere af sådanne operationer daglig, dog mest på
hunde, men altså også katte, så der er åbenbart rigtig mange der kommer galt
afsted.
Men inden vi maler fanden på væggen, så mener jeg godt man kan klare en
ridse med dråber eller salve, helt afhængig af størrelse. Det kunne det
desværre ikke med Blonde selv om det var prøvet først.
Hilsen Denise

Fra : Hanne Dahl

Dato : 19-11-02 22:19

Hej Denise.

Lars er ikke hjemme så jeg svarer lige en gang )

Ridset i øjet skete da Louis var i snor i Hans egen have. Jeg var i den
anden
ende af snoren kun ½ meter væk , da en anden kat ikke ville hilse pænt på
Louis. Heldivis er Louis utrolig nem at håndtere selv når han har det
dårligt.
Lægen behandlede ham med Pencilin og salve som heldigvis reddet hans horn-
hinde. Jeg mener vi har et halv dårligt billlede af ham på Vores hjemside.

Ja, selv et rids kan løbe op i de højre penge lag . Et ubehandlet rids kan
gøre
meget ved en kats øjne. Desværre ser det somregl heller ikke kønt ud )

Vh Hanne Dahl
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Denise <daugbjerg@*NOSPAM*c.dk> skrev i news:are60l$7ka$1@sunsite.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 18-11-02 16:27

In article <araut1$gsg$1@sunsite.dk>, Krammemusen
<mail@hellenielsen.dk> wrote:

> [...]
> kan få en lignende forsikring til dyr? jeg har aldrig hørt om det før men
> hvis det er rigtigt hvor kan man så få det henne?

Joda, der er flere, bl.a dyrekassen Danmark og Dahlberg. Vi har haft
det oppe med jævne mellemrum. Jeg lavede lige en søgning på Google for
dig, så du kan læse de tidligere indlæg om dyreforsikring De nyeste
indlæg er fra 4. november 2002.
<http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=ISO-8859-1&newwindow=1&q=f
orsikring&btnG=Google-s%F8gning&meta=group%3Ddk.fritid.dyr.kat>