Nikolai & julie (tv serie)
Fra : Brian Kristiansen

Dato : 18-11-02 11:36

Hej

Er der ikke en der har optaget Nikolai & julie igår ?
(gerne en som bor inden for 10 - 15 km fra Glostrup)

Jeg har lovet min datter at jeg ville optage den så hun kunne se den
iaften, men jeg lavede en fejl så den ikke blev optaget ! (så jeg står
til skideballe iaften) HJÆLP !

Ps. dusør gives !!

mvh
brian

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-11-02 11:35

Brian Kristiansen wrote:
> [...]
>
> Jeg har lovet min datter at jeg ville optage den så hun kunne se den
> iaften, men jeg lavede en fejl så den ikke blev optaget ! (så jeg står

som du også fik at vide i dk.medier.tv så bliver den altså genudsendt......
men derudover er du altså off-topic.......
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 18-11-02 11:45

Sabina Hertzum wrote:

> som du også fik at vide i dk.medier.tv så bliver den altså genudsendt......
> men derudover er du altså off-topic.......

og spm det jo også fremgår i og med at jeg giver dusør idag, så kan jeg ikke
vente til torsdag

Og da der vi opstå "familie" krise iaften hvis jeg ikke har filmen....så er det
vel ikke off topic

Mvh
brian

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-11-02 11:42

Brian Kristiansen wrote:
> Hej
>
> og spm det jo også fremgår i og med at jeg giver dusør idag, så kan
> jeg ikke vente til torsdag

hvorfor ikke??

> Og da der vi opstå "familie" krise iaften hvis jeg ikke har
> filmen....så er det vel ikke off topic

hmmm...... jeg har lidt svært ved at se hvilken krise der ikke kan
overvindes ved lidt bestikkelse og en lovning om at det jo kommer på
torsdag....

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 18-11-02 11:51

> hvorfor ikke??

Fordi

> hmmm...... jeg har lidt svært ved at se hvilken krise der ikke kan
> overvindes ved lidt bestikkelse og en lovning om at det jo kommer på
> torsdag....

så hørte du ikke den diskussion jeg havde med vores datter igår fordi hun
VILLE se den (og ikke måtte), så løftet blev at hun kunne se den MANDAG
(idag) (og løfter SKAL man jo holde.... ikke sandt

mvh
brian

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-11-02 11:51

Brian Kristiansen wrote:

> så hørte du ikke den diskussion jeg havde med vores datter igår fordi
> hun VILLE se den (og ikke måtte), så løftet blev at hun kunne se den
> MANDAG (idag) (og løfter SKAL man jo holde.... ikke sandt

jo men børn har vel også godt af at lære at løfter kan blive brudt af andre
omstændigheder.... at ikke alt kan lade sig gøre hvis ydre ting blander sig
( som en video der fucker).... men at der er en løsning uden om ( som at
vente til på torsdag, hvor far laver lidt ekstra god mad og hygger imens
;) )

iøvrigt er jeg glad for at min søn kan blive oppe og se det*G* han fulgte
nemlig også med i serien :)

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 18-11-02 11:48

> Hej
>
> og som det jo også fremgår i og med at jeg giver dusør idag, så kan jeg ikke
> vente til torsdag
>
> Og da der vil opstå "familie" krise iaften hvis jeg ikke har filmen....så er det
> vel ikke off topic

Og så er der tale om et barn som skal bruge den (og gruppen hedder familie.barn)

Fra : Solv

Dato : 18-11-02 13:59

"Brian Kristiansen" <briank@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der ikke en der har optaget Nikolai & julie igår ?
> (gerne en som bor inden for 10 - 15 km fra Glostrup)

Hej Brian

Det har jeg og jeg bor i Herlev.
Send en mail til mig privat.

Hilsen Solveig

Fra : Brian K

Dato : 18-11-02 14:34

Hej
Jeg har fået fat i en kopi, takker for hjælpen (og undskylder hvis jeg har
lavet "støj" i gruppen)

Mvh
brian

Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 18-11-02 23:10

"Brian K" <noway@test.dk> wrote in

> Hej
> Jeg har fået fat i en kopi, takker for hjælpen (og undskylder hvis jeg
> har lavet "støj" i gruppen)

Godt for dig og din husfred

Angående støj i gruppen, så tag det roligt. Nogen mennesker er lidt for
emsige med at forfølge andre som poster indlæg der måske ikke lige er helt
on-topic hvis man fortolker on-topic stramt.

Reglen er jo lavet for at nyhedsgrupperne ikke skal floates med alt muligt
som ingen har interesse i. Det er da ikke så stort et problem her i gruppen
at vi ikke kan tillade en far at efterlyse noget som helt klart vil gøre
hans datter glad og give ham lidt fred.

Mit indlæg er i øvrigt også off-topic
--ingermarie

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-11-02 23:20

Inger Marie Jakobsen wrote:
> Angående støj i gruppen, så tag det roligt. Nogen mennesker er lidt
> for emsige med at forfølge andre som poster indlæg der måske ikke
> lige er helt on-topic hvis man fortolker on-topic stramt.

hej Ingermarie...

hvis din hentydning her var møntet på mig ( hvilket jeg formoder da jeg er
den eneste der nævnte at han var off-topic)
så kom den hentydning fra mig udelukkende fordi jeg allerede i går havde set
samme indlæg i dk.medier.tv, hvor han også have postet samme efterlysning i
dag.....

derudover er jeg ikke videre emsig, men når man befærder usenet, har man da
vel pligt til at fortælle folk hvis de er off-topic eller ej...... havde jeg
været RIGTIG emsig havde jeg futtet ham en tur i netiketten :)

> [...]
> her i gruppen at vi ikke kan tillade en far at efterlyse noget som
> helt klart vil gøre hans datter glad og give ham lidt fred.

det er ikke et stort prob, nej det har du ret i.... men hvis en, to eller
endda tre offtopic indlæg tillades kan det hurtigt ende i et overflod af
offtopic indlæg...... og det tror jeg næppe nogen herinde ønsker... så
hellere påtale det i et henkastet tonefald :D

> Mit indlæg er i øvrigt også off-topic

i reglen er der faktisk mange offtopic posts i denne gruppe*G* men en ting
er at poste offtopic i en tråd der har udviklet sig, noget helt andet er at
starte en helt offtopic tråd......

Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 19-11-02 11:20

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in

> [...]
> så kom den hentydning fra mig udelukkende fordi jeg allerede i går
> havde set samme indlæg i dk.medier.tv, hvor han også have postet samme

Mmm Jeg kan godt se hvorfor du synes den var møntet på dig. Det var den
vel egentligt også, men også på andre som straks springer til med off-
topic råbet så snart nogen bevæger sig på kanten af nyhedsgruppens emne.

> [...]
> man da vel pligt til at fortælle folk hvis de er off-topic eller
> ej...... havde jeg været RIGTIG emsig havde jeg futtet ham en tur i

Det er rigtigt

Du må i øvrigt undskylde at jeg kaldte dig emsig... Det var ikke min
mening at kalde dig navne...jeg blev bare lidt emsig

> [...]
> overflod af offtopic indlæg...... og det tror jeg næppe nogen herinde
> ønsker... så hellere påtale det i et henkastet tonefald :D

Mmmm... Men hvis man ikke tillader indlæg som er på kanten af emnet, så
kan nyhedsgruppen også hurtig blive død. Det er der vel heller ikke nogen
som ønsker?

Lad os i stedet give den bredest mulige fortolkning af emnet for
nyhedsgruppen. Der er mange, mange emner der med lidt god vilje kan komme
ind under familie.barn - også det oprindelige indlæg i denne tråd.

--ingermarie

Fra : Per R

Dato : 20-11-02 17:06

Hej !

Undskyld jeg spøger, men hvor gamle er jeres børn som ser "Nikolai og
Julie"?

Jeg troede det var en serie for voksne og ikke børn. (der er vel en grund
til den først bliver sendt kl. 20.00)
Og hvad kan et barn få ud af at se den serie udover at få en masse
forvirrede tanker om voksenlivet som de slet ikke behøver at tage stilling
til i nu

Bare nogle reflektioner og en undren

Hilsen Jakobs mor

Fra : Inger Pedersen

Dato : 20-11-02 17:41

"Per R" <eros@fjernmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Julie"?
>
> Jeg troede det var en serie for voksne og ikke børn. (der er vel en grund

Ja, jeg har også undret mig: Hvis et barn er gammelt nok til at se serien,
er det vel også gammelt nok til at forstå, at en video kan gå i koks?
Hilsen Inger

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-11-02 21:34

Per R wrote:
> Hej !
>
> Undskyld jeg spøger, men hvor gamle er jeres børn som ser "Nikolai og
> Julie"?

min søn blev 8 år i april......

> [...]
> Og hvad kan et barn få ud af at se den serie udover at få en masse
> forvirrede tanker om voksenlivet som de slet ikke behøver at tage

der er så meget på tv der kun er for voksne, men som børn ser
alligevel......
andre af min søns yndlingsprogrammer er feks : Hit med sangen, Robinson,
Åndernes magt, Bekendelsens time, Venner for evigt...... og så Nicolai og
julie..... derudover får han stor glæde af stand up, som Amin Jensen show da
det blev sendt...
den eneste her der ikke indeholder lidt social realisme er Hit med sangen*G*
og jeg betragter det som en måde for ham at få mulighed for at stille de
spørgsmål han gerne vil uden at det behøver relateres til noget i hans eget
liv...... som feks da knægten i nicolai og julie fortalte at han vidste hvad
en dildo var*G*

Fra : R. Ilsøe

Dato : 21-11-02 00:18

Synes fasktisk det er mere forstyrrende med folk der farer op over et indlæg
der ligger lige på kanten end det er med et indlæg der ligger lige på
kanten, for det ender altid i en stor debat... og Anyway, så kan man jo
hurtigt ud fra overskriften eller i hvert fald de første 1 - 5 indlæg se om
det er relevant eller om det bare er blevet til en mega tråd skabt af en af
usenets utallige yderst strixe "politibetjente.

R. Ilsøe

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-11-02 00:26

R. Ilsøe wrote:
> [...]
> - 5 indlæg se om det er relevant eller om det bare er blevet til en
> mega tråd skabt af en af usenets utallige yderst strixe

wow*G* altså Rinnie.... du burde da af alle mennesker vide at jeg bestemt
ikke er striks*G*
det er ihvertfald første gang at det er blevet antydet *G*

nu er det jo ikke fordi denne gruppe er hamrende travl og svær at følge med
i.... så en hyggelig afslappet debat burde da være til at have med at gøre
;)

Fra : R. Ilsøe

Dato : 21-11-02 12:51

> wow*G* altså Rinnie.... du burde da af alle mennesker vide at jeg bestemt
> ikke er striks*G*
> det er ihvertfald første gang at det er blevet antydet *G*

Hehe... Ja, nu den blev postet i denne her tråd kunne det godt ligne en der
var møntet helt på dig, men sad lige i min gru og tænkte tilbage på sidst
jeg huserede på usenet... og på de forfærdelige over-følsomme folk der også
huserede her... Tror jeg lige blev revet lidt med af gamle minde! *GG*

> [...]
med
> i.... så en hyggelig afslappet debat burde da være til at have med at gøre

Hmmm... Kan se noget ikke har ændret sig så! Usenets mest rolige gruppe
stadigvæk. Underligt egentlig når man tænker på hvor meget gang i den der er
på div. forældre-sider som far-mor.dk og mor-far.dk

Rinnie

Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 21-11-02 17:10

"R. Ilsøe" <frygtloes_@hotmail.com> wrote in

> [...]
> gruppe stadigvæk. Underligt egentlig når man tænker på hvor meget gang
> i den der er på div. forældre-sider som far-mor.dk og mor-far.dk

Jeg tror det er fordi at internetsiderne er mere let-tilgængelige end
nyhedsgrupperne. Og så er der jo ikke så mange billeder på nyhedsgrupper
som denne

--ingermarie

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-11-02 23:11

R. Ilsøe wrote:

> [...]
> tilbage på sidst jeg huserede på usenet... og på de forfærdelige
> over-følsomme folk der også huserede her... Tror jeg lige blev revet

uhhh pas på med det*G* der sker meget på et år

> Hmmm... Kan se noget ikke har ændret sig så! Usenets mest rolige
> gruppe stadigvæk. Underligt egentlig når man tænker på hvor meget
> gang i den der er på div. forældre-sider som far-mor.dk og mor-far.dk

ikke den mest rolige, blot en af dem*G* kan da nemt finde et par stykker der
er roligere...

dejligt at se dig tilbage igen ;)