RAID0?
Fra : Voller

Dato : 18-11-02 10:14

Hej NG.

Jeg har to IBM 60 GB harddiske (IDE-100). Jeg leger lidt med tanken om at
købe en RAID-controller og se om jeg kan få det til at virke i en
RAID0-løsning.

I den forbindelse har jeg et par spørgsmål:

1. Controller.
Jeg har kigget på en Promise FastTrak TX2000 RAID-controller. Nogen der har
dårlige erfaringer med den? Er der andre controllere jeg hellere skal vælge?

2. CD-drev.
Hvad med mine CD-drev? Skal de bare blive siddende i bundkortets standard
IDE-controller?

3. Backup.
Kan jeg på et senere tidspunkt sætte en ny harddisk i bundkortets standard
IDE-controller og bruge det som backupdrev? Jeg har de to harddiske i RAID
og to CD-drev. Kan man så godt putte det 5. IDE-drev i, når de to
oprindelige harddiske bliver opfattet som et enkelt drev?

Tak for hjælpen.

Fra : Brian Hansen

Dato : 18-11-02 12:10

> [...]
har
> dårlige erfaringer med den? Er der andre controllere jeg hellere skal

Jeg tror ikke der så meget at udsætte Promise for.

> 2. CD-drev.
> Hvad med mine CD-drev? Skal de bare blive siddende i bundkortets standard
> IDE-controller?

Ja

> [...]
> og to CD-drev. Kan man så godt putte det 5. IDE-drev i, når de to
> oprindelige harddiske bliver opfattet som et enkelt drev?

Med Promise kontrolleren får du 2 IDE-kanaler mere. så du kan sætte ialt 8
diske/cdrom til.
Så der er ikke noget i vejen for at sætte et 5. drev i.

Brian