Zyxel 310 adsl router virker med tdc adsl ~
Fra : o&u

Dato : 18-11-02 10:11

Hej

Jeg købte denne router ved et impulskøb i maj 2001, da jeg troede, at
jeg kunne få cybercity adsl. De brugte denne router.
Jeg havde imidlertid kun eet kobber, så jeg måtte ty til tdc som den
eneste, der kunne levere adsl til mig.

Denne router virkede ikke med tdc adsl. Ville ikke få forbindelse
(ringe op, hvis man kan sige det).
Jeg har forgæves forsøgt at sælge routeren flere gange.

Men nu er zyxel, den 29. oktober, kommet med en firmware version 3.50,
som får det til at virke !

Routeren Zyxel Prestige 310 virker desuden fint med 100 Mbits netkort,
imodsætning til den speedstream router jeg fik fra tdc. (Tdc har
imidlertid også linksys og cisco routere, man kan leje, og de overgår
begge speedstream på dette punkt.)

ftp://ftp.zyxel.dk/p310/

Jeg har en how-to pdf fil på een side, hvis nogen øsnker vejledning i,
hvad man skal gøre med rom og bin fil, for opdatering af firmware.

Hvis nogen kunne bruge denne information !

mvh

John

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-11-02 19:03

"o&u" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Men nu er zyxel, den 29. oktober, kommet med en firmware version 3.50,
> som får det til at virke !

Dvs uden Siemens/Ericsson modemet?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 19-11-02 07:15

> "o&u" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Dvs uden Siemens/Ericsson modemet?

Næppe, det er en ethernet router.

--
Svend

Fra : o&u

Dato : 19-11-02 10:52

On Mon, 18 Nov 2002 19:03:09 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>"o&u" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
>Dvs uden Siemens/Ericsson modemet?

Den sidder imellem tdc's adsl modem og en 100 Mbit hub på ethernet
netværk.

Regn selv ud hvor meget support tdc yder, når der anvendes alternativt
udstyr. Men Zyxel har været hjælpsomme !

mvh

John

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-11-02 18:32

> Den sidder imellem tdc's adsl modem og en 100 Mbit hub på ethernet
> netværk.

ok, hvad var det der ikke virkede før opgraderingen?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : o&u

Dato : 20-11-02 09:03

On Tue, 19 Nov 2002 18:31:48 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>"o&u" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
>ok, hvad var det der ikke virkede før opgraderingen?

Er I specielt tungnemme herinde ?
Før firmware opdateringen kunne routeren ikke opnå forbindelse via tdc
adsl modem. Så simpelt er det: no way through.

Desuden: der er ikke hub i model 310.

mvh

John

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-11-02 09:10

> Er I specielt tungnemme herinde ?

Måske

> Før firmware opdateringen kunne routeren ikke opnå forbindelse via tdc
> adsl modem. Så simpelt er det: no way through.

Men hvad var grunden? Du skriver ikke hvilket ADSL-produkt du har, men
jeg er nysgerrig efter om routeren ikke kunne DHCP'e på WAN-siden eller
om den måske ikke havde en PPPoE-klient.
Eller om den havde men der var kompatibilitetsproblemer.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : o&u

Dato : 20-11-02 14:03

Hej igen

Der står lidt her:
http://www.zyxel.dk/faq/faq_02.php?faq_id=18

mvh

John

Fra : Frans Jensen

Dato : 19-11-02 19:42

On Tue, 19 Nov 2002 10:51:58 +0100, o&u <johnknuhtsen@mail.dk>
wrote:

>Den sidder imellem tdc's adsl modem og en 100 Mbit hub på ethernet
>netværk.

hub?

er der ingen LAN porte på 310'eren

>Regn selv ud hvor meget support tdc yder, når der anvendes alternativt
>udstyr. Men Zyxel har været hjælpsomme !

øhh, hvor meget support har man brug for til opsætning af en
router?

PS. bruger selv en Zyxel 314

--
girls and sex
can't beat

Fra : Finn Nielsen

Dato : 21-11-02 07:27

o&u <johnknuhtsen@mail.dk> writes:

> Hej igen
>
> Der står lidt her:
> http://www.zyxel.dk/faq/faq_02.php?faq_id=18

Du svarede ikke på hvilket abonnement du har. Jeg har brugt samme router
på en Pro@ccess siden marts (mellem et Ericsson adsl-moden og en switch),
og det har altid virket perfekt, derfor er det ikke særligt nyttigt at du
påstår at den generelt ikke virker med TDC ADSL.

--
Finn Nielsen - http://www.finnnielsen.dk/

Fra : o&u

Dato : 21-11-02 08:37

On Thu, 21 Nov 2002 07:26:58 +0100, Finn Nielsen <spamtrap1@zznyyd.dk>
wrote:

> [...]
>og det har altid virket perfekt, derfor er det ikke særligt nyttigt at du
>påstår at den generelt ikke virker med TDC ADSL.

Abonnement: netexpres.
Med speedstream router, som jeg ikke gider bruge mere, da den laver
knuder ved 100 Mbit/s hub/netkort. Naturligvis kan man leje en bedre
router (linksys eller cisco hos tdc), men jeg havde jo denne zyxel 310
i kælderen.
Bliver du klogere af det ? (abonnements-oplysning).

mvh

John

Fra : Finn Nielsen

Dato : 22-11-02 09:25

> [...]
> i kælderen.
> Bliver du klogere af det ? (abonnements-oplysning).

Det jeg opponerer imod er at din påstand (zyxel prestige 310 kunne før
V3.50(M.002) ikke bruges med TDC ADSL) er for generel og som sådan
forkert.

De forskellige abonementsformer bruger et antal forskellige måder at få
forbindelse med. For at finde ud hvad der ikke virker er man altså nødt
til at vide hvordan du får forbindelse (hvilket du ikke fortalte, selv
ikke da du blev spurgt hvad det var der ikke virkede før), eller
alternativt finde ud af hvilket abonnement du har og der igennem hvordan
du får forbindelse på. Så det er altså ikke os der er tungnemme, men dig
der gav utilstrækkelige oplysninger.

Det er altså ikke TDC ADSL generelt din router har haft problemer med,
men specifikt med netexpress (og den type logons som bruges der).

--
Finn Nielsen - http://www.finnnielsen.dk/

Fra : Hans

Dato : 22-11-02 10:24

Finn Nielsen wrote:

> Det er altså ikke TDC ADSL generelt din router har haft problemer med,
> men specifikt med netexpress (og den type logons som bruges der).

Og for at slå det fast med 7-tommer søm er det altså PPPoE opkobling der har
været problemer med. (Bare info til dem som ikke ved hvad Netexpress er
baseret på).

--
mvh, Hans

Fra : Per Bau

Dato : 22-11-02 21:35

"Hans" <fast@NOSPAM2night.dk> skrev i en meddelelse

> Og for at slå det fast med 7-tommer søm er det altså PPPoE opkobling der
har
> været problemer med. (Bare info til dem som ikke ved hvad Netexpress er
> baseret på).

Du må nok trække det søm ud igen. Jeg ved et det er BB der var problemmer
med. Det har der tidligere kørt en længere tråd omkring det i de interne TDC
grupper. Det er for øvrigt også det der er beskrevet i Zyxel's beskrivelse
af fejlen, der tidligere blev henvist til.

Om der så også skulle have været problemmer med PPPOE skal jeg ikke kunne
udtale mig om.

/Per

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 23-11-02 10:20

"Per Bau" <perbau@hotmail.com> wrote in message

> Om der så også skulle have været problemmer med PPPOE skal jeg ikke kunne
> udtale mig om.

Næppe, jeg har brugt ZyXEL udstyr på PPPoE i over et år.

--
Svend

Fra : Hans

Dato : 23-11-02 10:38

Svend Jørgensen wrote:
> "Per Bau" <perbau@hotmail.com> wrote in message

> Næppe, jeg har brugt ZyXEL udstyr på PPPoE i over et år.

Det var også nyt for mig, men jeg forstod på Johns indlæg, at det var en NE
opkobling det handlede om.

Jeg ved at der har været mange problemer Med Zyxel P310 og 314 på en DHCP
baseret BB forbindelse, men det skulle være løst. Dels på grund af ny
firmware til routerne, men også fordi TDC har ændret i DHCP konfigurationen
på centralerne.

Der har også været problemer med kombinationen Siemens ADSL-modem og Zyxel,
men det har for det meste været Zywall 1 og 10 som har haft problemer. Dette
skulle igen være løst med den nyeste firmware.

Jeg mener stadigvæk vi mangler info om hvad det er for en opkobling vi taler
om, men jeg er overbevist om det er Produktet "Tele Danmark Bredbånd alias
TDC BB Adsl" det handler om, og ikke Netexpress.

--
mvh, Hans