Tilstopper Epson-printere?
Fra : benjamin

Dato : 18-11-02 02:44

Jeg kunne godt tænke mig at købe en Epson 950 printer. Men jeg bliver
med at læse at Epsonprintere stopper til hvis man ikke bruger dem
mindst en gang om ugen. Er der nogen som kan be/afkræfte det?

Benjamin

Fra : Leony

Dato : 18-11-02 07:20

"benjamin" <nospambgst@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne godt tænke mig at købe en Epson 950 printer. Men jeg bliver
> med at læse at Epsonprintere stopper til hvis man ikke bruger dem
> mindst en gang om ugen. Er der nogen som kan be/afkræfte det?

Jeg kender en der har en Epson. Den er ikke stoppet til endnu og den bliver
i hvert fald brugt mindre end en gang om ugen.
Jeg har selv en HP, som der nemt kan gå 2-4 uger mellem brug. Der har heller
ikke været nogen problemer af nogen art i de snart 3 år jeg har haft den.
Fænomenet "tilstopning" skulle gerne være udryddet på nye inkjetprintere
(siger ikke at det ikke kan forekomme, men problemet skulle ikke være
stort), da patronerne bliver kørt i "sikkerhed" - mener det er en slags
vakuum - efter brug. Jeg mener at have læst at de kan holde sig i hvert 6
måneder i "sikkerhed".
Hvis man selv fylder blæk på kan man risikere at patronerne (dyserne) tørrer
ud, hvis man ikke er påpasselig med påfyldningen. Udtørringen sker hvis der
er luft i patronen.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 19-11-02 00:17

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse news:VD%B9.16924$HU.1325874@news010.worldonline.dk...

> [...]
> ud, hvis man ikke er påpasselig med påfyldningen. Udtørringen sker hvis der
Korrekt!
Hav et fyldt reservesæt parat !
Påfyld patronerne et stykke tid i forvejen (mindst ca.1 døgn) med de små
kanylehuller utildækkede, så luften kan sive ud.
Ved udskiftningen skal den "nye" patron straks isættes, når den brugte er
fjernet.Det har jeg gjort i mere end 3 år uden problemer på min
Epson Stylus Color 740 inkjetprinter.

Bjarne

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 18-11-02 07:30

benjamin <nospambgst@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cqggtucjus71qffi6k91l23ta5s0a3ae6r@4ax.com...
> [...]
> med at læse at Epsonprintere stopper til hvis man ikke bruger dem
> mindst en gang om ugen. Er der nogen som kan be/afkræfte det?

Hvis man kører renseprogrammet godt igennem så dyserne er tømt inden man
slukker for printeren så stopper den aldrig til. Det er min erfaring at
renseprogrammet skal køres før printeren er stoppet til ikke efter.Hvis man
bare husker det kan en Epson let holde i 5 år eller mere også selvom man
bruger uorginale patroner.

Mvh. Finn

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-11-02 10:09

"FINN EGMOSE" <fimus@post.tdcadsl.dk> wrote in message
> Hvis man kører renseprogrammet godt igennem så dyserne er tømt inden man

Et renseprogram er seriøst spild af blæk...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 18-11-02 10:58

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dd8adcd$0$217$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "FINN EGMOSE" <fimus@post.tdcadsl.dk> wrote in message
>
> Et renseprogram er seriøst spild af blæk...

Ja gud er det spild af blæk men da Epsons printerhoved ikke er indbygget i
selve blækpatronen er det nødvendigt at holde dyserne rene.Hvis
printerhovedet først stopper til for alvor er det en ny printer der skal
til.
Så hellere bruge lidt mere blæk og få glæde af printeren i mange år

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-11-02 17:56

> Ja gud er det spild af blæk men da Epsons printerhoved ikke er indbygget i
> selve blækpatronen er det nødvendigt at holde dyserne rene.Hvis

Så skal man nok ikke købe Epson...

Fra : Peter Loumann

Dato : 18-11-02 19:34

On Mon, 18 Nov 2002 10:57:43 +0100, "FINN EGMOSE"
<fimus@post.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>selve blækpatronen er det nødvendigt at holde dyserne rene.Hvis
>printerhovedet først stopper til for alvor er det en ny printer der skal

Jo. Og det er desværre ikke kun et Epson-problem. Jeg har lige oplevet
det med min Canon S400. Den har ikke været brugt vel et par måneder.
Jeg kunne slet ikke få den til at printe fra den sorte patron. Det
har jeg før kunnet løse ved at varme patronenen lidt op. Men hverken
det, en ny patron eller mange ganges renseprogram kunne løse det. Nu
har jeg kylet den ud ad vinduet og købt en ny

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : JBF

Dato : 18-11-02 17:56

> Men jeg bliver med at læse at Epsonprintere stopper til hvis man ikke bruger dem
> mindst en gang om ugen. Er der nogen som kan be/afkræfte det?

Jeg har en Color 900 og den stopper til jænligt men jeg bruger den som regel også kun 1 gang om ugen...

Fra : Madsen

Dato : 18-11-02 19:06

benjamin skrev:

> Jeg kunne godt tænke mig at købe en Epson 950 printer.

Har aldrig oplevet det med de Epson-printere jeg har haft, men jeg
printer så godt nok også mere end en gang om ugen. Jeg renser aldrig
patronerne inden jeg slukker for den. De bliver kun renset når jeg
kan se striber i udskriften og det er også sjældent at jeg oplever
det.

Madsen.

Fra : max

Dato : 18-11-02 20:56

<snip>De bliver kun renset når jeg
> kan se striber i udskriften og det er også sjældent at jeg oplever
> det.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Ja det kan jeg tilslutte mig - min 1200 har stået 4 måneder uden
at blive brugt, et par omgange med rense programmet og den
kører som ny - den er vel 2-3 år gammel.. mvh max

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-11-02 01:16

> [...]

> med at læse at Epsonprintere stopper til hvis man ikke bruger dem
> mindst en gang om ugen. Er der nogen som kan be/afkræfte det?

Ja, een af mine venner har lige haft dette problem. Den havde ikke være i
brug i et par måneder, og var totalt tilstoppet. Først efter langvarrig
rensning med sprit og adskillige renseudskrifter kom den i gang igen.
Desværre kostede det næsten al blækket..

Claus

--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************