PHP, MySQL og maks. visning pr. side
Fra : Christian Poulsen

Dato : 18-11-02 01:17

Jeg henter via PHP en masse billeder fra en MySQL database. Hvordan gør
jeg så den kun henter maks. 10 pr. side fx? Og så automatisk genere at
man kan klikke på en side 2 eller 3?

Nogen der kender til en online manual, eller hvert i fald kan hjælpe?

Fra : Kim Schulz

Dato : 18-11-02 01:30

On Mon, 18 Nov 2002 01:16:55 +0100
"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> wrote:
> Jeg henter via PHP en masse billeder fra en MySQL database. Hvordan
> gør jeg så den kun henter maks. 10 pr. side fx? Og så automatisk
> genere at man kan klikke på en side 2 eller 3?

ja
$sql="SELECT * FROM dintabel LIMIT 0,10"
så henter den billede 0-10
når du så trykker på side 2 så er linket i virkeligheden
et link til samme side med parameteren ?limit=10
og link til side3 er med parameteren ?limit=20

så laver du bare dit sql query så det laver
$highlimit=$limit+10
$sql="SELECT * FROM dintabel LIMIT $limit,$highlimit"

> Nogen der kender til en online manual, eller hvert i fald kan hjælpe?
manual til hvad?

mysql:
www.mysql.com

php:
www.php.net

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-11-02 01:42

On Mon, 18 Nov 2002 01:30:21 +0100, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>så laver du bare dit sql query så det laver
>$highlimit=$limit+10
>$sql="SELECT * FROM dintabel LIMIT $limit,$highlimit"

Highlimit skal vel altid være fx 10. Det andet argument til limit er
antallet af indlæg, der skal vises, så "LIMIT 60,10" viser nr. 61-70.

--
- Peter Brodersen

Fra : Kim Schulz

Dato : 18-11-02 01:44

On Mon, 18 Nov 2002 01:42:22 +0100
Peter Brodersen <usenet@ter.dk> wrote:

> Highlimit skal vel altid være fx 10. Det andet argument til limit er
> antallet af indlæg, der skal vises, så "LIMIT 60,10" viser nr. 61-70.

err sorry! du har ret! jeg er vist lidt for træt idag.