Hvorfor kan den iike finde mit sacnner-kor~
Fra : Christian Thorsen

Dato : 17-11-02 23:04

Jeg har tidligere kørt med Windows 98 og mit scannerkort blev automatisk
fundet med Windows 98 vha. Plug and Play!

Men nu har jeg sat scanner-kortet over i en anden PC med Windows ME.
Da jeg installerede Windows ME fandt den problemfrit ALT hardware, men den
kan altså ikke finde scannerkortet!

Jeg har ladet mig fortælle at det er et SCSI-kort, det sidder i hvertfald på
et ISA-kort!

Det virker på en andne maskine så kortet er ok!

1)
Men hvor skal jeg begynde at lede og hvad kan jeg gøre..... skal SCSI
normalt enables i BIOS ?

2)
Det virker som om at ISA-slottet på bundkortet deler plads med et PCI-slot
(der er i øvrigt kun ét ISA-slot).
Skal det i BIOS angives om man benytter ISA-slottet eller PCI-slottet ??

3)
Eller har I andre forslag ?

Christian Thorsen

Fra : Madsen

Dato : 18-11-02 00:23

On Sun, 17 Nov 2002 23:03:42 +0100, "Christian Thorsen"
<nospam@hotmail.com> wrote:

> [...]
>kan altså ikke finde scannerkortet!
>
>Jeg har ladet mig fortælle at det er et SCSI-kort, det sidder i hvertfald på

Netop der har du problemet. Windows 98 var den sidste
version af Windows som understøttede ISA SCSI kort.
Vil du have din scanner til at virke må du enten gå tilbage
til Windows 98 eller købe en ny PCI SCSI controller som
er understøttet af Windows ME og nyere.

Jeg havde selv præcis samme problem med min HP4P
scanner og derfor kører jeg stadig med Windows 98.

mvh Madsen

Fra : Christian Thorsen

Dato : 18-11-02 14:55

Tak for dit svar!

> Vil du have din scanner til at virke må du enten gå tilbage
> til Windows 98 eller købe en ny PCI SCSI controller som

Hvad koster sådan en cirka ???
Er der ligemeget hvilken PCI SCSI controlle jeg køber -
kan en HP 5P-scanner køre via alle slags
PCI SCSI controllere ???

Chr.

Fra : Madsen

Dato : 18-11-02 17:23

Det kan www.edbpriser.dk bedre svare på

>Er der ligemeget hvilken PCI SCSI controlle jeg køber -
>kan en HP 5P-scanner køre via alle slags
>PCI SCSI controllere ???

Bare stik og kabler passer, så er det ligegyldigt.
Det var ihvertfald det jeg fik at vide, da jeg
kikkede på sagen. Bemærk at der er adskillige
forskellige stik på sådanne kort.

Nu valgte jeg så at beholde Windows 98, så
jeg fik aldrig købt en ny SCSI controller, så jeg
kan desværre ikke svare mere præcist end jeg
har gjort.

mvh Madsen

Fra : Torben

Dato : 18-11-02 19:06

"Madsen" <madsen@nomail.dk> wrote in message
> On Sun, 17 Nov 2002 23:03:42 +0100, "Christian Thorsen"
> <nospam@hotmail.com> wrote:
> Netop der har du problemet. Windows 98 var den sidste
> version af Windows som understøttede ISA SCSI kort.

Hmmm hvordan fik jeg så min gamle brisa scanner, der har en ISA port baseret
scasi kort, til at virke under win XP ?????

hvis du kører XP - så gå ind under tilføj hardware, tilføj porten, kan ikke
lige huske om jeg hentede en driver på nettet først - eller blot valgte et
fra listen (kan se efter i juleferien, når jeg skal hjem næste gang) )
men prøv dig frem, for det andet er altså sludder
Hilsen TR

Fra : Madsen

Dato : 18-11-02 20:57

On Mon, 18 Nov 2002 19:05:42 +0100, "Torben" <rubyto@image.dk> wrote:

> [...]
>fra listen (kan se efter i juleferien, når jeg skal hjem næste gang) )
>men prøv dig frem, for det andet er altså sludder

Nu var det altså en HP scanner vi talte om og de
lidt ældre HP scannere bruger et ISA SCSI kort som
ikke virker med nyere versioner af Windows.
Jeg beklager at der røg et ord ud af min tidligere post som
dermed fik det til at lyde som om jeg mente alle ISA kort.
Der skulle have stået "Windows 98 var den sidste version
af Windows som understøttede HP's ISA SCSI kort"

Hvis du ikke tror på mig, så læs på www.hp.com

Fra : Torben

Dato : 18-11-02 22:25

> Der skulle have stået "Windows 98 var den sidste version
> af Windows som understøttede HP's ISA SCSI kort"
>
> Hvis du ikke tror på mig, så læs på www.hp.com

det er så okay, men kan altså ikke læse i de indledende postes, at der blev
snakket om hp, før du bragte det på bane ?
men okay - din besvarelse godtages

Fra : Madsen

Dato : 19-11-02 00:15

On Mon, 18 Nov 2002 22:24:58 +0100, "Torben" <rubyto@image.dk> wrote:

>det er så okay, men kan altså ikke læse i de indledende postes, at der blev
>snakket om hp, før du bragte det på bane ?

Så har du ikke set ordenligt efter.

Christian skrev nemlig :
> [...]

mvh Madsen