Hvem kan reparere min Compaq LTE 5000!
Fra : Christian Thorsen

Dato : 17-11-02 22:42

Min gamle bærbare "Compaq LTE 5000" fryser ved installation af Windows!

Det kan jo ikke betale sig at sende den på et værksted.

Er der en, der er nsygerrig for at prøve at lave den!
Jeg vil gerne betale for at få den lavet, hvis det bare ikke er for dyrt!

Mange hilsner fra
Carsten

Carsten J. Thomsen
cajuth(fjerndette)@tiscali.dk
2630 Taastrup

Fra : Rune Christiansen

Dato : 17-11-02 22:57

sandsynligvis en ram-fejl, såå find ud af hvad den bruger af ram, bestil
nogle på nettet og test med dem.... hvis det ikke løser problemmet har du jo
14dages returret

Fra : Christian Thorsen

Dato : 17-11-02 23:08

> [...]
> nogle på nettet og test med dem.... hvis det ikke løser problemmet har du

Hej Rune!

God idé!

Hvorfor tror du det e ren RAM-fejl.
Tyder det da på dét ???

Men er du sikker på, at man har 14 dages returret, hvis det ikke hjælper på
problemet ?

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 18-11-02 00:52

"Christian Thorsen" <nospam@hotmail.com> skrev i

> Hvorfor tror du det e ren RAM-fejl.

Det gad jeg også godt vide. Det kan være *meget* andet...
Brug evt. programmet memtest86, som du kan hente fra
http://www.memtest86.com/ til at teste rammen med. Programmet kører fra
en diskette, og kræver altså hverken windows eller dos.

> Men er du sikker på, at man har 14 dages returret, hvis det ikke
hjælper på
> problemet ?

Der er 14 dages fortrydelsesret ved alle køb foretaget over internettet.
(madvarer og lignende letfordærvelige varer dog undtaget

Vær opmærksom på at noget af RAM'en i en bærbar godt kan være "onboard"
og altså dermed ikke kan skiftes. Det kan du tjekke ved at åbne for
maskinen (lågen til ram-modulerne) og se, eller slå op i manualen.

mvh
Peter

Fra : Rune Christiansen

Dato : 18-11-02 18:38

Erfaring... Det er grunden til jeg mener det er ram-fejl. Så let er det

LOL jeg mener det seriøs, det er ikke først gange jeg ser/hører om det
problem.