Dolby digital surround lydkort - hvordan f~
Fra : Ukendt

Dato : 17-11-02 21:46

Hej Gruppe!

Jeg har en dejlig Kenwood KRF V-45500 forstærker.
5x80watt med dolby digital indbygget.

Efter at have set flere film på dvd'en med god DD lyd, vil jeg gerne have DD
lyd fra puteren over til forstærkeren.

Jeg har kigget på følgende kort:
http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1414587893

Jeg bruger allerede digital optical indgangen på forstærkeren fra dvd'en. Så
der er kun coaxial indgangene tilbage til digital afspilning.

Hvordan og med hvilke stik skal jeg forbinde fra lydkort til forstærkeren
for at få dolby digital lyd ud af puteren?

På forhånd tak.
Mvh
CM

--
Tips hos http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=146876
Spil på alt lige fra golf til fodbold, med gode odds.

Fra : René Jensen

Dato : 18-11-02 14:59

CoolMan wrote:
> Hvordan og med hvilke stik skal jeg forbinde fra lydkort til forstærkeren
> for at få dolby digital lyd ud af puteren?

Skulle mene et alm. coax-kabel med jack-stik i den ene ende og
phono-stik i den anden.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Per Kristensen

Dato : 18-11-02 15:09

"CoolMan" <coolman> skrev i en meddelelse
> [...]

> Hvordan og med hvilke stik skal jeg forbinde fra lydkort til forstærkeren
> for at få dolby digital lyd ud af puteren?

Er du sikker på at det kort overhovedet kan levere Dolby Digital lyd? Og
hvad vil du bruge det til?