at drikke meget vand
Fra : James Sanderson

Dato : 17-11-02 21:22

Man skal jo drikke en masse vand, hører man. Mit problem er bare at når jeg
gør det, så tror folk at jeg er flyttet fast ind på toilettet, så ofte skal
jeg lade vandet.
Jeg taler om noget med fire gange i timen, så det er ikke rent pjat. Så er
det jeg tænkte om det skyldes salt/væske-balancen i kroppen? Hvis jeg
drikker meget vand, så skal det udledes igen fro at opretholde blancen, så
skal jeg i virkeligheden spise noget mere salt mad også?
Jeg synes generelt jeg spuiser mere salt end de fleste andre, men måske
stadig ikke nok?

Fra : Web . Woman

Dato : 19-12-02 09:09

"James Sanderson" <js@nospamm.thanks> skrev i en meddelelse

> [...]
jeg
> gør det, så tror folk at jeg er flyttet fast ind på toilettet, så ofte

Man kan jo drikke meget vand på mange måder. *S*

Sidder du og søbber konstant? Drikker du et glas 4 gange i timen? Eller
drikker du nogle store glas i forbindelse med måltiderne - altså et
begrænset antal gange om dagen?

Prøv dig frem med de forskellige måder og se, hvad der sker.

Mvh. Lisbeth

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 19-12-02 21:12

"Web . Woman" <anaeitis_nospam @pc.dk> skrev i en meddelelse
> "James Sanderson" <js@nospamm.thanks> skrev i en meddelelse

> jeg
> skal

Så får du ihvertfalde vand nok Har du kigget på farven af dit urin? Jo
lysere jo bedre.

Man KAN få for meget vand, især sammen med måltiderne, da man kan skylle
vitaminer og andet godt ud af maden.

VH
Peter

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-12-02 11:56

"Peter Tønnesen" <peto@privat.dk> skrev

> Man KAN få for meget vand, især sammen med måltiderne, da man kan skylle
> vitaminer og andet godt ud af maden.

Undskyld, men vil du godt forklare hvordan det sker?
Jeg kan ikke helt forstå hvordan det skulle kunne ske.

Mvh.

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 20-12-02 14:18

> "Peter Tønnesen" <peto@privat.dk> skrev

> Undskyld, men vil du godt forklare hvordan det sker?
> Jeg kan ikke helt forstå hvordan det skulle kunne ske.

Uden at gå alt for meget i detaljer, for det kan jeg ikke, da jeg har mistet
kilden til mit svar

Jeg søgte istedet lidt på google og fandt dette link. Dog uden den HELT
store forklaring:

http://www.oestrogen.dk/visArtikelBrevk.asp?pageid=1926

VH
Peter

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-12-02 02:29

"Peter Tønnesen" <peto@privat.dk> skrev

> Uden at gå alt for meget i detaljer, for det kan jeg ikke, da jeg har
mistet
> kilden til mit svar

Uden at vide specielt meget om nyrerne, kunne jeg måske forestille mig, at
at voldsomt overdreven vædskeindtagelse(f.eks.over 5cl. pr. kg. legemsvægt
pr. døgn), kan give kalium- og natrium-mangel, fordi at "slyngen" ikke kan
følge med, er der nogen der VED noget om dette?

Men at det skulle gøre nogen forskel, om vandet indtages samtidigt med
måltidet, og at det skulle have negativ virkning på optagelsen af vitaminer,
synes jeg stadig virker helt hen i vejret.

Mvh.

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 21-12-02 11:47

> [...]
> måltidet, og at det skulle have negativ virkning på optagelsen af
vitaminer,
> synes jeg stadig virker helt hen i vejret.

http://enquirer.com/editions/2002/02/11/tem_idea_of_drinking_too.html

De skriver lidt om det og ja, de siger også det er svært at skylle
vitaminerne ud af kroppen, men de afviser det ikke.

Jeg synes nu ikke det lyder helt hen i vejret.

VH
Peter

Fra : Mille

Dato : 20-12-02 14:04

"Peter Tønnesen" <peto@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lysere jo bedre.
>
> Man KAN få for meget vand, især sammen med måltiderne, da man kan skylle

Ja, så er der ikke mange vitaminer tilbage i et glas appelsinjuice eller
mælk,,
Hilsen Mille