Grafikprobs. på ny PC
Fra : Brian

Dato : 17-11-02 18:03

Hejsa

Jeg har lige samlet en xp2000, med 256 mb ram og et 64 mb gf2 mx grafikkort.
Motherboard er et soltek 75drv5

Jeg har nu det problem, at i skydespil som f.eks. Battlefield 1942 og Medal
of Honor går grafiken helt galt. Det meste blinker og delvist forsvinder en
gang imellem. I menuerne er bogstaverne lidt underlige mht. farver og lidt
blink.

Jeg har opgraderet mit grafikkort til Nvidia 4.0.72, men det gav ingen
ændringer.

Der er p.t. ikke problemer i andre spil som f.eks. Total Club Manager og
CM01-02

Hvad gør jeg??

Mvh
Brian

Fra : Leony

Dato : 18-11-02 07:46

"Brian" <sadman@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
en
> gang imellem. I menuerne er bogstaverne lidt underlige mht. farver og lidt

Har du prøvet at skrue lidt ned for detaljerne og opløsningen?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Øistein Wind

Dato : 18-11-02 12:02

Hej

> [...]
en
> gang imellem. I menuerne er bogstaverne lidt underlige mht. farver og lidt

Lyder lidt som et problem jeg også har. Jeg er kommet frem til at det er
direct3d funktionen der ikke er iorden. Prøv at vælge open gl fx, og se om
det hjælper. Er det nogle trekantlignende elementer der opstår i billedet?
Jeg tipper at det er min directx version der er fejl i, men arbejder på at
få det løst.
Lad mig lige høre om du får det løst..

Hilsen Øistein

Fra : Brian

Dato : 18-11-02 17:44

Hej Øistein

Ja, det lyder som det samme. Ja - der er en masse trekanter.

Jeg har prøvet at ændre opløsningen, men det ændrer intet.

Hvordan får man klaret det med direct3d? Hvor vælger jeg open gl (er det i
MOH?)?

Jeg prøver også lige at installere en ny directX

Brian

Fra : Øistein Wind

Dato : 18-11-02 22:59

"Brian" <sadman@jubiipost.dk> wrote in message
> [...]
> MOH?)?
>
> Jeg prøver også lige at installere en ny directX

I halflife kan man under -->configuration -->video --> video modes vælge
opengl og så en opløsning til skærmen. Se om det virker. Mht. Battlefield r
jeg ikke sikker hvor, og i MOHAA har jeg heller ingen problemer. Men når jeg
så skal spille Fifa eler NHL, så går det helt galt.

Hvis du har brug for hjælp til afinstallation af Directx, så se i
Der har de en tråd om Dx 9, hvor der er nogle link til 8.1...

Øistein

Fra : Brian

Dato : 18-11-02 23:08

Jeg har læst at det kan have noget at gøre med at min WinXp skal opgraderes
med SP1, så det er jeg igang med.

Jeg spiller ikke HL og i Battlefield kan man ikke rode med opengl (tror jeg
ikke)

Vi skrives ved!

Fra : Øistein Wind

Dato : 18-11-02 23:27

Juhuu! Så er det løst herhjemme. Jeg afinstallerede directx ved hjælp af
dxbuster... fandt det her:
http://www.entcity.com/sub/downloads.asp
Og så downloadede jeg dx 8.1 fra samme sted, og nu virker det...

> Jeg har læst at det kan have noget at gøre med at min WinXp skal
opgraderes
> med SP1, så det er jeg igang med.

Det kan godt være... jeg kører p.t. med win2k, m,en havde ingen problemer
under xp. Og der var SP1 installeret.

> Jeg spiller ikke HL og i Battlefield kan man ikke rode med opengl (tror
jeg
> ikke)

Ærgeligt Det er ellers et fint spil!

> Vi skrives ved!