/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Vaccination ved udstilling
Fra : Stina H. Diderichsen


Dato : 17-11-02 17:34

Hermed et halv-surt opstød foranlediget af det hårde og brutale møde
med den virkelige verden.

Min herlige Jedi-ridder, Anakin Skywalker, den stolteste og lækreste
skovkattebamse i det ganske land, har nu nået den høje alder af 15
uger.

Så nu er det ved at være tid til at vaccinere igen. Fint.

Fordi Anakin er så gudsbenådet dejlig skulle hverken de besøgende til
udstillingen i Odense den 23.11 eller de besøgende i Remisen den 8.12
snydes for hans lækkerhed.

Men det bliver de jo nok, thi vaccinationsreglerne fordrer at
vaccinationsfristen til Remisen er den 23. november - altså samme dag
som kræet udstilles i Odense. Jeg kan ikke vaccinere ham før, for så
kan han ikke komme med i Odense.

Så nu har jeg to muligheder:

1) Framelde enten Odense eller Remisen, hvilket jeg ikke lige har lyst
til (udstillingen i Odense er med kuldet, men jeg kan ikke selv være
der og havde derfor set meget frem til Remisen hvor jeg endda har
taget ferie for at kunne være).

2) Finde en dyrlæge der kan stå klar med nålen ved udgangen lørdag
aften når Anakin forlader udstillingen i Odense.

Bande-svovle-møg-regler.


--
"Kærlighed er en lille hest, der ikke er sur"
- Glimmer Glenn

 
 
Helle Andersen (17-11-2002)
Kommentar
Fra : Helle Andersen


Dato : 17-11-02 17:41

"Stina H. Diderichsen" <spam@detteerIKKEengyldigURL.dk> skrev i en
meddelelse news:ar8gei$t9a$1@sunsite.dk...
> Men det bliver de jo nok, thi vaccinationsreglerne fordrer at
> vaccinationsfristen til Remisen er den 23. november - altså samme dag
> som kræet udstilles i Odense. Jeg kan ikke vaccinere ham før, for så
> kan han ikke komme med i Odense.

Stina, jeg tror at du glemmer at reglen er lavet for at
beskytte din kat - og er en meget fornuftig regel.

En kat, der er nyvaccineret har et meget aktivt
imunforsvar, som er sat i gang af vaccinene, dvs. at katten
ikke er beskyttet mod diverse sygdomme i samme grad
som ellers. En udstilling er en stress-situation, hvilket vil
svække imunforsvaret yderligere og gøre ham
uforholdsmæssigt modtagelig for infektion. Og da der
samtidig altid er virus i luften på en udstilling, er katten
meget udsat.

Yderligere er en killings imunforsvar endnu ikke helt
opbygget, så det ville være det glade vanvid og meget
uforsvarligt, hvis du måtte tage ham med i den tilstand.

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians
http://dekatten.dk
http://kattenet.dk



Stina H. Diderichsen (17-11-2002)
Kommentar
Fra : Stina H. Diderichsen


Dato : 17-11-02 23:00

Helle Andersen skrev i dk.fritid.dyr.kat at:

>Stina, jeg tror at du glemmer at reglen er lavet for at
>beskytte din kat - og er en meget fornuftig regel.

Nej, det glemmer jeg ikke - jeg ærgrer mig bare gul og grøn over at
det lige præcis, rent timingmæssigt, ligger således at det ikke kan
lade sig gi' sig.
Havde der blot været en dag mere mellem udstillingerne, så havde
problemet ikke eksisteret.

Og jeg ægrer mig endnu mere over at jeg som førstegangsudstiller ikke
har været opmærksom på det og nu har sat mig selv i en situation der
er stort set umulig.

Men jeg samler tydeligvis på de sjove regler: Jeg nåede lige at glæde
mig til udstillingen i Glostrup før jeg opdagede at Anakin var 1 (én)
dag for ung


--
"Kærlighed er en lille hest, der ikke er sur"
- Glimmer Glenn

Majer (17-11-2002)
Kommentar
Fra : Majer


Dato : 17-11-02 20:09



"Stina H. Diderichsen" <spam@detteerIKKEengyldigURL.dk> skrev i en
meddelelse news:ar8gei$t9a$1@sunsite.dk...
> Men det bliver de jo nok, thi vaccinationsreglerne fordrer at
> vaccinationsfristen til Remisen er den 23. november - altså samme dag
> som kræet udstilles i Odense. Jeg kan ikke vaccinere ham før, for så
> kan han ikke komme med i Odense.

Hej Stina!!

Hvis Anakin skal til Odense, så skal han vel også have sine 2 vacciner
inden, skal han ikke?? Og så behøver han ikke flere før om 1 år. Så Hvis han
er klar til Odense, så er han også klar til Remissen.

Mange hilsner fra
--
Majer

www.majer.dk



Stina H. Diderichsen (17-11-2002)
Kommentar
Fra : Stina H. Diderichsen


Dato : 17-11-02 23:02

Majer skrev i dk.fritid.dyr.kat at:

> Hvis Anakin skal til Odense, så skal han vel også have sine 2 vacciner
>inden, skal han ikke??

Nej, bare den første som jeg har forstået det.
Han er jo en meget ung herre, så han er først klar til nr. 2 lige
omkring nu.

Jeg er ellers sikker på at Anakin glæder sig helt vildt til at
næsenusse Creamy!


--
"Kærlighed er en lille hest, der ikke er sur"
- Glimmer Glenn

Camilla Scharff (17-11-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 17-11-02 23:48

On Sun, 17 Nov 2002 23:02:13 +0100, Stina H. Diderichsen
<spam@detteerIKKEengyldigURL.dk> wrote:

>Nej, bare den første som jeg har forstået det.
>Han er jo en meget ung herre, så han er først klar til nr. 2 lige
>omkring nu.

Ja, det er korrekt - en vaccination er tilstrækkelig

Mvh. Camilla


Nina, Tender Tribes (18-11-2002)
Kommentar
Fra : Nina, Tender Tribes


Dato : 18-11-02 00:08

<>Ja, det er korrekt - en vaccination er tilstrækkelig


Jamen det er da rigtigt hvad Stina piver over.
Hvis Anakin har fået den første vaccine og skal have den anden efter 4 uger
og alle vacciner skal være mindst 2 uger gamle for at man må komme på
udstilling, så kan hun da godt have et problem, hvis man vil på begge
udstillinger.

Kan ikke forstå at i skriver at den første er nok, for den står der jo på,
at katten skal revaccineres efter 4 uger.... og hvis de uger er gået inden
udstillingen, så er den ikke gyldig.

Tager jeg fejl?

--


Hilsen Nina
www.tendertribes.dk
****
Pas på når du vælger din dyrlæge!
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=41
Underskriftsindsamling mod dette :
http://www.PetitionOnline.com/272mhdk/
*****



Joan Frederiksen (18-11-2002)
Kommentar
Fra : Joan Frederiksen


Dato : 18-11-02 16:54


"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en meddelelse
news:ar975f$4gi$1@sunsite.dk...
> <>Ja, det er korrekt - en vaccination er tilstrækkelig
>
>
> Jamen det er da rigtigt hvad Stina piver over.
> Hvis Anakin har fået den første vaccine og skal have den anden efter 4
uger
> og alle vacciner skal være mindst 2 uger gamle for at man må komme på
> udstilling, så kan hun da godt have et problem, hvis man vil på begge
> udstillinger.
>
> Kan ikke forstå at i skriver at den første er nok, for den står der jo på,
> at katten skal revaccineres efter 4 uger.... og hvis de uger er gået inden
> udstillingen, så er den ikke gyldig.
>
> Tager jeg fejl?
>

Ihhhhhhh nu bliver jeg da snart nervøs - skal jo ha' Atomic (Anakins søster)
med på lørdag.
Men Louise sagde at det var nok med den 1. vacc. - og at jeg skulle vente
med nr. 2 til efter udstillingen.
Så håber da ikk det er anderledes????

Hilsen
Joan



Nina, Tender Tribes (18-11-2002)
Kommentar
Fra : Nina, Tender Tribes


Dato : 18-11-02 19:08

> Så håber da ikk det er anderledes????


Jo, du kan sagtens vente, men hvis du også skal udstille på remissen, så kan
du have samme problem.
Vaccine SKAL være mindst 2 uger gammel på dagen for udstillingen



--


Hilsen Nina
www.tendertribes.dk
****
Pas på når du vælger din dyrlæge!
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=41
Underskriftsindsamling mod dette :
http://www.PetitionOnline.com/272mhdk/
*****



Camilla Scharff (18-11-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 18-11-02 17:05

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> skrev...
> <>Ja, det er korrekt - en vaccination er tilstrækkelig
> Jamen det er da rigtigt hvad Stina piver over.

Fuldstændig enig - det har jeg heller aldrig betvivlet... svarede blot på
Stinas spørgsmål om den ene vaccination!

> Hvis Anakin har fået den første vaccine og skal have den anden efter 4
uger
> og alle vacciner skal være mindst 2 uger gamle for at man må komme på
> udstilling, så kan hun da godt have et problem, hvis man vil på begge
> udstillinger.

Korrekt - det kan hun ikke, med mindre hun kan finde en dyrlæge med længe
åbent den 23.!
Men sådan er vilkårene jo som udstiller - præcis ligesom det er
brandærgerligt når man har sit *super-duper-kuld*, som er lige nøjagtig 2
dage for unge til at komme på een udstilling og 3 dage for gamle til at
blive udstillet som kuld på den næste... (been there, done that osv.).

> Kan ikke forstå at i skriver at den første er nok, for den står der jo på,
> at katten skal revaccineres efter 4 uger.... og hvis de uger er gået inden
> udstillingen, så er den ikke gyldig.
> Tager jeg fejl?

Nej, men til den første udstilling er den ene vaccination tilstrækkelig,
fordi de danske dyrlæger tilsyneladende kører efter devisen at killingen er
"færdigvaccineret" efter nr. 1 vaccine - indtil det er tid til den næste...
Havde vi boet i Sverige, skulle killingen være vaccineret min. 2 gange inden
den overhovedet måtte komme på udstilling!
Og igen - det er jo ikke for vores skyld, men for killingens, at vi
overhovedet vaccinerer - hvis man *virkelig* ville, så kunne man godt
undlade at revaccinere og "nøjes" med den første, for i dyrlægeindchecket
kigges kun på datoen af den seneste vaccine, ikke hvor mange
katten/killingen har i alt (det har man slet ikke tid til eller overblik
over i situationen), men jeg vil bestemt ikke anbefale det - havde det været
et par dage "over" tid ville det måske ikke have været det store problem,
men 14 dage er meget...

Mvh. Camilla



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177505
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408554
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste