Print server
Fra : Henrik Hviid

Dato : 17-11-02 16:57

Jeg har købt en Print Server ( x-net). Hvordan installere jeg printeren på
pc-erne. Har prøvet med Windows automatisk søgning, men den finder ikke
printeren.
I Print serverens administrations program kan jeg se at printeren er
tilslutte port 1 ( HP 1220C ).

Fra : Henning

Dato : 17-11-02 22:17

On Sun, 17 Nov 2002 16:57:26 +0100, "Henrik Hviid"
<hviid@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
>printeren.
>I Print serverens administrations program kan jeg se at printeren er

Du skla under printerinstallation vælge at udskrive til Standard
TCP/IP-port (under Lokale printere.).

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 19-11-02 16:54

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Du skla under printerinstallation vælge at udskrive til Standard
> TCP/IP-port (under Lokale printere.).
>

> Henning
> hsb(at)image.dk
Hvis du kører med XP eller 2000 er TCP/IP printer protokollen en del af
styre systemet (kan dog være den skal efter inst.) men i win 98 og 95 skal
du selv tilføje den under netværkskomponenter der hedder den "LPR for TCP/IP
printing" som regel ligger dne på cd'en til printerserveren.
Når det er gjort skal du tilføje de enkelte porte på printerserveren som
"lokale" printerporte, dette gøres ved at angive IP adresse på
printerserveren samt port nummer/navn.
Når alt dette er gjort kan du så inst. printeren, det gør du bare ved at
køre inst. programmet til printeren og så angive hvilken "lokal"port den er
tilsluttet.
Det kan lyde lidt kryptisk, men er faktisk ret simpelt når man har forstået
princippet i det hele

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002