SuSE Linux 7.1: netfilter
Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 02-03-01 10:05

Skal man genkonfigurere kernen, hvis man vil bruge netfilter i SuSE
Linux 7.1, eller er der en nemmere måde at gøre det på, f.eks. ved at
indlæse nogle moduler (og i så fald, hvordan gør man det?)

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 02-03-01 10:08

Jonas Koch Bentzen skrev:

> Skal man genkonfigurere kernen, hvis man vil bruge netfilter i SuSE
> Linux 7.1, eller er der en nemmere måde at gøre det på, f.eks. ved at
> indlæse nogle moduler (og i så fald, hvordan gør man det?)

Det skal lige siges, SuSE Linux giver valget mellem kerne 2.2 og 2.4,
og jeg bruger 2.4.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 02-03-01 12:29

Jonas Koch Bentzen wrote:

> Det skal lige siges, SuSE Linux giver valget mellem kerne 2.2 og 2.4,
> og jeg bruger 2.4.

Prøv med:

modprobe ip_tables

Hvis du skal køre NAT med FTP support skal du også have dette
med:

modprobe ip_conntrack_ftp
modprobe ip_nat_ftp

Hvis den ikke vil loade ip_tables kan det skyldes,
at den allerede har ipchains loaded. Check med lsmod
og fjern ipchains vha. rmmod.

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 02-03-01 13:09

Mogens Kjaer skrev:

> modprobe ip_tables

Tak - det ser ud til at virke fint (der kommer i hvert fald ikke nogen
meddelelse.

Hvordan får jeg sørget for, at modulet indlæses automatisk ved start af
computeren?

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 02-03-01 14:03

Jonas Koch Bentzen wrote:

> Tak - det ser ud til at virke fint (der kommer i hvert fald ikke nogen
> meddelelse.
>
> Hvordan får jeg sørget for, at modulet indlæses automatisk ved start af
> computeren?

Ved at lægge ovenstående linie ind dér, hvor du alligevel
loader dine firewall regler. Der sker ikke noget ved, at køre
en modprobe en ekstra gang.

Jeg ved ikke, hvor man ville gøre det på en suse maskine, i redhat
ville jeg lægge det i /etc/rc.d/rc.local