Access Point med MAC-locking og ikke HTTP-~
Fra : Bo Lind

Dato : 17-11-02 16:32

Hej Gruppe,

Jeg står og skal købe et access point (trådløst, 802.11b) , og ville høre,
om der var nogen der kunne lede mig i den rigtige retning.

Sagen er den, at jeg befinder mig i en netværksmæssig situation, der kræver
at to følgende ting er opfyldt:

-Access Pointet skal understøtte MAC-locking/Access Control Lists. Det vil
sige at man skal kunne specificere en række MAC-adresser på WLAN-siden, som
AP'et skal godtage traffik fra, og alle andre skal det bare nægte adgang.

-AP'et skal gerne have så få og så sikre konfigurationsmåder som muligt. Det
vil sige, at konfiguration via HTTP (AP'et som webserver) meget gerne må
kunne slås fra. Andre måder (telnet osv.) må også gerne kunne slås fra. Det
bedste ville være en konsolport til konfiguration via serielporten.
Endeligt ville det være rart, hvis AP'et i forlængelse af ovenstående kunne
konfigureres så det ikke optog en IP-adresse.

....og så skal det selvfølgelig kunne købes for ikke meget over 1000 kr. ;)

Jeg har prøvet at kigge på nettet, men det virker som om informationer
omkring emnet er meget sparsomme. Enten det, eller også har jeg ikke kigget
de rigtige steder. Hvis nogen kender noget, modtages links gerne.

Er der nogen der kan anbefale noget? Eventuelt bare udpege nogle AP'er der
klarer nogen af kravene, eller gøre mig klogere ved at fortælle mig, at
noget sådant findes ikke?

med venlig hilsen, og på forhånd tak.

Bo Lind

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 18-11-02 20:41

Jeg har en Xircom AP (APWE-1120) den har MAC lås og er SNMP konfigureret.
Ydermere har den den feature at man kan låse setupet, således at man skal
have fat i den fysisk og trykke en hårnål i 2 sec gennem et lille hul ind
til en kontakt, Før man atter kan omkonfigurere den.

Nu er det bare det at Intel vist har over taget dem, så hvorvidt de har
formået at lave om på dette ved jeg ikke, men jeg er glad ved min.
også fylder den intet og er med klap antenne.

Pris ved jeg heller ikke idag hvad er men jeg vil tro deromkring de 1000

HTH
Martin

Fra : Jimmy Lerche

Dato : 18-11-02 21:54

"Bo Lind" <bolind@spammeandyouretoast!.ostenfeld.dtu.dk> skrev i en
meddelelse news:ar88th$cjq$1@eising.k-net.dk...
> [...]
> klarer nogen af kravene, eller gøre mig klogere ved at fortælle mig, at

Hej Bo

Måske et Topcom ? det kan det du skal bruge eller et Netgear.

-Jimmy