Bootdiskette?
Fra : Jens Jensen

Dato : 17-11-02 11:45

Hej!

Hvordan laver man en flopy disk som man kan boote op på? Er der evt. et link
hvor jeg kan læse mig til det?

På forhånd tak...

Fra : Tom.

Dato : 17-11-02 12:19

Hej.
Jeg skulle mene at du kan finde det du søger her

http://www.bootdisk.com/

Tom Johansen.
København SV.

P.S. Fjern "FJERN_DETTE" i min email addy ved svar til mig privat.

Fra : Chr. Mygind

Dato : 17-11-02 12:52

Jens Jensen skrev:

> Hvordan laver man en flopy disk som man kan boote op på? Er der evt.
> et link hvor jeg kan læse mig til det?

Hvilket operativsystem?

Er det Windows 9x (eller dos eller Windows 3.1x) smider du en diskette i
drevet, starter en dosprompt og skriver "sys a:". Så kan du boote fra
disketten.
Ønsker du samtidigt at kunne bruge din cdrom efter at have bootet fra
bootdisketten skal du have drivere med til det - det kan du enten gøre
manuelt eller lade Windows oprette en startdiskette under
Start>indstillinger>kontrolpanel - fanebaldet "startdiskette".

/Chr

Fra : Leony

Dato : 17-11-02 13:35

"Chr. Mygind" <mygind@FJerNc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> manuelt eller lade Windows oprette en startdiskette under
> Start>indstillinger>kontrolpanel - fanebaldet "startdiskette".

Det er en skidt ide at bruge en startdiskette med drivere til opdatering af
BIOS. I værste fald kan man risikere at driverne laver ged i BIOS updaten
(det behøver selvfølgelig ikke gå så galt). Desuden kan/skal man heller ikke
bruge driverne til noget.

Hvis man skal lave en bootdiskette i XP, så smider man en diskette i drevet,
højreklikker og vælger formater. Sæt hak i opret MS-DOS startdiskette.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jens Jensen

Dato : 17-11-02 13:41

Jehg skal nemlig prøve at flashe min bios så jeg skal nok prøve en uden
drivere...

Fra : Chr. Mygind

Dato : 17-11-02 18:00

Jens Jensen skrev:

> Jehg skal nemlig prøve at flashe min bios så jeg skal nok prøve en
> uden drivere...

Jeg skulle lige til at overfalde Leony for sin Bios-upgrade-påstand, som det
oprindelige indlæg ikke sagde noget om. Godt jeg ikke nåede det - og godt
gættet Leony.
Er iøvrigt helt enig med Leony - en så minimal bootdisk som muligt er at
foretrække til Bios-ristning.

/Chr

Fra : Leony

Dato : 17-11-02 21:38

> [...]
det
> oprindelige indlæg ikke sagde noget om. Godt jeg ikke nåede det - og godt

De har netop ringet fra "Åndernes magt" og spurgt om jeg ikke ville være
deres nye medium

Jeg havde netop læst denne:
Den gav et lille tip. Den skulle jeg måske have gjort opmærksom på.

Hvis du havde nået at overfalde mig, så havde det været med god grund - for
mit svar var jo helt hen i vejret (hvis man ikke kendte forhistorien).

Fra : Chr. Mygind

Dato : 17-11-02 22:05

Leony skrev:

> Jeg havde netop læst denne:
> Den gav et lille tip. [cut]

OK - men en _rigtig_ magiker afslører aldrig sine numre!
....men nu jeg har dig - jeg kan aldrig finde min fjernbetjening - ved du
hvor den er?

/Chr

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 17-11-02 22:32

Chr. Mygind wrote:
> OK - men en _rigtig_ magiker afslører aldrig sine numre!
> ...men nu jeg har dig - jeg kan aldrig finde min fjernbetjening - ved du
> hvor den er?

Ovenpå den ting som den kan fjernbetjene?

Fra : Leony

Dato : 18-11-02 07:03

> OK - men en _rigtig_ magiker afslører aldrig sine numre!

Det gør jeg normalt heller ikke, men jeg syntes jeg skyldte en forklaring på
mit mærkelige udbrud

> ...men nu jeg har dig - jeg kan aldrig finde min fjernbetjening - ved du
> hvor den er?

I stuen

Fra : Chr. Mygind

Dato : 18-11-02 11:47