Ikke Renlig om natten
Fra : Martin Helsted

Dato : 17-11-02 09:22

hejza

jeg har en hvalp på et halvt år en labrodore.. formel 1 , han sover om
natten i en "kravlegår indørs" fodi han har den uvane med at skide på
gulvet. det har han efterhånden gjort i en mdr nu, men hvis han ikke sove i
den kan jeg være sikker på at han har gjort på gulvet om morgenen... hvad
kan jeg gøre for at løse dette problem...
der er ikke noget så længe han sover i kravlegården...

Mvh Martin

Fra : Rikke Andersen

Dato : 18-11-02 10:14

En hund vil aldrig gøre noget inde i hulen hvis den kan undgå det. Desværre
for hunde er vores huse så store, at de ikke umiddelbart betragter hele
huset som hulen. Når han sover i sin kravlegård betragter han sikkert den
som sin sovehule og vil gøre alt hvad han kan for at holde sig og ikke gøre
noget der. Ligger han ikke i kravlegården vil han gå ud af sin "sovehule" og
gøre det der -> hvilket betyder et eller andet sted i huset, som han ikke
betragter som en del af hulen.

Din opgave er nu at få ham til at forstå, at hele huset betyder hule, når
det drejer sig om afføring. Han sover ikke i soveværelset ? Dette formoder
jeg, fordi du sikkert var vågnet når han var begyndt at lede efter et sted
om natten. Ergo må du stå op engang om natten og lufte ham. Du kunne prøve
følgende:
(jeg går ud fra at han får foder på samme tid - ellers så begynd på det
*S*)
Tag ham ud af kravlegården.
Stil uret til klokken 3 og gå ud og luft ham. Hvis han allerede har skidt på
gulvet så stå op kl. 2 natten efter. Det du er nødt til er at finde det ca.
tidspunkt hvor han bliver utæt. Hold det op mod det tidspunkt du fodrer på
og se om du har mulighed for at rykke tidspunktet, så han enten kan nå at
gøre sig færdig inden nat eller let kan holde sig til næste morgen.

Jeg har altid haft mine hunde i soveværelset (læs sengen SUK) for det synes
jeg er så hyggeligt. Jeg fodrede i mange år omkring kl. 19 og tænkte såmen
aldrig over at min hund Loppe skulle ud hver eneste nat. Det blev bare en
vane (jeg må erkende at jeg aldrig vågnede nok mens jeg lukkede ham ud til
at blive irriteret over det)
Da jeg fik nr. 2 hund Bobbe for 1½ år siden og kastede mig over en masse
træning, blev tidspunktet for fodring flyttet til kl 21 - 21:30. (Jeg kunne
jo ikke fodre før jeg kom hjem fra træning) Det bevirkede pludselig, at
Loppe ikke længere skulle ud om natten.......

Jeg ved naturligvis ikke om dette virker for dig, men held og lykke med det

Mange hilsner

Rikke Andersen

Fra : BN

Dato : 18-11-02 13:47

Hejsa

Vores hund får tørfoder fordelt to gange dagligt, morgen og aften. Hun får
inden vi tager afsted om morgen, hvor hun bliver luftet lige efter, dog ikke
løbetur, da hendes mavesæk kan dreje rundt efter hun lige har spist. Om
aftenen får hun lige inden vi går i seng, ved 23 tiden, og der er ingen
problemer med at hun skal ud om natten. jeg har haft problemer med hende,
ang. urenlighed, men det hjalp at fordele måltidet til to rationer.

Held og lykke fra en som også synes det er hyggeligt at have en hund i
soveværelset, især når man fryser tærerne!

Hilsen BN

Fra : Martin Helsted

Dato : 20-11-02 08:58

Tak for hjælpen jeg vil prøve det så.....

mvh martin