Mail-server
Fra : Kenneth Jensen

Dato : 02-03-01 08:46

Jeg er ikke sikker på, at dette er den rigtige nyhedsgruppe at spørge i, men
jeg forsøger alligevel, da jeg ikke kan se, hvor jeg ellers skulle poste mit
spørgsmål. Derfor må I bære over med mig, ikke

Det drejer sig om, hvordan man indstiller en Microsoft Exchange Server til
ikke at tillade, at alle og enhver kan bruge den til outgoing mail. Jeg kan
f.eks. ikke sende igennem mail.tele.dk eller lignende derhjemmefra, men jeg
kan godt sende igennem vores server, selv om jeg egentligt ikke burde kunne.
Hvordan indstiller jeg vores Exchange Server, så kun bestemte domæner har
tilladelse til at sende igennem den?

Med Venlig Hilsen
Kenneth

Fra : Simon Søndberg

Dato : 02-03-01 10:53

Hej Kenneth.

Hvis vi snakker Exchange 5.5, så er det noget du kan bestemmer under din
"internet mail connector".
Har lige glemt under hvilke faneblad der ligger under når du åbner din connector
via Exchange administrator programmet, men det du skal / kan gøre er :
1. Du kan vælge at folk kun kan sende mail hvis der authenticated på dit domain
2. Du kan vælge at folk kun kan sende mail hvis du har følgende IP segment (her
angives dit interne segment).
Så er det problem løst... Det er også disse 2 punkter som gør at serveren ikke
længere vil fungere som en mail-relay server / spam-server !!!!!!!!

Mvh. SimS