ATX kabinet fra 1997 og bundkort fra 2002 ~
Fra : Knud

Dato : 16-11-02 22:58

Jeg har et ATX kabinet fra 1997 og ønsker at beholde det i forbindelse med
en opgradering af bundkort, ram mv. Er ATX standarden så god, at jeg kan
forvente at kunne gøre dette uden problemer ? Med andre ord, passer tingene
sammen ?

Knud

Fra : Michael Nielsen

Dato : 16-11-02 23:17

Knud wrote:
> [...]
> forbindelse med en opgradering af bundkort, ram mv. Er ATX standarden
> så god, at jeg kan forvente at kunne gøre dette uden problemer ? Med

Ja.

Du skal bare være opmærksom på en ting, nemlig din strømforsyning. Skifter
du til en stor Athlon XP, skal du have 300W for det kører stabilt, og mere
hvis du har flere harddiske, brænder, cd-rom drev osv.

En P4 fungerer ikke med hvilken som helst strømforsyning, så det skal du
også tage højde for

-michael

Fra : k.b.s.

Dato : 20-11-02 18:22

Og stikkende til MB er der også forskel på(så vidt jeg husker)

--
M.V.H.
Kim B. Steffensen

Win 98 SE
AMD ahtlon 1800+
512 DDR ram pc 2100
40 GB HD Seagate
40GB HD Maxtrox
48* DVD pioneer
12*10*32 Ricoh brænder
10/100 allied telesyn
Geforce 2 64MB.

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 20-11-02 23:13

k.b.s. wrote:
> Og stikkende til MB er der også forskel på(så vidt jeg husker)

Hvor tror du(k.b.s.) at ledningerne til de stik kommer fra?

Der skal enten en PSU med P4-stik til, eller et splitterkabel med
P4-stik fra et af de normale Molex-stik, hvis man vælger at opgradere
med en P4'er.