Varme problem !
Fra : Jan

Dato : 16-11-02 21:21

Hejsa

Min maskine er begyndt at fryse når den skal til at "bestille" noget.
Jeg har efterhånden prøvet det meste, skiftet ram ud, taget kort ud osv....
Nu har jeg så også taget siden af mit kabinet (der er foret med magic fleece
måtter) og når jeg gør det kan jeg køre adskillige 3dmark 2001 test uden
problemer - men sætter jeg siden på fryser den efter et kort stykke tid i
3dmark 2001.

Hvad skal jeg gøre - jeg tror min maskine bliver omkring 65 grader når den
går ned.
Kører med en silverado køler men det må åbenbart ikke være nok.

Alle god råd og evt. forslag om en ekstrakøler og hvilken modtages.

Jan

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 16-11-02 21:52

> [...]
> problemer - men sætter jeg siden på fryser den efter et kort stykke tid i

Mere udluftning vha. insugningsblæsere i bunden af kabinettet og
udsugningsblæsere i toppen af kabinettet. Hvis det ikke virker... flere
blæsere

Fra : Jan

Dato : 16-11-02 22:42

Vil det få min maskine til at larme MEGET mere ??
Hvad koster sådan 2 og hvilke mål skal man købe dem i og hvordan gør man det
der med indsugning og udsugning ???

Jan

Fra : Madsen

Dato : 17-11-02 01:00

On Sat, 16 Nov 2002 22:42:21 +0100, "Jan" <jan@surfmail.dk> wrote:

>Vil det få min maskine til at larme MEGET mere ??

En smule, men ikke nødvendigvis ret meget. Det kommer an på hvilke
blæsere du bruger. Pabst blæsere er stille, men koster så også
derefter.

>Hvad koster sådan 2

Billige blæsere kan fåes fra ca 50 kr. Pabst koster ca 120-150 kr
se feks www.studiedata.dk
http://www.studiedata.dk/group.asp?group=146

eller www.mm-data.dk
http://www.mm-data.dk/shop/productlist.asp?Id=54

>hvilke mål skal man købe dem i

80mm blæsere er standard. De flese kabinetter har monteringshuller
som passer, men luk kassen op og se efter. Til en 80mm blæser
skal der være ca 72mm imellem hullerne ( lodret og vandret )

>og hvordan gør man det
>der med indsugning og udsugning ???

Varme stiger jo opad, så det bedste er indsugning af kølig
luft forneden i fronten og udblæsning af varm luft foroven i
bagsiden af kassen. ( f.eks. lige under strømforsyningen, men
det kommer helt an på hvad du har af huller i kabinettet )

mvh Madsen

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 17-11-02 11:23

Madsen wrote:

> [...]
> bagsiden af kassen. ( f.eks. lige under strømforsyningen, men
> det kommer helt an på hvad du har af huller i kabinettet )

www.waterheads.dk har powerfluid 9 Db blæsere.De koster ca 150 kr,men kan så
til gengæld heller ikke høres

/sam

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 17-11-02 22:15

This mail was scanned by Norton Antivirus 2002
"Jan" <jan@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> Vil det få min maskine til at larme MEGET mere ??
> Hvad koster sådan 2 og hvilke mål skal man købe dem i og hvordan gør man
> [...]
<snip>
Du kan evt. købe en digidoc, det er en elektronisk styrings enhed der kan
styre op til 8 blæsere. Jeg har den og den er alle pengene værd.
Min maskine larmer kun når den virkelig laver noget, ellers er blæserne
slukket.
Du kan se den her: http://www.studiedata.dk/product.asp?product=100

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Leony

Dato : 17-11-02 13:27

> Kører med en silverado køler men det må åbenbart ikke være nok.

Kører den på 12 volt?

> Alle god råd og evt. forslag om en ekstrakøler og hvilken modtages.

Når du monterer kabinetblæsere, så husk at rydde op i dine kabler - dette
skulle gerne øge/forbedre luftcirkulationen i dit kabinet.
Du kan købe runde kabler eller selv lave dem runde:
http://www.7volts.com/round.htm

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/