Familie/Redningshund
Fra : Hansen

Dato : 16-11-02 20:35

Hejsa.

Vi er en familie på indtil videre 2 personer der gerne vil have en hund
der er god til børn og samtidig kan bruges som rednings hund.
Vi har snakket både Labrador og schæfer men kan ikke rigtig beslutte os
(hælder nok mest til schæfer) er der nogen der har erfaring med nogle af de
to hunde eller evt.
andre forslag.

Michael Hansen.

Fra : Mette N. Sørensen

Dato : 26-11-02 12:56

"Hansen" <madsen-hansen@post.tele.dk> wrote in message news:<3dd69dfc$0$52036$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> (hælder nok mest til schæfer) er der nogen der har erfaring med nogle af de

Hej!
Scnauzeren bliver også brugt som redningshund, dog ikke ret meget i DK
i forhold til eksempelvis USA. Du kan evt. tage et kik på
www.kennelcasso.dk
Du kan finde en beskrivelse af schnauzerens temperament på www.dspk.dk
Er du interesseret i at vide mere, står jeg meget gerne til rådighed!

Med venlig hilsen

Mette, som har to schnauzere;

Alba, 4 år. B-hund i Dch's program
Bastian, 8 mdr. B-hund i Dch's program og trænes i IPO. Måske også
kommende redningshund?

Fra : Carina Graversen

Dato : 26-11-02 18:04

Hej Mette.

> Scnauzeren bliver også brugt som redningshund, dog ikke ret meget i DK
> i forhold til eksempelvis USA.

Jeg mindes ikke at have set en schnautzer som godkendt redningshund her i
Danmark i løbet af de sidste par år ???

Det er nok heller ikke den nemmeste hund at starte med, hvis man er ny
redningshundefører - selvom det er en lækker hund .
Der er dog også tale om at det måske bliver et krav, at redningshundeføreren
skal kunne bære sin hund, og så er riesenschnautzeren måske lige tung nok.
Det er i forvejen et krav i IRO-programmet, der bruges til
verdensmesterskaberne for redningshunde, så det er måske også lige noget man
skal have med i sine overvejelser...

Skal man generalisere og snakke om mest egnede racer, vil jeg nu stadigvæk
fremhæve retrieverne samt schæfere især til nye redningshundeførere...

Hilsen
Carina, som har en malinois:

Tikki, 4 år til februar. Elite-hund i DcH og godkendt redningshund.