MS Windows
briani 27239
Stop autoscandisk?
Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 16-11-02 20:04

Hej NG,

Grundet jeres velvillighed til at stille et godt svar, vil jeg nu spørge, om
I ved hvordan jeg slår autoscandisk i Windows XP fra. Det er dødirriterende,
at bare man slukker computeren "forkert" 1 gang, skal man plages af Scandisk
ved hver opstart, indtil man lader den køre. Hvordan slår jeg det skidt fra?

// Troels

Fra : Peter Larsen

Dato : 16-11-02 20:31

Troels Plougmann Olsen wrote:

> [...]
> er dødirriterende, at bare man slukker computeren "forkert" 1 gang,
> skal man plages af Scandisk ved hver opstart, indtil man lader den

Lad være med at slukke computeren forkert, luk den pænt ned. Eller skift
operativsystemsplatform til et operativ-system som ikke kerer sig om,
hvorvidt brugeren smadrer filsystemet, hvis ellers et sådant findes.

> // Troels

Nå ja, du kan jo også læse teksten på skærmen inden chkdsk starter op,
den giver dig 10 sekunder til at afbryde den. Det er i almindelighed
dumt ikke at lade den køre, men hvis du ved der ikke vil blive skrevet
til en partition under opstarten kan du godt springe den over på den
partition og så køre den manuelt når maskinen er kommet op.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

* My site is at: http://www.muyiovatki.dk *

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 16-11-02 20:59

> Lad være med at slukke computeren forkert, luk den pænt ned. Eller skift
> operativsystemsplatform til et operativ-system som ikke kerer sig om,
> hvorvidt brugeren smadrer filsystemet, hvis ellers et sådant findes.

Det var ikke det jeg spurgte om (sagt i en ikke-sur tone ), det er jo
Windows' eget problem at det selv crasher, og kræver genstart... Derfor er
det jo ikke altid MIN skyld computeren bliver lukket "forkert"...

// Troels

Fra : Peter Larsen

Dato : 17-11-02 08:28

> [...]
> jo Windows' eget problem at det selv crasher, og kræver genstart...
> Derfor er det jo ikke altid MIN skyld computeren bliver lukket

Se det er vi jo meget enige om!

Fra : Madsen

Dato : 16-11-02 21:31

Troels Plougmann Olsen skrev:

> [...]
> er jo Windows' eget problem at det selv crasher, og kræver
> genstart... Derfor er det jo ikke altid MIN skyld computeren

Så var det efter min mening bedre at finde ud af hvorfor den går
ned, i stedet for at lade den gå ned og så forhindre den i at
reparere sig selv efter sådan en nedtur.

Madsen.