Øm i nakke og dårlig koncentrationsevne
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 16-11-02 19:34

Hej

Jeg har igennem den sidste uges tid oplevet ømhed i nakken/baghoved, og jeg
føler mig døsig/træt. Min koncentrationsevne er også dårlig og jeg føler mig
også svimmel i perioder...

Hvad kan dette skyldes og bør jeg gå til læge? Kan det være en virus eller
overfølsomhed?

Har ikke været syg de sidste 3-4 år.

Er begyndt at tage Calmigen (stærk) for 3 uger siden, som hjælper ved
modløshed, nedtrykthed og tristhed. Kan dette have nogen indflydelse?

Mvh
Hans

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 16-11-02 20:05

Hej

Vil lige tilføje at jeg er 23 år, og dyrker regelmæssig konditionstræning
(2-3 gange om ugen).
Jeg har haft store søvnproblemer i 6-8 måneder, men efter jeg er begyndt med
Calmigen sover jeg igennem, og for det meste 7-8 timer. Førhen sov jeg kun
måske 4-5 timer.

Mvh
Hans

Fra : Mari

Dato : 17-11-02 02:13

> [...]
> også svimmel i perioder...
>
> Hvad kan dette skyldes og bør jeg gå til læge? Kan det være en virus eller

Den bedste måde at finde ud af det på er ved at stoppe med dem i en periode
og så prøve igen.

Går ud fra, at du ved at det frarådes at anvende andre Perikon produkter
hvis man indtager andre former for medicin, idet Perikon kan nedsætte
virkningen af denne medicin.

................ og.... jeg får også spændinger bag på halsen og i nakken,
når jeg indtager "noget", som krydsreagerer med min polenallergi.
Så. skriv op hvad du spiser og analyser dig frem til om det kan være
overfølsomhed sammen med det, du spiser.

Har du i øvrigt hørt om lysterapi i vintermånederne, som middel mod
modløshed mv. - det skulle være meget virkningsfuldt. Men det er
sengetider på den gode side af kl. 24 også ))

Mari

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 18-11-02 16:54

Hej

> Den bedste måde at finde ud af det på er ved at stoppe med dem i en
periode
> og så prøve igen.

Jeg har lige prøvet at holde pause med Calmigen i 2 dage uden mærkbar
ændring :(

> Går ud fra, at du ved at det frarådes at anvende andre Perikon produkter
> hvis man indtager andre former for medicin, idet Perikon kan nedsætte
> virkningen af denne medicin.

Jeg tager ingen anden medicin, kun nogle Longo Vital kosttilskud.

> [...]
> Så. skriv op hvad du spiser og analyser dig frem til om det kan være
> overfølsomhed sammen med det, du spiser.

Hrmm, jeg spiser normalt og sundt. Brød, grøntsager, salat, frugt,
kalakunkød, havregryn, Fitness Fruits, ris og pasta.
Generelt prøver jeg at spise fedtfattigt...

Men syntes det lyder lidt mærkeligt, hvis det er kosten som gør det? De
første 14. dage på Calmigen, havde jeg ingen bivirkninger overhovet. Det
hele startede faktisk efter en heftig bytur, dvs. med tømmermænd dagen
efter. Efter det har jeg haft de noget trælse symptomer. De generer mig så
meget, at jeg nogen gange føler at det går ud over mit arbejde.

Jeg er også så træt hele tiden. Mine øjenlåg hænger nærmest, selvom jeg får
7-8 timers søvn.

Så jeg har bestilt tid ved min lokale læge.

> Har du i øvrigt hørt om lysterapi i vintermånederne, som middel mod
> modløshed mv. - det skulle være meget virkningsfuldt. Men det er
> sengetider på den gode side af kl. 24 også ))

Nej det har jeg faktisk aldrig hørt om? Jeg syntes ellers også Calmigen
virker rigtig godt. Det har hjulpet mig meget

Mvh
Hans

Fra : Claus E Beyer

Dato : 23-11-02 12:40

> Hej

> periode

> Jeg har lige prøvet at holde pause med Calmigen i 2 dage uden mærkbar
> ændring :(

Hvad er Calmigen? Er det et lægemiddel på recept, lægemiddel i håndkøb eller
noget helsekost/naturlægemiddel?

Claus

Fra : Mari

Dato : 23-11-02 19:18

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er Calmigen? Er det et lægemiddel på recept, lægemiddel i håndkøb
eller
> noget helsekost/naturlægemiddel?

Hvordan laver man en søgning på http://www.google.com ???

Til orientering er det prikbladet pericon..........

Mari