Mine ram-blokke virker ikke?
Fra : Jens Jensen

Dato : 17-11-02 19:04

Hej!

Jeg har fået en billig PC med et ASUS K7M bundkort. Der står i manualen at
der understøttes op til 256 MB PC100 RAM pr. DIMM socket hvoraf der er tre
på dette bundkort. Jeg har så været ude at købe to 256 MB PC133 RAM-blokke
men de virker tilsyneladende ikke for de bliver ikke talt op når jeg booter.
PC går simpelthen i stå lige i starten. Hvad er der galt? Jeg går ud fra at
man godt kan benytte PC133 RAM selv om bundkortet kun understøtter PC100
RAM? Det kører bare ikke hurtigere end 100 MHz eller hvad. Jeg installerer
dem også i DIMM socket 1 og så fremdeles.
Er der nogen der har en idé om hvad jeg gør forkert?

På forhånd tak.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 16-11-02 19:34

Det gør dit ur heller ikke!!!!

Fra : Michael Nielsen

Dato : 16-11-02 20:12

Jens Jensen wrote:
> [...]
> bare ikke hurtigere end 100 MHz eller hvad. Jeg installerer dem også
> i DIMM socket 1 og så fremdeles. Er der nogen der har en idé om hvad

Du kan godt bruge PC133, og ja, det vil blot køre som PC100. Du er helt
sikker på de er skubbet helt ned, de sidder helt fast?

-michael

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-11-02 20:36

Michael Nielsen wrote:

> Du kan godt bruge PC133, og ja, det vil blot køre som PC100. Du er
> helt sikker på de er skubbet helt ned, de sidder helt fast?

Man kan godt komme ud at forskellige typer RAM ikke har det godt med
hinanden eller med motherboardet. Prøv med en klods ad gangen, altid i
socket 1.

/David

Fra : Bobby Sixkiller

Dato : 17-11-02 15:05

> Du kan godt bruge PC133, og ja, det vil blot køre som PC100. Du er helt
> sikker på de er skubbet helt ned, de sidder helt fast?

Det kan du desværre ikke være sikker på! Jeg fik aldrig en PC133 stang til
at virke på mit K7M-Board. Det er ulogisk, men så snart jeg byttede stangen
til en PC100 virkede det. PC133 virkede fint i en anden PC. Jeg ville bytte
rammen til PC100.

Fra : Jens Jensen

Dato : 17-11-02 20:35

Ja, de er skubbet helt ned og jeg har prøvet med en blok ad gangen. suk...

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-11-02 20:44

Jens Jensen wrote:
> Ja, de er skubbet helt ned og jeg har prøvet med en blok ad gangen.
> suk...

Kører du med den nyeste BIOS?

Fra : Jens Jensen

Dato : 17-11-02 20:42

-nej det tror jeg ikke. Kan det være derfor?

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-11-02 22:12

Jens Jensen wrote:
> -nej det tror jeg ikke. Kan det være derfor?

Ja, det _kan_ det godt. Prøv at update til nyeste version.

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 17-11-02 18:10

"David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> wrote in message

> Ja, det _kan_ det godt. Prøv at update til nyeste version.

Og så stil da for ** uret!

--
/H3nrik V!

Special thanks goes to Intel for giving me that 1G OverClock
PIV 1.6A, now @ 2.6

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-11-02 22:25

H3nrik V! [2670] wrote:
> "David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> wrote in message

> Og så stil da for ** uret!

Hvem mig? Eller quotefucker du bare?

Fra : Gevaldi

Dato : 16-11-02 20:49

David Rasmussen skrev:

> Kører du med den nyeste BIOS?

Hvordan kan man forvente at han ved
hvad bios er, når han ikke kan sætte
hans dato korrekt :(

--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Fra : Claus E Beyer

Dato : 17-11-02 21:04

> [...]
> dem også i DIMM socket 1 og så fremdeles.
> Er der nogen der har en idé om hvad jeg gør forkert?

Er det en bærbar? - Til bærbare er det vist meget vigtigt at man netop har købt den
korrekte RAM, for at den virker.

Se nærmere på http://www.crucial.com/ hvilken RAM din bærbare skal bruge.

Claus