Session igen
Fra : Jørgen Müller

Dato : 16-11-02 18:13

Hej gruppe

Når en bruger logger ind oprettes der en Session("PersonID") og det virker
fint, men hvordan kan jeg finde ud af, om brugeren stadig er aktiv eller har
forladt sitet på en eller anden måde?

I en database har jeg et felt med aktiv ja/nej og det ønsker jeg at opdatere
når brugeren forlader sitet på den ene eller anden måde.

--
Med Venlig Hilsen

Jørgen Müller

Fra : Jakob Andersen

Dato : 17-11-02 02:22

"Jørgen Müller" <j.muller@mail.tele.dk> wrote
> [...]
> fint, men hvordan kan jeg finde ud af, om brugeren stadig er aktiv eller

Hvis du med forlade siden mener når sessionen løber ud så kan du i din
Global.asa fil eksekvere den ønskede kode i Session_OnEnd funktionen.

--
Jakob Andersen

Fra : Jørgen Müller

Dato : 17-11-02 13:48

Hej gruppe

>Hvis du med forlade siden mener når sessionen løber ud så kan du i din
>Global.asa fil eksekvere den ønskede kode i Session_OnEnd funktionen.
Det er ikke noget problem (nu) at køre koden fra Global.asa, problemet er så
hvordan jeg finder ud af, hvem det er der har forladt sitet? altså hvilken
Session("PersonID") der er tale om?

Nedenstående virker ikke, for Session("PersonID") er tom, når Session_OnEnd
indtræffer.

strSQL = "UPDATE T_Person SET Aktiv = False WHERE PersonID = " &
Session("PersonID")

--
Med Venlig Hilsen

Jørgen Müller

Fra : Jakob Andersen

Dato : 17-11-02 15:20

> [...]

> hvordan jeg finder ud af, hvem det er der har forladt sitet? altså hvilken

SessionID'et er svjh stadig tilgængeligt når Session_OnEnd køres derfor
ville det nok være en fordel hvis du smed dette i databasen ved starten af
sessionen og herefter lavede din forespørgsel i Session_OnEnd om til noget
ala:

UPDATE T_Person SET Aktiv = False WHERE SessionID = " & Session.SessionID

--
Jakob Andersen

Fra : Jørgen Müller

Dato : 17-11-02 17:56

Hej Jakob

Som du har for vane et rigtig godt svar som løste problemerne. TAK for
hjælpen.

--
Med Venlig Hilsen

Jørgen Müller