MS Windows
briani 27239
XP og ServicePack 1
Fra : Rune

Dato : 16-11-02 17:46

Jeg har for nogen tid siden installeret Service Pack 1 på min XP pro US
computer pg har nu konstateret at der i mit windows-bibliotek ligger en
mappe der hedder 'servicepackfiles' der fylder 252Mb

Er der nogen der ved om jeg skal bruge disse filer, eller om jeg kan slette
mappen?

Rune

Fra : Søren Blom

Dato : 16-11-02 19:12

"Rune" <nielsrune@hotmail.com> skrev i

> Er der nogen der ved om jeg skal bruge disse filer, eller om jeg kan
slette
> mappen?

Da du installerede SR1 blev du spurt om du ville have mulighed for at slette
SR1 igen, hvilket du har svaret ja til,sletter du biblioteket, så mister du
muligheden for hvis du sletter SR1

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Edmund

Dato : 16-11-02 20:41

Søren Blom wrote:
> [...]
> slette SR1 igen, hvilket du har svaret ja til,sletter du biblioteket,
> så mister du muligheden for hvis du sletter SR1

SP1 oprettter også mappen på de 252 MB selv om man svarer nej til
mulighed for at slette SP1

Filerne i servicepackfiles ( nogle af dem i hvert fald ) ligger der
ligesom filerne i C:\WINDOWS\system32\dllcache for at vigtige
systemfiler ikke bliver overskrevet.

Før SP1 kunne man godt slette C:\WINDOWS\system32\dllcache man blev så
bare bedt om XP cdén når et program forsøgte at overskrive en systemfil

Om de her XP SP1 cdér man kan lave, så virker lige så godt med mappen
servicepackfiles ved jeg ikke.

--
Mvh Edmund

Fra : Ole C

Dato : 17-11-02 02:20

Edmund skrev blandt andet:

> Om de her XP SP1 cdér man kan lave, så virker lige så godt med mappen
> servicepackfiles ved jeg ikke.

Jeg har fornylig installeret en "slipstreamet" udgave af WinXP - altså
opgraderet med SP1 - fra "bunden".
Det virkede fint - og der dannes ingen mappe med "Servicepackfiles".

--
vh
Ole C

Fra : Edmund

Dato : 17-11-02 07:37

Ole C wrote:

> Jeg har fornylig installeret en "slipstreamet" udgave af WinXP - altså
> opgraderet med SP1 - fra "bunden".
> Det virkede fint - og der dannes ingen mappe med "Servicepackfiles".

Har du ændret de to ting i mappe indstillinger der skal til for at se
skjulte filer og systemfiler.

Rune der indledte tråden har XP pro og jeg har XP home, så du burde vel
også have en Servicepackfiles mappe

--
Mvh Edmund

Fra : Ole C

Dato : 17-11-02 12:31

Edmund skrev blandt andet:

> Har du ændret de to ting i mappe indstillinger der skal til for at se
> skjulte filer og systemfiler.
>
> Rune der indledte tråden har XP pro og jeg har XP home, så du burde
> vel også have en Servicepackfiles mappe

Ja, da - intet skal være mig hemmeligt!
Læg mærke til at jeg skrev, at der var tale om en installation helt fra
bunden - men med en udgave af XP integreret med SP1.
Det var for at vise, at mappen med Servicepackfiles kun dannes ved
opgradering med SP1 - og ikke noget Windows har et behov for.
Så hvis en opgradering med SP1 på en bestående installation over tid viser
sig at fungere tilfredstillende, ville jeg da ikke have nogle
betænkeligheder ved at slette den fyldige mappe med Servicepackfiles.

--
vh
Ole C

Fra : AL

Dato : 19-11-02 13:15

In article <ar6qr4$2eu$1@sunsite.dk>, ocl@fjerndettetdcadsl.dk says...

> Jeg har fornylig installeret en "slipstreamet" udgave af WinXP - altså
> opgraderet med SP1 - fra "bunden".
> Det virkede fint - og der dannes ingen mappe med "Servicepackfiles".

Men der du SKAL bruge slipstrimet CD nåe windows har brug for det, og det
har den ret tit
sfc /scannow kan du heller ikke køre
Du kan oprette en mappe "servicepackfiles" og flytte indholdet af mappen
"i386" fra slipstrimet version, og vise stien i regedit.

mvh

AL

Fra : Madsen

Dato : 17-11-02 14:54

Edmund skrev:

> Rune der indledte tråden har XP pro og jeg har XP home, så du
> burde vel også have en Servicepackfiles mappe

Ikke hvis det er en installation med en WinXP med integreret SP på
installations-cd'en. Jeg har heller ikke en Servicepackfiles-mappe
på min WinXP Pro SP1-installation da jeg har lavet en slipstreamet
installations-cd, eller hvad det nu hedder.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 17-11-02 15:59

On Sun, 17 Nov 2002 14:53:30 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg har heller ikke en Servicepackfiles-mappe
>på min WinXP Pro SP1-installation da jeg har lavet en slipstreamet
>installations-cd, eller hvad det nu hedder.

Hvad hulen er "en spipstreamet installations-cd"?

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-11-02 17:42

Sun, 17 Nov 2002 15:58:58 +0100, skrev Peter Loumann:

>Hvad hulen er "en spipstreamet installations-cd"?

Tror du ikke der skulle have stået pipstribet? You know - lissom en
gøg, fordi XP bare gogger rent igennem!

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Madsen

Dato : 17-11-02 17:56

Peter Loumann skrev:

> Hvad hulen er "en spipstreamet installations-cd"?

Ikke spipstreamet eller pipstribet, men slipstreamet.

<http://www.bink.nu/Bootcd/default.htm>
| ...So when you install a Computer with a fresh copy of Windows
| 2000 it will be directly at the Service Pack level. This feature
| is called slipstream.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 17-11-02 19:17

On Sun, 17 Nov 2002 17:55:56 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Ikke spipstreamet eller pipstribet, men slipstreamet.

Ja ja, det var en tyrkfejl, jeg burde have knippet og knistret sådan
et svært ord.

Hmm - det synes kun at angå win 2k ...

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-11-02 19:59

Sun, 17 Nov 2002 19:17:15 +0100, skrev Peter Loumann:

>Ja ja, det var en tyrkfejl, jeg burde have knippet og knistret sådan
>et svært ord.

Mon ikke du skulle ha' ponypperne fjernet

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Madsen

Dato : 18-11-02 00:15

Peter Loumann skrev:

> Hmm - det synes kun at angå win 2k ...

<http://www.windows-help.net/WindowsXP/winxp-sp1-bootcd.html> så. :)

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 18-11-02 02:30

On Mon, 18 Nov 2002 00:14:45 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

><http://www.windows-help.net/WindowsXP/winxp-sp1-bootcd.html> så. :)

Tak - det er lidt tungt føre her i Sydsjælland i dag

Det ser smart ud. Jeg kigger på det, men det ligner umiddelbart samme
trick som

http://www.tacktech.com/display.cfm?object=article.cfm&id=160

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Madsen

Dato : 18-11-02 13:42

Peter Loumann skrev:

> Jeg kigger på det, men det ligner umiddelbart samme
> trick som
>
> http://www.tacktech.com/display.cfm?object=article.cfm&id=160

Ja, det er vist nogenlunde det samme.

Madsen.

Fra : Nicolai

Dato : 17-11-02 02:29

> Er der nogen der ved om jeg skal bruge disse filer, eller om jeg kan slette
> mappen?

Jeg har en ghost af min, så jeg forsøgte at slette den. Jeg har INGEN problemer haft overhovedet.
Så hvis du ikke regne med at skulle afinstallere, og ellers skal bruge de 250mb, så slet den mappe...

Fra : Rune

Dato : 17-11-02 14:40

OK, tak for de mange indlæg.. Efter det vil jeg tage stilling til mappens
videre skæbne, når jeg på et tidspunkt står og mangler de 250 Mb

Rune

Fra : Nicolai

Dato : 17-11-02 16:35

Flyt den til et andet drev en uge eller 3, og se om den så mangler den...

Fra : AL

Dato : 19-11-02 13:20

In article <ar5sn1$els$1@sunsite.dk>, nielsrune@hotmail.com says...
> [...]
> mappe der hedder 'servicepackfiles' der fylder 252Mb
>
> Er der nogen der ved om jeg skal bruge disse filer, eller om jeg kan slette

Du skal bruge dem, for den mappe bruges nu som "i386" mappe,
Så det er i386 mappe du kan slette nu(prøv først at flytte eller omdøbe)

mvh

AL