Firewire kort og netværk
Fra : elvis \(at sunsite\)

Dato : 16-11-02 17:24

Hej

Hvis man har Firewire i en bærbar, og putter et Firewire kort i sin
stationære, kan man så ikke køre netværk over dette ? Med et specielt kabel
måske`?

Den bærbare, jeg har kig på, har allerede Firewire og Netværk indbygget.

Jeg kunne godt tænke mig at prøve om Firewire stikket kører hurtigere end
100 MBIT kortet (på den bærbare).

Måske vil harddisken ikke kunne følge med på bærbaren, men det er vel et
forsøg værd ?

mvh elvis

Fra : MJBest

Dato : 17-11-02 01:03

"elvis (at sunsite)" <elvis@beskedboks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 100 MBIT kortet (på den bærbare).
>
> Måske vil harddisken ikke kunne følge med på bærbaren, men det er vel et

Hej!

Det er muligt at lave et netværk over et firewire kabel. Du skal bare bruge
et standard firewire kabel med éns stik i begge ender, og så smide det
imellem de to PC'er.
Under Windows XP kan firewire porten konfigureres ligesom et netkort, med
protokoller og det hele.
Firewire har en teoretisk hastighed på 400Mbit, nogle siger du kan regne med
en overførselshastighed på omkring 35-45MB/sek hvis dine diske kan følge
med... Hehe jeg tvivler på at den bærbare kan :)

Der står en smule om FireWire netværk på følgende side.
http://www.homenethelp.com/web/explain/about-firewire-networks.asp

Håber det kaster lidt lys over sagen

/ MJBest

Fra : elvis \(at sunsite\)