Probl. m. Inno3D GF4 Ti4200
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 16-11-02 15:50

Krydspost mellem news:dk.edb.hardware.bundkort og
news:dk.edb.hardware.grafikkort med opfølgning til

Jeg har lige samlet en PC med et Inno3D GF4 Ti4200,
ECS K7S5A bundkort samt 256MB Elixir PC2100 DDR RAM.

Hver anden gang maskinen slukkes, vil den ikke starte op igen.
Kender nogen dette problem?

Den starter fint op, hvis jeg sætter et andet grafikkort i eller
smide mine egne PC133 RAM i.

OS er et fuldt opdateret WinXP med nyeste drivere, BIOS og
firmware på ALT.

Rammene er testet med www.memtest86.com, ingen fejl.

--
Venligst
Mikael Nørrelund

Remove "removespamfilter" in my email adress for direct mail.

Fra : Morten Nielsen

Dato : 17-11-02 11:57

Sjovt nok har jeg en kammerat med samme problem som dig. Han har odså et ECS
K7S5A bundkort, så der er nok nærmere der problemet ligger. Prøv evt. med en
BIOS update(ikke at jeg ved det hjælper), det er da et forsøg værd.
"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3dd65b1c$0$128$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : RpR

Dato : 17-11-02 14:08

> [...]
en
> BIOS update(ikke at jeg ved det hjælper), det er da et forsøg værd.

Det er ikke bundkortet, jeg har præcist samme problem her, og jeg har et
Asus P2B-B kort.

Ved mig er problemet der kun når maskinen er kold, så skal jeg tænde og
slukke 10 - 20 gange inden den gider boote op.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 17-11-02 18:51

RpR wrote:
> Ved mig er problemet der kun når maskinen er kold, så skal jeg
> tænde og slukke 10 - 20 gange inden den gider boote op.

Hmm, jeg har kun oplevet problemet en enkelt gang de sidste
2 dage.

Fra : Oeller

Dato : 19-11-02 21:18

> [...]
>
>Ved mig er problemet der kun når maskinen er kold, så skal jeg tænde og
>slukke 10 - 20 gange inden den gider boote op.

Hej,

Sker der overhovedet ikke noget når du tænder computeren? Hvis ikke har jeg
nøjagtig det samme problem med et Epox 8K3a bundkort og et GF 4 Ti 4200
grafikkort. (For øvrigt også med et GF 3 TI kort jeg lånte). Den eneste måde
jeg kan få liv i dyret på er ved at slukke helt for strømmen til PC'en,
sætte en (vilkårlig) diskette i drevet, tænde for strømmen og tænde for
computeren. Så starter computeren og skærmen op, og jeg skal bare huske at
fjerne disketten inden bootprocessen fortsætter.

Hvilket chipset kører Asus P2B-B kortet? Jeg har selv en mistanke om at VIA
og NVIDIA ikke har det specielt godt med hinanden.

Oeller

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-11-02 11:12

Oeller wrote:
> Sker der overhovedet ikke noget når du tænder computeren?

Jo, den finder fint RAM, harddiske, CD-rom mv., men efter det
er loadet og den venter på Windows loades, er der bare sort
skærm med en blinkende markør i øverste venstre hjørne...

Problemet har dog ikke vist sig i ca. 5 dage nu, intet ændret
ellers...

> Hvis ikke har jeg nøjagtig det samme problem med et Epox 8K3a
> bundkort og et GF 4 Ti 4200 grafikkort. (For øvrigt også med et
> GF 3 TI kort jeg lånte).

Så er det jo nok ikke grafikkortet, men fx bundkortet!

> Hvilket chipset kører Asus P2B-B kortet?

Intel 440BX.

> Jeg har selv en mistanke om at VIA og NVIDIA ikke har det
> specielt godt med hinanden.

Mit K7S5A har SIS 735 chipset, så det er nok heller ikke det!

/Mikael

Fra : RpR

Dato : 26-11-02 12:45

> Sker der overhovedet ikke noget når du tænder computeren?

Bipper 4 gange som tegn på manglende grafikkort, men kan godt starte windows
op (self uden jeg kan se en meter).
Hvis jeg slukker og tænder for den 10 - 20 gange så starter den endelig op
som den skal, og kan så køre fint resten af dagen.

> Hvilket chipset kører Asus P2B-B kortet?

Intel 440BX

> Jeg har selv en mistanke om at VIA
> og NVIDIA ikke har det specielt godt med hinanden.

Nah, så har Nvidia bøvl med mange chipset.
Mit GF2 Ultra jeg havde før har aldrig vist det problem før.

Fra : Leony

Dato : 18-11-02 08:13

> [...]

> Jeg har lige samlet en PC med et Inno3D GF4 Ti4200,
> ECS K7S5A bundkort samt 256MB Elixir PC2100 DDR RAM.

Synes efterhånden at halvdelen af alle posts drejer sig om det bundkort.

> Hver anden gang maskinen slukkes, vil den ikke starte op igen.
> Kender nogen dette problem?

Synes tit at man læser at den slags problemer kan løses ved at hæve Vcore en
anelse (prøv at hæve med det mindste interval).

> Den starter fint op, hvis jeg sætter et andet grafikkort i eller
> smide mine egne PC133 RAM i.

Har du prøvet med en anden strømforsyning? Især hvis det er en ældre model.
Hvis den er clocket, så clock den ned (jeg går dog ikke ud fra at den er
clocket).

> Rammene er testet med www.memtest86.com, ingen fejl.

Der har været et par eksempler på at dette program ikke har fundet fejl på
RAM som virkelig var defekte.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-11-02 11:57

Leony wrote:
[ECS K7S5A]
> Synes efterhånden at halvdelen af alle posts drejer sig om det
> bundkort.

Det er fordi det er så billigt, så er det ganske naturligt, da der
sælges rigtig mange. Fulgte du med i dk.edb.system.ms-windows
da Win2k og/eller WinXP kom frem?
- Der var kollosalt mange posts vedr. disse.

> Synes tit at man læser at den slags problemer kan løses ved at hæve
> Vcore en anelse (prøv at hæve med det mindste interval).

Det har jeg ikke afprøvet, det bliver afprøvet snarest.

> Har du prøvet med en anden strømforsyning?

Nej, ikke endnu, men grafikkortet har også problemer i en
anden maskine (også med K7S5A), der har tilsyneladende
ikke været problemer i en maskine med ASUS bundkort, men
der er det heller ikke en XP processor, men en Classic.

> Især hvis det er en ældre model.

Det er det ikke, det er en spritny.
Det er godt nok en Codegen, der har man før hørt rygter, men
der drejede det sig mest om stabilitet, der er der ingen problemer.

> Hvis den er clocket, så clock den ned (jeg går dog ikke ud fra
> at den er clocket).

Det er den ikke.

[www.memtest86.com]
> Der har været et par eksempler på at dette program ikke har fundet
> fejl på RAM som virkelig var defekte.

Hmm, det har jeg nu aldrig hørt noget om. Er der et alternativ?

Mvh.
Mikael
- Der vil prøve det med Vcoren.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-11-02 12:37

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Det har jeg ikke afprøvet, det bliver afprøvet snarest.

Det er en større operation, lidt for risikabel syntes jeg:
<http://shor.ter.dk/67908781>

Mvh.
Mikael

Fra : RpR

Dato : 18-11-02 14:27

> Det er en større operation, lidt for risikabel syntes jeg:
> <http://shor.ter.dk/67908781>

Jeg kan heller ikke se hvad din Vcore skulle kunne afhjælpe et problem der
tydeligvis bliver fremkaldt af dit graffikkort.
Jeg har næsten givet op her og spekulere så småt på at skifte mit trofaste
Asus P2B-B bundkort ud.
Så er problemet bare det at jeg skal have nyt kabinet, nyt bundkort, ny CPU
og nye ram... Og så blir det pludseligt dyrt..

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-11-02 15:02

RpR wrote:
> Jeg har næsten givet op her og spekulere så småt på at skifte mit
> trofaste Asus P2B-B bundkort ud.

Sådan står jeg også lige pt. jeg kan nu også fremkalde fejlen
ved et andet grafikkort, altså er det _ikke_ grafikkortet, men
bundkortet!

Venligst
Mikael

Fra : RpR

Dato : 18-11-02 15:25

> Sådan står jeg også lige pt. jeg kan nu også fremkalde fejlen
> ved et andet grafikkort, altså er det _ikke_ grafikkortet, men
> bundkortet!

Skummelt... Jeg vil prøve at hæve vcore en lille anelse næste gang puteren
har været slukket længere tid så den laver de underlige skavanker, og
skriver så tilbage om det hjælper.

Fra : RpR

Dato : 19-11-02 16:18

> Skummelt... Jeg vil prøve at hæve vcore en lille anelse næste gang puteren
> har været slukket længere tid så den laver de underlige skavanker, og
> skriver så tilbage om det hjælper.

Hævede Vcore fra 1.7 til 1.75, og det hjalp ikke en meter.

Fra : David Christiansen

Dato : 19-11-02 15:44

> [...]
> Venligst
> Mikael Nørrelund
>
> Remove "removespamfilter" in my email adress for direct mail.

Hej Mikael

Jeg havde nogenlunde samme problem, det var dog ikke Grafikkortet den var
gal med, det var ramblokken der var defekt!

Med venlig hilsen

David

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 20-11-02 18:15

"David Christiansen" <davidx@ofir.dk> skrev:
> Jeg havde nogenlunde samme problem, det var dog ikke
> Grafikkortet den var gal med, det var ramblokken der var defekt!

Det lyder bare mærkeligt, da rammene er testet samt der er prøvet
andre ram.

Er der nogen der kender til et andet program end
www.memtest86.com til at teste ram med?

/Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 12-01-03 00:33

Og jeg har stadig problemer, det hjælper dog at lade maskinen
stå slukket et lille stykke tid, så starter den lige så fint op igen!

Mon den bliver for varm?
Evt. chipsne på bundkortet!
Grafikkortet virker jo, da man kan se markøren...

/Mikael