Skærmning af elektromagnetisk stråling
Fra : Jacob Michaelsen

Dato : 16-11-02 14:37

Hej
Jeg overvejer at bygge mit ejet kabinet, da jeg godt kunne tænke mig at
støjisolere endnu mere end jeg kan med et standard kabinet. Jeg havde
forestillet mit at bygge det i træ, da det er en del nemmere (for mig) at
bygge i, end en form for metal. Men en PC producerer elektromagnetisk
stråling som skal afskærmes, og det vil træ vel næppe kunne gøre (?)
Derfor skal kabinettet fores med noget, jeg bare ikke sikker på hvad. Det
kunne være aluminum eller måske nogle tynde metalplader, eller måske noget
helt andet.

Er der nogen forslag til hvad jeg kan bruge som skærmende materiale ?

--
Jacob Michaelsen

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-11-02 14:34

"Jacob Michaelsen" <lokeFJERNMIG@lokes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
noget
> helt andet.
>
> Er der nogen forslag til hvad jeg kan bruge som skærmende materiale ?

Sølvpapir.

- Martin

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 16-11-02 14:42

> Sølvpapir.

Dét var jo en idé til et alternativt og nyttigt casemod

// Troels

Fra : Jacob Michaelsen

Dato : 17-11-02 20:39

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote in message

> Sølvpapir.

Men hvor meget ?

--
Jacob Michaelsen

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-11-02 02:50

> "Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote in message

> Men hvor meget ?

Bare et enkelt lag... Bare lim det på indersiden.

- Martin

Fra : Ole Geisler

Dato : 18-11-02 12:01

On Mon, 18 Nov 2002 02:49:39 +0100, "Martin Petersen"
<knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote:

>Bare et enkelt lag... Bare lim det på indersiden.

Sølvpapir virker ikke afskærmende på elektromagnetisk udstråling.

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-11-02 21:55

"Ole Geisler" <reptech@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Sølvpapir virker ikke afskærmende på elektromagnetisk udstråling.

Hmmm. Man lærer noget nyt hver dag . Hvad bruger man så?

- Martin

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-11-02 09:32

> Hmmm. Man lærer noget nyt hver dag . Hvad bruger man så?

Det kommer an på typen af udstråling.

Blødt jern, bly og beton (de to sidstnævnte bruges til radioaktiv
udstråling).

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 19-11-02 09:55

Jesper G. Poulsen wrote:

> Det kommer an på typen af udstråling.
>
> Blødt jern, bly og beton (de to sidstnævnte bruges til radioaktiv
> udstråling).

Dvs. så skulle dem med aluminiumskabinetter have problemer med
udstråling fra deres hardware?

Fra : Ole Geisler

Dato : 24-11-02 18:29

On Tue, 19 Nov 2002 09:55:21 +0100, "Jens C. Hansen [Odense]"
<greylion@gmx.net> wrote:

>Dvs. så skulle dem med aluminiumskabinetter have problemer med
>udstråling fra deres hardware?

Magnetisk udstråling, ja. Ikke radiobølger som sådan. I praksis er det
næppe et problem.