Mine cookies nulstiller :-(
Fra : Jimmy

Dato : 16-11-02 11:40

Hej

Mine cookies bliver slettet, hvis jeg sætter på forskellige sider.
Jeg har kun kunnet løse det ved at hente alle tidligere cookies og sætte dem
igen når jeg sætter en ny.

Hvis jeg sætter en cookie på side 1:

Response.Cookies ("Cookie_01") = "Hej"
Response.Cookies ("Cookie_01").Expires = Om lang tid

Og jeg på side 10 har brug for en anden cookie:

Response.Cookies ("Cookie_02") = "Hej"
Response.Cookies ("Cookie_02").Expires = Om lang tid

Bliver Cookie_01 slettet.
Det sker også hcis jeg anvender ("Cookie") ("X01") = "Hej"

Dette kan ikke være meningen.

Nogen der kan forklare mig principperne ved cookies?

Mvh
Jimmy

Fra : Jakob Andersen

Dato : 16-11-02 13:07

"Jimmy" <spoerg@efter.den> wrote
> Mine cookies bliver slettet, hvis jeg sætter på forskellige sider.
> Jeg har kun kunnet løse det ved at hente alle tidligere cookies og sætte
dem
> igen når jeg sætter en ny.

Det lyder underligt, er du sikker på at klienten ikke har en begrænsning på
at der max må blive sat 1 cookieværdi pr. side eller lignende?

<http://www.w3schools.com/asp/asp_cookies.asp>

--
Jakob Andersen

Fra : Jimmy

Dato : 16-11-02 13:40

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in message
> "Jimmy" <spoerg@efter.den> wrote
> dem
>
> Det lyder underligt, er du sikker på at klienten ikke har en begrænsning

> at der max må blive sat 1 cookieværdi pr. side eller lignende?

Jeps - det sker i både IE og NS.

> <http://www.w3schools.com/asp/asp_cookies.asp>

Cool - den havde et par punkter jeg er i tvivl om:

1)
"Note: The Response.Cookies command must appear BEFORE the <html> tag. "
Hvorfor?

2)
Linket siger man skal skrive:
Response.Cookies("firstname").Expires=#May 10,2002#

Kan man ikke skrive:
Response.Cookies ("Firstname").Expires = "01-01-2005 00:00:00"

Mvh
Jimmy

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-01-03 17:23

"Jimmy" <spoerg@efter.den> wrote
> 1)
> "Note: The Response.Cookies command must appear BEFORE the <html> tag. "
> Hvorfor?

Dette gælder kun hvis du kører uden buffering, se evt:
<http://www.asp-faq.dk/article/?id=48>

> Linket siger man skal skrive:
> Response.Cookies("firstname").Expires=#May 10,2002#
>
> Kan man ikke skrive:
> Response.Cookies ("Firstname").Expires = "01-01-2005 00:00:00"

Jo, det er begge to gyldige VBScript datoer. (Afhængig af locale settings)
--
Jakob Andersen