Min PC genstarter når jeg spiller
Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-11-02 02:17

.... og en sjælden gang når jeg ikke spiller, men næsten hvergang jeg
spiller, alt efter hvilket spil, så genstarter pc'en lige pludselig mens
spillet foregår - reboot og på skrivebord, ingen fejlmeddelelser eller
noget... jeg aner ikke om der grafikkort, lydkort eller whatever der er
problemet, derfor skriver jeg her.... min pc er ret kraftig og med nyeste sb
live! og nVidia drivere.
Athlon XP 1800+
512MB Ram
Win XP

hjælp.... jeg er på bar bund!

sniper_Nolight

Fra : Storkøbenhavn

Dato : 16-11-02 03:31

sniper_Nolight wrote:
> [...]
> derfor skriver jeg her.... min pc er ret kraftig og med nyeste
> sb live! og nVidia drivere. Athlon XP 1800+

Ret kraftig !? i forhold til hvad ?

Nå men du har slået "autogenstart ved fejl" til i XP- dvs. XP genstarter
uden at spørge om lov, når den støder på en fejl i software/hardware- den
funktion kan slås fra, men der er jo en grund til at den gør som den gør.

2 muligheder:

1' Find fejlen (den smarteste)

2' Disable autogenstart ved fejl (dumt)

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 16-11-02 03:45

> 1' Find fejlen (den smarteste)

> 2' Disable autogenstart ved fejl (dumt)

Ehh ? hvorfor er det lige det er dumt ? Det er da næsten påkrævet for at
løse fejlen. Så kan man se hvad windows skriver i sin BSoD, og dermed hvis
man er heldig finde ud af hvilken driver/komponent der laver fejlen.

Sniper, hvor mange watt er din strømforsyning på ?
Du burde nok også lige tjekke temp på CPU'en efter du har spillet et stykke
tid, og opdatere alle drivere.

--
Andreas Jeppesen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-11-02 04:25

> Sniper, hvor mange watt er din strømforsyning på ?

400W

> Du burde nok også lige tjekke temp på CPU'en efter du har spillet et
stykke
> tid, og opdatere alle drivere.

Drivere er opdateret.
Temp:
Kabinet: 26
CPU: 45 ved belastning 49 (aldrig over 50)
Jeg har overclocket min cpu til 2000+ men alligevel holder jeg de temp...
jeg har et thermaltake kabinet med 5 80 mm blæsere så køling er der rigeligt
af.
Men det der Disable reboot ting hvon gør man det?

sniper_Nolight

Fra : Henning Sørensen

Dato : 16-11-02 10:01

"sniper_Nolight" <noone@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
rigeligt
> af.
> Men det der Disable reboot ting hvon gør man det?

Aner intet om XP, men har da hørt en masse skidt her

Mon ikke det er ramkreds der driller - prøv at køre denne
hersens memtest86 (kan nemt findes på nettet), jeg fandt
ihvertfald ud af, at min maskine, der selvfølgelig udelukkende
er baseret på kvalivarer.(hmmm)..har et ram problem, hvilket gav
mig svaret på hvorfor den ind imellem stopper midt i et spil.
Ps. Har iøvrigt endnu ikke fundet kvaliram billigt nok, til at
jeg vil skifte -så jeg lever med problemet

/Henning, Sydfyn.

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 16-11-02 10:37

"Henning Sørensen" <hkks@privat.dk> skrev i en meddelelse
> "sniper_Nolight" <noone@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> rigeligt

> Aner intet om XP, men har da hørt en masse skidt her

Har du et Geforce grafikkort?
Jeg havde samme problem da jeg fik nyt graffikkort. Men efter jeg havde
eksperimenteret med diverse drivere holdt det pludseligt op. Min erfaring er
at jeg får problemer med Nvidia 40.71 og 40.72, men ingen problemer med
30.82, og 41.03 som jeg kører med nu.

Ps. Jeg vil gerne vide hvor man slår den der autogenstart fra. Den er da
pisse irriterende for at sige det mildt. Så vil jeg da hellere have en
computer der kommer med blå skærm el lign...

Mvh Søren

Fra : Leony

Dato : 16-11-02 10:35

"sniper_Nolight" <noone@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Drivere er opdateret.

Det er ikke altid at de nyeste drivere er de bedste. Dette gælder især hvis
du brugere Detonator-Driveren.
Prøv at installere en anden, for at se om problemet stadig er der.
Dette kunne tyde på at være årsagen, især når den kun genstarter i spil.
Er genstarterne kommet efter du opdaterede driveren?

> Men det der Disable reboot ting hvon gør man det?

Taget fra hjælp og support:

Åbn System i Kontrolpanel.
Klik på indstillinger under start og genoprettelse under fanen avanceret.
Marker de afkrydsningsfelter under systemfejl, der svarer til de handlinger,
du vil have Windows til at udføre, hvis der opstår en stopfejl:
Genstart automatisk angiver, at Windows automatisk genstarter computeren.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 16-11-02 10:43

> [...]
> du vil have Windows til at udføre, hvis der opstår en stopfejl:
> Genstart automatisk angiver, at Windows automatisk genstarter computeren.

Øh er der forskel på Xp pro og home edition der? Går jeg ind som du siger
har jeg 2 ting og vælge! Deaktivere hele system gendannelsen og går jeg ind
i indstillinger kan jeg med en skyder bestemme hvor meget plads til vil
bruge på systemgendannelse. Det er alt!
Jeg har Xp Pro...

Mvh Søren C

Fra : Leony

Dato : 16-11-02 15:52

"Søren Christensen (4200)" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ind
> i indstillinger kan jeg med en skyder bestemme hvor meget plads til vil

Det ved jeg ikke - jeg har Pro
Tror det skyldes at det står lidt kryptisk, sådan er hjælpefiler jo desværre
tit (jeg havde lidt travlt, derfor lavede jeg en copy/paste i stedet for at
forklare).
Kontrolpanel->System->Faneblad Avanceret->Under start og genoprettelse
vælger du indstillinger.
Nu skulle du gerne komme frem til det væsentlige. Her fjerner du hakket i
genstart automatisk.

Tror at du har tolket "start og genoprettelse" som systemgendannelse.

Fra : Martin S.

Dato : 16-11-02 10:46

> [...]
> CPU: 45 ved belastning 49 (aldrig over 50)
> Jeg har overclocket min cpu til 2000+ men alligevel holder jeg de temp...

Så prøv at sætte den til 1900+. Uanset hvad din temp. siger...
Går dit spil også ned når du kører std. 1800+ ? Hvis ikke kan du have et
problem med grafikkort eller ram, evt. Vcore til din CPU. Hvis det er
tilfældet så kan overclockinggruppen anbefales.

Men prøv dog lige at køre ved 1800+ og evt. 1900+ efterfølgende. Men der er
måske ingen problemer-?

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-02 19:52

cut

>Ret kraftig !? i forhold til hvad ?

Måske i forhold til denne

Den japanske Earth Simulator har en regneydelse på 35,86 Tflop/s.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-11-02 04:06

"sniper_Nolight" <noone@hotmail.com> wrote in

> [...]
> lydkort eller whatever der er problemet, derfor skriver jeg
> her.... min pc er ret kraftig og med nyeste sb live! og nVidia

Umiddelbart lyder det som et varmeproblem der gør at maskinen laver en
fejl og genstarter fordi du har genstart ved fejl slået til i WinXP
(default-indstilling).
Tjek lige temperaturen i dit kabinet og temperaturen på din CPU, og dit
grafikkort hvis det har en temperatursencor. En ekstra blæser i
kabinettet der blæser kold luft ind, eller suger den varme luft ud vil
sikkert hjælpe på sagen.

Hent eventuelt Motherboard Monitor og aflæs temperaturen på dit system
inden du går i gang med at spille, og prøv så og kør et spil i 4-5
minutter og gå ud af det og aflæs temperaturen igen. Hvis den er steget
voldsomt så er det næsten helt sikkert et varmeproblem. En ting er hvad
CPU'en kan hole til af temperatur, men du skal også tænke på at
grafikkortet skal køles ordentligt - især hvis du overclocker det.

Flemming

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 16-11-02 14:45

> hjælp.... jeg er på bar bund!

Et bud: Du har ECS K7S5A?

// Troels

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 16-11-02 17:17

> Et bud: Du har ECS K7S5A?
>
> // Troels

Og hvad hvis han har? Hvordan kan du hjælpe ham så?

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 16-11-02 18:25

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> wrote in message
> [...]

Jeg har f.eks en ECS K7S5A, og jeg har ALDRIG haft en maskine der kører så
stabilt som min gør nu. Jeg har ikke set en blå skærm, ever. Selv med
clocket CPU..

Sniper, jeg ville mene at du skal prøve at sætte din maskine ned i normal
hastighed igen, for at se om det er det der er problemet.

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 16-11-02 21:03

> Jeg har f.eks en ECS K7S5A, og jeg har ALDRIG haft en maskine der kører så
> stabilt som min gør nu. Jeg har ikke set en blå skærm, ever. Selv med
> clocket CPU..

Mit ECS var også stabilt de første 8 mdr, så begyndte det at blive ustabilt,
og genstarte uden videre anledning. Fik det til rep, det næste kort gjorde
det samme efter 4 mdr., - jeg byttede det så, og solgte det derefter

Købte så et ECS K7VTA3, for at få ren DDR-support...

// Troels

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 16-11-02 21:03

> Og hvad hvis han har? Hvordan kan du hjælpe ham så?

Fortælle ham, at han nok skal clocke ned - eller få kortet byttet. Kortet
har en svaghed hvis man clocker.

Og man KAN altså godt clocke med det. En Cheepobios BIOS-upgrade (en simpel
biosflash), og du kan clocke FSB'en.

// Troels

Fra : sniper_Nolight

Dato : 17-11-02 20:08

Tak til alle der har svaret her i indlægget.
Jeg har ikke ECS K7S5A
Jeg har nedclocket til alm. 1800+ igen og det hjalp!
Jeg tror, som nogle af jer er inde på at det er mine ram der ikke kan klare
det... mit bundkort, et Soltek, understøtter 333 på bussen og jeg tror at
jeg skal have nogle kvalitets 2700 ram istedet for de 2100 ram jeg har nu
før det vil blive stabilt.
Så uden oc er problemet løst.
Tak til alle der gad give sig tid.

sniper_Nolight