Hardware Check værktøj
Fra : JapJap

Dato : 15-11-02 23:58

Hej
Jeg søger et værktøj til at lave en god, hurtig test at ram, cpu, hd, ol.
Det skal være noget der kan køre i dos, fra en bootcd.

På forhånd tak

Jacob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-11-02 00:56

"JapJap" <JapJap@everyday.com> wrote in message
> Jeg søger et værktøj til at lave en god, hurtig test at ram, cpu, hd, ol.

OS/2

> Det skal være noget der kan køre i dos, fra en bootcd.

Nå, så duer det ikke...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : **TwN**

Dato : 16-11-02 01:46

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
> "JapJap" <JapJap@everyday.com> wrote in message
>
> OS/2

hvad er OS/2 egentlig??
er det en form for operativ sys som kræver installation først, ligsom fx.
linux?????

Fra : Martin Østerberg

Dato : 16-11-02 08:17

On Sat, 16 Nov 2002 01:45:32 +0100 skrev "**TwN**" <wcrew2002@hotmail.com> .

>hvad er OS/2 egentlig??
>er det en form for operativ sys som kræver installation først, ligsom fx.
>linux?????

OS/2 er IBM's pendant til windows. Det var forud for sin tid hvad angår
funktionalitet og sikkerhed, men havde ikke Microsoft's reklamemaskine i ryggen.
Blev brugt meget, specielt i den finansielle verden, grundet sikkerhed og
stabilitet. OS/2 v.1.0 er f.eks. blevet brugt i mange pengeautomater gennem
tiden, gætter på det stadig bruges. Den sidste version af OS/2 er kendt som
WARP. Dette er hvad jeg tror at vide om OS/2

Martin

Fra : Leony

Dato : 16-11-02 16:20

"Martin Østerberg" <dev_null@trashcan.dk> skrev i en meddelelse

> OS/2 er IBM's pendant til windows. Det var forud for sin tid hvad angår
> funktionalitet og sikkerhed, men havde ikke Microsoft's reklamemaskine i
ryggen.

Tror nu mere det skyldtes at Microsoft var lidt mere
udspekulerede/forudseende end IBM.
Tror mindst at IBM's reklamepark var fuldt på højde med MS's dengang - tror
faktisk den var en pæn del større. Det handler om prioriteter. IBM
prioriterede forkert. Mener også at have læst at OS/2 var en del dyrere end
MS's tilsvarende.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-11-02 03:04

"Martin Østerberg" <dev_null@trashcan.dk> wrote in message
> OS/2 er IBM's pendant til windows. Det var forud for sin tid hvad angår

Dette er ikke helt korrekt... OS/2 ver. 1.x er udviklet af Microsoft.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-11-02 08:18

"**TwN**" <wcrew2002@hotmail.com> wrote in message
> hvad er OS/2 egentlig??

Det er et preemptive multitasking og multithreaded (det første i verden)
operativsystem med mulighed for en fuldstændigt objectorienteret brugerflade
og kan i de tidligere versioner flyve på en 100MHz 486 med 32 MB RAM og
under 100 MB disk (det er NT-klasse - den første version af NT skulle have
været den 3. version af OS/2))...

Det findes også en speciel OS/2-gruppe på Usenet, nemlig dk.edb.os2 (handel
med OS/2 og OS/2-relateret hardware og software er tilladt).

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-11-02 11:37

Jesper G. Poulsen wrote:
> "**TwN**" <wcrew2002@hotmail.com> wrote in message
>
> Det er et preemptive multitasking og multithreaded (det første i
> verden)

Æh. Nej.

/David

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-11-02 03:05

"David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> wrote in message
> Æh. Nej.

Jo...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen
- Vacca foeda

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-11-02 03:14

Jesper G. Poulsen wrote:
> "David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> wrote in message
>
> Jo...

Både preemptive multitasking og multithreading var implementeret før OS/2 i
diverse Unix-lignende systemer.

/David

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-11-02 09:06

> Både preemptive multitasking og multithreading var implementeret før OS/2
> diverse Unix-lignende systemer.

Mig bekendt ikke i samme system...

Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-11-02 04:14

> [...]

> Jeg søger et værktøj til at lave en god, hurtig test at ram, cpu,
> hd, ol. Det skal være noget der kan køre i dos, fra en bootcd.

www.memtest86.com
Et gratis program man kan lægge på både diskette eller CD. Kører sin
helt egen loader og tester din RAM - programmet kræver dermed ikke DOS
eller lignende. Det er dog ikke specielt hurtigt at teste sin RAM. Alt
efter hvor meget RAM man har kan det tage et godt stykke tid.
Det er desuden en god ide lige at læse lidt på deres hjemmeside inden
man kører det, så man er klar over hvorledes det virker.

Ved ikke lige med HD test - der skal du nok have fat på et program fra
den fabrikant der har lavet din disk. IBM og Seagate har begge et tool
der tjekker diskens status. De øvrige mærker har jeg ikke haft diske
fra.

Jeg kender ikke lige til et program til CPU-test, men du må da gerne
sige til hvis du finder et.

Mvh
Flemming