Udskrivning af side via javascript
Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 15-11-02 23:38

Hej NG,

Håber, der sidder nogen kloge folk derude, som kan hjælpe, for når jeg
kommer til Java-script kommer jeg hurtigt til kort.

Jeg har en hjemmeside, hvor jeg godt kunne tænke mig muligheden for at
udskrive indholdet på printer ved at brugeren klikkede på et lille ikon.
Da siderne er meget lange (strækker sig over flere skærmbilleder), vil
jeg gerne have at knappen "flyder" på siden, således at den hele tiden
er at finde i nederste højre hjørne af skærmen, uanset om man er
scrollet op i toppen eller ned i bunden af dokumentet.

Princippet i det jeg mener, kan ses her, hvor et lille "X" følger med,
når man scroller op og ned. Jeg mener dog at have set det flydende...

Da der er tale om mange(!) sider, vil det fedeste helt klart være en
løsning, hvor jeg efter <BODY> i hvert dokument bare kan indsætte en
<SCRIPT SRC="udskriv.js" LANGUAGE="JavaScript1.2"></SCRIPT> eller
lignende, som så refererede til det pågældende java-script.

Kan det lade sig gøre, og i så fald hvordan?

mvh
Peter

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 17-11-02 12:56

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> wrote in message news:<ar3t0s$66a$1@sunsite.dk>...
> [...]
>
> Princippet i det jeg mener, kan ses her, hvor et lille "X" følger med,
> når man scroller op og ned. Jeg mener dog at have set det flydende...

Se kildekoden på

tv2.dk

De bruger effekten

Venligst