Reload af <DIV>
Fra : Anders Johannsen

Dato : 18-01-01 03:46

Med fare for at adressere den forkerte gruppe (jeg indlader mig normalt ikke
med clientside-sprog), vover jeg at stille flg. spørgsmål:

Er det muligt at udskifte indholdet af en <DIV> blok med dynamisk kreeret
indhold (altså: indhold der kræver at der foretages endnu et HTTP-request)
vha. et snildt javascript? I så fald er jeg ikke uinteresseret i at vide
hvordan.

På forhånd tak.

/A

Fra : Jakob Andersen

Dato : 18-01-01 22:43

"Anders Johannsen" <anders@ignition.dk> wrote
> [...]
> vha. et snildt javascript? I så fald er jeg ikke uinteresseret i at vide

Ja... du kunne jo lave en skjult form der submittede til serveren igen og
havde samme side som action.

du submitter en skjult form med document.minform.submit()

Denne form sender så en qurystring (eller evt. info med post) som du henter
dynamisk og hvis den er der udskiftes indholdet og sendes tilbage til
clienten

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Anders Johannsen

Dato : 19-01-01 00:11

> Ja... du kunne jo lave en skjult form der submittede til serveren igen og
> havde samme side som action.

Vil det ikke resultere i at hele siden bliver reloadet. Det er det jeg helst
vil undgå.

/A

Fra : Jakob Andersen

Dato : 19-01-01 00:17

"Anders Johannsen" <anders@ignition.dk> wrote
> Vil det ikke resultere i at hele siden bliver reloadet. Det er det jeg
helst
> vil undgå.

Selvfølgelig vil det det. Du kan jo ikke åbne en http forbindelse og så bare
hente lidt af siden...

Hvis jeg var dig ville jeg hente begge forespørgsler med det samme og bare
smide den ene i en session e.lign indtil du får brug for den.

Alternativt vil jeg anbefale dig at bruge frames/iframe da du der kan
reloade en lille del af siden.

Fra : Anders Johannsen

Dato : 19-01-01 00:46

> Selvfølgelig vil det det. Du kan jo ikke åbne en http forbindelse og så
bare
> hente lidt af siden...

Tanken var at noget javascript skulle initiere den nye HTTP-forbindelse,
hente resultatet og indsætte det som indhold i en <DIV>- blok uden at siden
reloadede. Jeg har kun perifært beskæftiget mig med sproget, så jeg skal
ikke kunne sige om det indeholder de faciliteter -- heraf mit spørgsmål

> Hvis jeg var dig ville jeg hente begge forespørgsler med det samme og bare
> smide den ene i en session e.lign indtil du får brug for den.

Tak Lenni, men det kan vise sig at bliver lidt hårdt hvis indholdet er
resultatet af f.eks. en søgning

/A