Hvad skal jeg købe? (kabinet)
Fra : David Rasmussen

Dato : 15-11-02 21:59

Skal jeg købe

Antec SX1040B Performance SOHO File Server Black

eller

Chieftec Dragon Full Tower DA-01BD ATX

(check begge på edbpriser.dk).

De ligner hinanden meget. Umiddelbart ville jeg gå efter Antec, da PSU'en er
større og da Antec's PSU'er typisk er af høj kvalitet. Men det er også
dyrere. Er der nogen der kender disse kabinetter?

/David

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 15-11-02 22:41

> [...]
> større og da Antec's PSU'er typisk er af høj kvalitet. Men det er også
> dyrere. Er der nogen der kender disse kabinetter?

Hej David.

Som du selv skriver så ligner de to kabinetter hinanden "uhyggeligt" meget
så vælg det som du mener dækker dit behov bedst! Som du selv skriver så er
Antec's PSU større. Om den er af bedre kvalitet skal jeg ikke udtale mig om
på trods af at jeg har både et Antec og et Chieftec kabinet. Støjmæssigt er
det stort set det samme.
Hvis du synes Antec kabinettet er de ekstra kr. værd så køb det, eller så
"nøjes" med Chieftec kabinettet som jeg ikke tror du vil blive skuffet over.

--
Mvh.

Kenneth (Fjern "FJERNDETTE" i mail adr. ved direkte svar)

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-11-02 22:50

(: MarlboroMan :) wrote:

> [...]
> Hvis du synes Antec kabinettet er de ekstra kr. værd så køb det,
> eller så "nøjes" med Chieftec kabinettet som jeg ikke tror du vil

Ligner de hinanden så meget at de har de samme lækre features, som jeg har
læst så meget om?

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 15-11-02 23:23

> Ligner de hinanden så meget at de har de samme lækre features, som jeg har
> læst så meget om?

Du kan jo kigge lidt omkring på nettet, der er IKKE særlig stor forskel på
de to kabinetter. Det er i småtingsafdelingen.

Nu ved jeg ikke hvad du har læst, men de har begge features som montering af
blæsere uden skruer. Nem drevmontering (næsten standard vel).
De er begge to MEGET solidt bygget.

Pt. bruger jeg et Chieftec DA-01-SLD. Skulle det skiftes ud er der i mine
øjne kun EN som kan afløse det, nemlig et Antec 1080AMG Performance Plus
SOHO File Server som VIRKELIG er kram!

Fra : Leony

Dato : 16-11-02 16:38

"David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Skal jeg købe
> Antec SX1040B Performance SOHO File Server Black
> eller
> Chieftec Dragon Full Tower DA-01BD ATX
> (check begge på edbpriser.dk).

Hvis du havde smidt et link havde det været nemmere, men fred være med det.

> [...]
> større og da Antec's PSU'er typisk er af høj kvalitet. Men det er også
> dyrere. Er der nogen der kender disse kabinetter?

Jeg er enig med (: MarlboroMan :) i at du skal købe det der dækker dine
behov.
Jeg har selv et Chieftec, som er kram fra ende til anden (kan ikke
forestille mig at Antec er meget forskellig fra dette).
Personligt har jeg også kun læst godt om Antec's PSU'er (specielt
Vapochillbrugerne er glade for dem), om du vil betale ekstra for det er op
til dig og din pengepung.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-11-02 18:16

Leony wrote:
> "David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du havde smidt et link havde det været nemmere, men fred være
> med det.

Det kan man ikke fra edbpriser; deres sider er dynamiske.

> [...]
> Personligt har jeg også kun læst godt om Antec's PSU'er (specielt
> Vapochillbrugerne er glade for dem), om du vil betale ekstra for det

Jeg vil bare gerne undgå PSU problemer og problemer ved evt. at tilføje mere
hardware fremover. Og jeg har indtryk af at Antec laver bedre PSU'er. Men
hvis der er er nogen der kan bekræfte at de kører med et Chieftec kabinet
med dual Athlon XP 2100+, 4 harddiske og dvd-drev og brænder uden problemer,
så vil jeg da overveje det :)

Fra : Leony

Dato : 17-11-02 13:03

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404817893

> [...]
> hvis der er er nogen der kan bekræfte at de kører med et Chieftec kabinet
> med dual Athlon XP 2100+, 4 harddiske og dvd-drev og brænder uden

Jeg havde købt Antec'en.
Du kan også købe Chieftec. Hvis strømforsyningen ikke kan klare det kan du
altid købe en billigt og sætte den til at trække harddisks og cd-rom drev.
Dette er dog ikke en optimal løsning.

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-11-02 13:14

Leony wrote:
> "David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404817893

Godt for dig. Når jeg navigerer mig derind selv, står der stadig
www.edbpriser.dk i min location-linie. Og jeg har ikke tænkt mig at bruge
tid på at finde ud af hvordan jeg kan omgå deres dårlige design så jeg kan
poste en URL. Men så er det jo godt at jeg har sådan nogen som dig :)

Jeg tror også at det bliver Antec.

/David

Fra : Leony

Dato : 17-11-02 21:21

> [...]
> tid på at finde ud af hvordan jeg kan omgå deres dårlige design så jeg kan
> poste en URL. Men så er det jo godt at jeg har sådan nogen som dig :)

Man behøver ikke at omgå noget.
Højre-klik på linket og vælg kopier genvej (kopier linkadresse i Opera),
ctrl+v sætter adressen ind i dokumentet.
Dette er ikke for at være spydig, bedrevidende eller noget i denne retning
(synes jeg fornemmer på dit "tonefald" at du opfatter det sådan), men blot
en venlig oplysning som du sikkert kan få brug for mange gange fremover -
"tricket" virker på de fleste almindelige sider (ikke flash og lignende). Du
kan jo så bruge det eller lade være.

Held og lykke med dit kabinet.

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-11-02 22:21

Leony wrote:
> "David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Man behøver ikke at omgå noget.
> Højre-klik på linket og vælg kopier genvej (kopier linkadresse i
> Opera), ctrl+v sætter adressen ind i dokumentet.

Jeg kender godt til copy+paste, men jeg troede ikke at browseren kunne
fremskaffe en explicit adresse når siderne er dynamiske og "location"-linien
ikke ændrer sig. Man lærer noget nyt hver dag. Tak!

> Dette er ikke for at være spydig, bedrevidende eller noget i denne
> retning (synes jeg fornemmer på dit "tonefald" at du opfatter det
> sådan),

Det var ikke meningen.

> [...]
> mange gange fremover - "tricket" virker på de fleste almindelige
> sider (ikke flash og lignende). Du kan jo så bruge det eller lade

Tak.

Mvh. David

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 16-11-02 17:56

David Rasmussen wrote:
> [...]
> PSU'en er større og da Antec's PSU'er typisk er af høj kvalitet. Men
> det er også dyrere. Er der nogen der kender disse kabinetter?

Antec PSU'en er alle pengene værd hvis du skal OverClocke!!!
Men det er også min opfattelse at den er af meget bedre kvalitet generelt.

mvh
Anders Lorentzen