ereg kombineret med ereg_replace?
Fra : Tinky Winky

Dato : 15-11-02 21:32

Jeg skal søge en lang tekst streng i gennem for nogle hjemmelavede tag's og
så sende parametrene til en funktion. Funktionen returnerer noget, der skal
stå i stedet for tag'et.

Ex:
$tekst = 'Der står en <customtag type="foo" bar="zoo"> på marken. Den siger
<customtag type="boo" bar="loo">.';

Det virker jo rimelig simpelt, men ereg og ereg_replace, fungere lidt for
forskelligt synes jeg.

ereg tager kun den første tag. ereg_replace erstatter alle tags. Man kunne
evt. tage en linje ad gangen og køre den i gennem en ereg, men der skulle
helst kunne være flere tags på en linje.

Er der nogen der kan hjælpe mig lidt på vej?

Fra : Jakob Bock

Dato : 16-11-02 12:28

Tinky Winky skrev:

> [...]
> <customtag type="boo" bar="loo">.';
>
> Det virker jo rimelig simpelt, men ereg og ereg_replace, fungere lidt for

Prøv og kig på funktionerne 'preg_match_all' og 'preg_replace_callback':

http://www.php.net/manual/en/ref.pcre.php

Venlig hilsen
Jakob Bock

Fra : Tinky Winky

Dato : 16-11-02 14:05

> Prøv og kig på funktionerne 'preg_match_all' og 'preg_replace_callback':
>
> http://www.php.net/manual/en/ref.pcre.php

Mange tak. Det ser ud til at være præcist det jeg har brug for.