A7V chipset
Fra : Johannes Bakkedal

Dato : 15-11-02 20:04

Hej jeg har købt et brugt A7V rev. 1.02. Det er hvad der står på bundkortet.
Det mærkelige er at når det boot'er skriver Bios'en A7V-133, samt at
chip-settet er KT133A.
Er det Flash'et med en forkert Bios eller hvad?.
Der er ikke nogen fejlfunktion at spore.
Jeg kører med en gl. Atlon 750MHz. Så jeg kan ikke afprøve om kortet kan
køre 266MHz frontside bus.
Johannes Bakkedal

Fra : o&u

Dato : 15-11-02 21:46

On Fri, 15 Nov 2002 20:03:50 +0100, "Johannes Bakkedal"
<bakkedal@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>Der er ikke nogen fejlfunktion at spore.
>Jeg kører med en gl. Atlon 750MHz. Så jeg kan ikke afprøve om kortet kan

Der findes a7v'er som faktisk er a7v133. Noget med en klister-label
man kan rive af, underneden står der a7v133.

Det er formodentlig noget med kinesiske produktioner, som er gået amok
på en eller anden måde.

Mon du kan låne en thunderbird et sted. Jumperfree mode burde fange
det. Pas på med bios opdateringer så. Det er jo lidt usikkert, hvad du
har. Hvad med at aflæse hvilken bios det er. Det burde stå, når den
booter.

Sammenlign med biosnumre på

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/VIA_Chipset/

mvh

John