Håbløs nybegynder: Hvor sidder lydkortet?
Fra : Familien Kristensen

Dato : 15-11-02 15:35

Jeg har købt en ny pc. I starten virkede lyden, men nu kan den ikke finde
lydkortet. Jeg har XP.
Er der en som kan henvise til et site, hvor jeg kan se et lydkort
installeret?

På den måde, kan jeg måske selv finde løse problemet.

Jeannie Kristensen

Fra : -=Madsen=-

Dato : 15-11-02 15:48

<------------------------>
> Er der en som kan henvise til et site, hvor jeg kan se et lydkort
> installeret?
>
> På den måde, kan jeg måske selv finde løse problemet.

<-------------------------->

Tror det er et software problem du har, prøv evt at finde nye drivere, til
hvad det nu hedder dit lyd kort

Lyd kortet er det kort i din pc hvor du sætter dine højtalere til

Ja det kan være det ikke er et løst kort, og det er bygget sammen med dit
bundkort (hoved printet i din pc)

Men det ville være lidt lettere at hjælpe dig hvis du nu oplyste hvad det er
du har, men måske du ikke selv ved det ?

Fra : Familien Kristensen

Dato : 15-11-02 16:07

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> du har, men måske du ikke selv ved det ?

Jeg prøver:
Det er en FS Scalero A85. Jeg har købt den som demovare ½ pris (den havde
været rep). Men der er stadig 2 års fuld garanti. Der står på salgsedlen er
der er 16-bit onboard. Ingen specifikationer.
Indeni, der hvor højtaleudgangene sidder, er der en gulbrun boks (ca. HXBXD
4x2x3cm). Det ser ud som om det, derudover, har forbindelse til det "store
grønne printplade" i bunden af pc´eren.
Jeg har også et stort rødt kort samt et mindre brunt. Det sidste er også
tilsluttet et stik med ledning (et eller andet sted inde i pc´eren)

Jeannie Kristensen

Fra : Familien Kristensen

Dato : 15-11-02 16:26

Klipppet en masse gode råd - og tak for det!

Jeg kørte hjælpefunktionen til lydenheder og det var driveren der var borte.
Måske dengang jeg skulle prøve at brænde en cd, for at se om det virkede
(måske har XP en big-brother-funktion indbygget?)

Hilsen Jeannie Kristensn

Fra : J W Nielsen

Dato : 15-11-02 15:49

Hej Jeannie...
Det skulle vel ikke være sådan, at du har lydkortet integreret på dit
bundkort ? - Dvs. der er ikke noget selvstændigt lydkort, men blot nogle
tilslutninger direkte fra bundkortets stik og til f.eks. dine højttalere !

Sidder der et lydkort i PC kan du kende det på de jack-stik som sidder på
bagsiden af PC'en - de har flere forskellige farver og et af dem går til
dine højttalere. De er typisk markeret med teksten "speakers", "line in",
"line out" og "mic".

Jørgen Wulff Nielsen

Fra : Devast8or

Dato : 15-11-02 15:51

Den nemmeste måde at finde lydkortet er at følge ledningen fra højttalerne
til stikket omme bag på computeren. Der hvor stikket sidder fast sidder
lydkortet. Vær dog opmærksom at det måske er det der hedder et on-board
lydkort, dvs. det er ikke et kort i sig selv som man kan tage ud, men en
integreret del af motherboardet (også kaldet bundkortet. Det er her alle de
andre kort sidder monteret).

Det lyder underligt at den pludselig ikke kan finde lydkortet, det kan være
det er en ide at opdatere driverne. Hvis du ved lydkortet hedder så prøv at
kigge på producentens hjemmeside for at finde den nyeste driver. Hvis ikke
du ved hvad lydkortet er for et kan et program som f.eks. SiSoft Sandra
hjælpe dig. Det kan du finde på http://www.sisoftware.co.uk under download.

(Du skriver du er nybegynder, så hvis jeg har slynget noget ud du ikke ved
hvad er, så spørg endelig :)

Devast8or

--
Spamfilter activated