virker refill på nye printerer?
Fra : Jonah Hex

Dato : 15-11-02 14:53

Vi overvejer at købe en Epson 1290 A3+ printer, men kan se at det hurtigt
kan blive en dyr affære at printe mange billeder i fotokvalitet i A3 format.
Så nu er spørgsmålet om man kan bruge refill kits på de nye printerer?? Der
sidder jo en chip i selve blækpatronen der holder øje med hvor mange prints
man har lavet, og hvor meget blæk der er tilbage i hver patron, som man kan
aflæse i egenskaber for printeren. Og hvis man kan bruge uoriginale patroner
og/eller refill kits, er der så forskel på kvaliteten af de forskellige, og
hvor skal man købe henne? Problemet er at vi kan få et professionelt
trykkeri til at lave digital tryk i A3 for ca 10,- per tryk. Så det skal
helst være billigere at lave det selv, plus prisen på printeren også skal
tjenes hjem igen. Og A3 papir i fotokvalitet koster vel også en bondegård?

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 15-11-02 16:16

Jonah Hex <jonahhex@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dd4fc59$0$51990$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Vi overvejer at købe en Epson 1290 A3+ printer, men kan se at det hurtigt
> kan blive en dyr affære at printe mange billeder i fotokvalitet i A3
format.

Hos www.trykspar.dk kan du købe uorginale patroner til din printer til
rimelige
priser.Første gang du køber skal du købe et startsæt der indeholder en
chipsresetter samt et stykke værktøj til at flytte chipsen over på den
uorginale
patron. Derefter kan du nøjes med at købe patronerne alene. Jeg ville dog
anbefale at anvende originale patroner så længe at printeren er omfattet af
fabriksgarantien.Til en pris af kr 10 pr tryk i professionel kvalitet i A3
hos et trykkeri skal du nok ikke regne med at kunne tjene printeren hjem
sådan lige med det første.

Mvh. Finn

Fra : Leif Pedersen

Dato : 15-11-02 16:45

Du kan også prøve hos
http://www.refillshoppen.dk

Hilsen
Leif

Fra : Kurt Lund

Dato : 15-11-02 17:13

..Til en pris af kr 10 pr tryk i professionel kvalitet i A3
> hos et trykkeri skal du nok ikke regne med at kunne tjene printeren hjem
> sådan lige med det første.
>
> Mvh. Finn

Hej
Nej og især ikke når fotopapir koster ca 10 kr pr ark i A4,
så det er vist billigst ved trykkeriet
Kurt