edo og sd ram
Fra : **LOC**

Dato : 15-11-02 13:25

Hejsa

Ved nogen om man kan "blande EDO og SD ram sammen i samme maskine og dermed
bruge dem samtidigt. det er til en ældre amdk6 -200 mhz maskine, der nu p.t.
kører w2k med 32 mb ram... lige i underkanten hvis man spørger mig

**LOC**

Fra : Hans

Dato : 15-11-02 13:39

**LOC** wrote:
> [...]
> dermed bruge dem samtidigt. det er til en ældre amdk6 -200 mhz
> maskine, der nu p.t. kører w2k med 32 mb ram... lige i underkanten

Højst sansynligvis ikke, da de to ramtyper kører med forskellige spændinger.

Hvis du vil være helt sikker, skal du finde ud af hvilket bundkort du har,
gå på producentens hjemmeside og få afgjort dit spørgsmål.

--
mvh, Hans

Fra : Martin K

Dato : 15-11-02 18:05

**LOC** wrote:
> [...]
> dermed bruge dem samtidigt. det er til en ældre amdk6 -200 mhz
> maskine, der nu p.t. kører w2k med 32 mb ram... lige i underkanten

Det kan du højst sandsynligt ikke, ligesom man heller ikke kan køre med SDR
og DDR-ram på samme tid...

--
Martin K

Fra : Henning Sørensen

Dato : 15-11-02 18:22

"**LOC**" <anhen90@remthis.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
p.t.
> kører w2k med 32 mb ram... lige i underkanten hvis man spørger mig

Nogle bundkort kan - andre kan ikke.
De fleste af typen jeg har prøvet gennem årene har kunne !
På nogle boards virker kun sekundær rambank, hvis du har sdram monteret.
Prøv bare ad - der burde ikke kunne ske noget ved det.
Alternativt (!) hent manualen hjem fra producentens hjemmeside og se hvad
der står i den.

/Henning, Sydfyn.

Fra : k.b.s.

Dato : 15-11-02 19:41

Erfaringen siger mig, at det kan man ikke. Jeg prøvede for nogle år siden,
med et GIGABYTE bundkort også sagde det puff og skidtet var røget en tur.

--
M.V.H.
Kim B. Steffensen

AMD ahtlon 1800+