Er der udbydere på det danske marked med p~
Fra : Claus Pedersen

Dato : 15-11-02 13:06

Da de danske ADSL udbydere er rimilig dyrere end udenlandske udbydere til
sammenligning, ville jeg høre om der er nogen der bekendt med udbydere via
parabol, danske som udenlanske, og til hvilken pris/hastighed.

Claus Pedersen

Fra : Nielsen

Dato : 16-11-02 00:32

Sonofon har det hvis nok. Prøv deres hjemmeside.

Mvh Ole

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 16-11-02 01:34

Nielsen wrote:

> Sonofon har det hvis nok. Prøv deres hjemmeside.
>
> Mvh Ole

Det er vist en niche.! Jeg tvivler på at de er aktive mht. at sælge.

For en måned siden var der mindre end 1000 kunder i Danmark med FWA, som
det hedder.
Deraf har Sonofon ca. 75% såvidt jeg husker.

Du skal være klar over at du skal have klart udsyn til
sender-/modtagerantennen.
Jeg prøvede i foråret, men naboens tag var i vejen.

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : felixogivanhoe

Dato : 17-11-02 23:07

"Jørgen Rasmussen" skrev d. 16-11-02 01:34 dette indlæg :

> [...]
>
> Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/
>
> hej jørgen prøvede teknikkeren at lave en prøveinstallation da han var
ude hos dig ???? alt efter hvor langt væk og hvor højt din nabo`s tag er
kan det godt være at forbindelsen kan bære et lille tab fra naboens tag
!!! hvor tæt er du på masten ???

http://www.kandu.dk/

Fra : TBC

Dato : 19-11-02 00:35

"Nielsen" <oknielsen@orangenet.dk> skrev i en meddelelse

> Sonofon har det hvis nok. Prøv deres hjemmeside.

Sonofons løsning er FWA, det er ikke det samme som internet via satellit
modtaget med parabol.

Et eksempel på dette er http://www.europeonline.com/en/fastsurf/index.shtml

Men det er ikke at anbefale i forhold til ADSL og FWA med mindre man ikke er
online spiller og ikke har mulighed for andet. (stor roundtime, signalet
rejser jo "kun" med omkring lysets hastighed). Men har man penge, mange
penge er der stor båndbredde at hente den vej omkring.

TBC

Fra : felixogivanhoe

Dato : 17-11-02 23:04

"Claus Pedersen" skrev d. 15-11-02 13:06 dette indlæg :
> [...]
>
> Claus Pedersen
> hej claus sonofon har fwa og det virker !!!! du skal bare se på deres
hjemmeside om der er dækning i dit område og så skal du bestille en
teknikker der kommer ud til dig og ser om det er muligt !! der skal være
rimeligt frit til masten træer og bygninger sluger signalet !!!! held og
lykke mvh peter

http://www.kandu.dk/