D-Link DI-640 Firewall opsætning
Fra : HSC

Dato : 15-11-02 11:30

Jeg har lige fået sådan en ADSL/Router med firewall.

Hvordan skal jeg sætte denne firewall op ? Er der nogen tips til hvordan man
gør ?
Vejledningen er ikke til specielt megen hjælp.

Fra : Bo Simonsen

Dato : 15-11-02 22:45

In article <ar2iak$9me$1@sunsite.dk>, HSC wrote:
> Jeg har lige fået sådan en ADSL/Router med firewall.
>
> Hvordan skal jeg sætte denne firewall op ? Er der nogen tips til hvordan man
> gør ?
> Vejledningen er ikke til specielt megen hjælp.

Per definition er den en firewall, da der forhåbentlig ikke er åben for
nogle porte i den. Der bliver selvføglelig åbnet en port hvergang du
beder om noget data, der ligger uden for lokal nettet.

Jeg har selv en D-Link 804, og jeg fik problemer med at connecte til
IRC, der blev jeg nødt til at åbne port 6660-6667, jeg kan dog ikke helt
se pointen i at port 6660-6667 bliver forwardet indtil min maskine, men
det var åbentbart den eneste måde at få det til at virke på.

Hvis du er mere i tvivl må du jo spørge igen, i såfald være mere præcis.

Bo Simonsen

Fra : Søren L. Petersen

Dato : 17-11-02 12:21

"Bo Simonsen" <bo@geekworld.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Gå ind på http://www.dlink.dk og klik ind på support, her er der
vejledninger i Word doc format, hvor du henter det dokument som du har brug
for, alt efter om du har fast, dynamisk eller PPPOE. De er godt nok på
svensk, men ret let at forstå.
Der er også mulighed for downloadning af opdateret filer til DI-804.

Søren Petersen

(jeg har forsøgt at oversætte disse vejledninger til dansk og de fylder med
grafik, ca. 2 MB. pr styk.)

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 18-11-02 00:33

> Hvordan skal jeg sætte denne firewall op ? Er der nogen tips til hvordan
man
> gør ?
> Vejledningen er ikke til specielt megen hjælp.

Jeg har samme problem - jeg kan simpelthen ikke få åbnet nogle porte

Ved spil via zone.com kan folk f.eks. ikke connecte til mig

Så hvis der er nogen, der har nogen guldkorn er de velkomne!

Morten

Fra : Søren L. Petersen

Dato : 18-11-02 10:42

http://www.dlink.se/products/details.asp?Nr=216

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 18-11-02 11:55

"Søren L. Petersen" <severino@petersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.dlink.se/products/details.asp?Nr=216

Tak

Men problemet er bare, at det ikke fungerer for mig at definere en virtual
server på f.eks. port 80 og så assigne den til en lan-ip

Ved en ekstern port-scanning er porten IKKE åbnet

Hvis man gør det - skal man så SAMTIDIG aktivere rules under
advanced\firewall\inbound ??

På forhånd tak

Morten

Fra : HSC

Dato : 18-11-02 14:38

Det er langt om længe lykkedes mig at åbne en port på denne router.

Jeg gjorde det ved punktet "virtual server" - er skrev jeg port nr. og IP
nr. på min pc - derefter enable (husk reset af router bagefter).

- det virkede.

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 18-11-02 15:25

"HSC" <HschytteREMOVE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det er langt om længe lykkedes mig at åbne en port på denne router.
>
> Jeg gjorde det ved punktet "virtual server" - er skrev jeg port nr. og IP
> nr. på min pc - derefter enable (husk reset af router bagefter).

Enablede du samtidig noget under advanced\firewall\inbound? - og hvad
skrev/krydsede du i så fald helt præcist her?

Morten

Fra : HSC

Dato : 19-11-02 15:45

Nej, jeg har kun "pillet" under virtual server.

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 19-11-02 16:59

> Nej, jeg har kun "pillet" under virtual server.

Hvordan checkede du helt præcist at porten så var åben?

Kan man selv via den samme pc checke om portene er åbne? - eller skal der
port scannes fra en anden maskine?

Morten

Fra : HSC

Dato : 20-11-02 14:02

Jeg ved porten er åben - for jeg kan bruge et netforbindelse som krævede at
den port er åben.

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 18-11-02 16:46

> [...]
>
> Jeg gjorde det ved punktet "virtual server" - er skrev jeg port nr. og IP
> nr. på min pc - derefter enable (husk reset af router bagefter).

Når du nu skriver RESET - mener du så bare reboot inde fra
opsætningssiderne? - eller hel reset via knappen på routeren?

Fra : Calle.

Dato : 18-11-02 16:55

Morten Jørgensen wrote:
> "HSC" <HschytteREMOVE@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Når du nu skriver RESET - mener du så bare reboot inde fra
> opsætningssiderne? - eller hel reset via knappen på routeren?

Hvis du trykker på RESET bag på, går den til fabriksindstillingen
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : HSC

Dato : 19-11-02 15:45

Når du har lavet en ændring der kræver reset, kommer der er reset symbol
frem nede i bunden af siden (explorer) som du trykker på, hvorefter routeren
genstarter (dette er nok et mere korrekt ord, fremfor reset).

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 18-11-02 00:33