Kan ikke installere mit Intel netværkskort
Fra : Sebastian Steen

Dato : 15-11-02 10:43

Hej

Jeg kan af uransagelige årsager ikke få lov til at installere mit Intel
Pro/100+ netværkskort i min nye computer. Jeg mistænker at årsagen skyldes
de mange ting der allerede er tilsluttet... Jeg kiggede under "System
Information" og fandt følgende under "IRQs"

IRQ 0 System timer
IRQ 1 Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2 Keyboard
IRQ 3 Communications Port (COM2)
IRQ 4 Communications Port (COM1)
IRQ 5 Intel(r) 82801BA/BAM USB Universal Host Controller - 2442
IRQ 6 Standard floppy disk controller
IRQ 8 System CMOS/real time clock
IRQ 9 Microsoft ACPI-Compliant System
IRQ 9 512i digital PCI Audio (WDM)
IRQ 9 BtCap, WDM Video Capture
IRQ 9 BtCap, WDM Audio Capture
IRQ 9 Intel(r) 82801BA/BAM USB Universal Host Controller - 2444
IRQ 10 Intel(R) 82801BA/BAM SMBus Controller - 2443
IRQ 11 RADEON 7200
IRQ 12 PS/2 Compatible Mouse
IRQ 13 Numeric data processor
IRQ 14 Primary IDE Channel
IRQ 15 Secondary IDE Channel

Ser det helt vanvittigt ud? Kan der være noget galt her - eller er jeg
totalt afsporet?

Jeg kører Windows XP Home Edition (UK).

Sebastian Steen

Fra : Hans

Dato : 15-11-02 11:40

Sebastian Steen wrote:
> [...]
> IRQ 14 Primary IDE Channel
> IRQ 15 Secondary IDE Channel
>
> Ser det helt vanvittigt ud? Kan der være noget galt her - eller er jeg

Du skriver det er en ny maskine. Har du husket at indstille din Bios til
ACPI?

Hvis du ikke bruger begge COM-Porte kan du jo frigive en IRQ til dit NIC ved
at slå COM2 fra.

--
mvh, Hans

Fra : Sebastian Steen

Dato : 15-11-02 17:58

Det hjalp at tage lydkortet ud, så installerede XP selv netkortet. Derefter
kunne jeg sætte lydkortet i igen, og så installerede den det. Nu kører det
hele i smuk harmoni :))) (so far...)

Jeg har en del "bemærkninger" i Conflicts/Sharing - skal man tage det
alvorligt? Er det et skidt tegn?

Hans wrote:
> Du skriver det er en ny maskine. Har du husket at indstille din Bios
> til ACPI?
Det har jeg ledt og ledt efter, men kan ikke finde det i min BIOS. Men den
skriver da:
IRQ 9 Microsoft ACPI-Compliant System
- er det ikke godt nok monstro?

> Hvis du ikke bruger begge COM-Porte kan du jo frigive en IRQ til dit
> NIC ved at slå COM2 fra.
Hvordan kan jeg vælge kun at slå COM2 fra?

Mange tak for svar.

Sebastian Steen