Exception Handling
Fra : Lars Engbork

Dato : 15-11-02 10:22

Hey...
Har et lille problem... Kan ikke få exception handling til at fungere
på følgende:

with dm.ibquery1 do

begin
SQL.Clear;
sql.add('insert into elev(Ankomst, cpr, fornavn,
efternavn, foraeldremyndighed,
div_oplysninger, mor_info, far_info,
sagsbehandler_info, afdeling, aktiv)
values :p0,:p1,:p2,:p3,
:p4,:p5,:p6,:p7,:p8,:p9,:p10)');
params[0].AsDate:=edate.Date;
params[1].asstring:=e0.text;
params[2].asstring:=e1.text;
params[3].asstring:=e2.text;
params[4].asstring:=e3.text;
params[5].asstring:=ememo.Lines.GetText;
params[6].asstring:=mormemo.Lines.GetText;
params[7].asstring:=farmemo.Lines.GetText;
params[8].asstring:=sagsmemo.Lines.GetText;
params[9].asstring:=e4.text;
params[10].asstring:=e5.text;
execsql;
sql.clear;
dm.IBTransaction1.Commit;
end;

vil bare have den til at tjekke at CPR (e0.text) ikke er over ti tegn,
og hvis den er over ti tegn, skal den komme med en fejlmeddelse....

Nogen der give en hjælpende hånd :)

Fra : TheHawk

Dato : 17-11-02 01:53

Hejsa

"Lars Engbork" <engbork@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> vil bare have den til at tjekke at CPR (e0.text) ikke er over ti tegn,
> og hvis den er over ti tegn, skal den komme med en fejlmeddelse....

Jeg ved ikke om jeg misforstår spørgsmålet men for mig virker det relativt
simpelt:

if Lenght(e0.text) > 10 then //Feljmeddelse
else //Kør SQL

-Carsten Sonne Larsen
thehawk@thehawk.dk