Ny foreing mod dødstransporter
Fra : Tina Uhre

Dato : 15-11-02 09:45

Nu bryder jeg sikkert med enhver netikette.

Men inde på Hestenettet er der lige nu en debat der kører omkring hvordan vi
som hesteejere kan forhindre alle de dødstransporter der foregår.

Det er OS og kun OS der kan gøre noget ved det. Det er OS der sælger vores
heste som slagteheste til handlere der ikke har rent mel i posen.
Og hvorfor gør vi det??
Det er nemmere at lade andre om det hårde arbejde, det er at skulle følge
sin egen hest til slagter og se den blive skudt.

Nu bliver der dannet en forening med et sådan netværk at hvis du ikke selv
kan holde ud at følge din hest til slagter, vil der være folk der melder sig
frivilligt og sørger for at følge hesten ind og sikre sig at den virkelig
bliver slagtet og ikke ender på dødsruten.

Meld dig ind i denne forening og stop handlen med slagteheste!

Du kan sende dit navn og din adresse og telefonnummer til denne mail og du
vil blive indkaldt til stiftende generalforsamling:

hovgaard@nielsen.mail.dk

Vi har brug for din støtte!

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 15-11-02 12:13

"Tina Uhre" <lily@post.cybercity.dk> wrote:

>Nu bryder jeg sikkert med enhver netikette.

Ahhh..! Det HAR da noget med heste at gøre ikk'?

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Line Chr. Prestkværn

Dato : 15-11-02 18:14

Godt tiltak!
Jeg gratulerer!!!

Line.

Fra : Tina Uhre

Dato : 15-11-02 18:30

"Tina Uhre" <lily@post.cybercity.dk> wrote in message
> Nu bryder jeg sikkert med enhver netikette.

Cut..Bla bla bla

Det skal lige siges at det ikke er mig der har taget initiativet, men en der
hedder Kirsten Nielsen fra Lille Hovgaard Hestepension.

Fra : Anet

Dato : 15-11-02 22:50

i forvejen sker der desværre ikke så meget herinde så det er ok. Det er jo
velfærd for heste som det drejer sig om. Tænk en gang at se sin elskede hest
igennem mange år i et program som rapporten på vej til Italien i en
overfyldt hestetransport uden vand og mad. puuuuhhhhhhh........

hilsen

Anet

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 16-11-02 00:41

"Anet" <anet49@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[snip]

> uden vand og mad. puuuuhhhhhhh........

- hvilket jeg lige oplevede i lørdags på det lokale hestemarked i Hobro. Så
det er altså ikke kun transporterne der er noget galt med. Hvorfor helv***
gør hestens værn eller et eller andet værn ikke noget ved alle de
pengegriske hestehandlere, der overhovedet ikke bekymrer sig om hestens
velbefindende??? (Pardon my French)

Hvad kan en ny forening iøvrigt gøre, som andre dyrevelfærdsorganisationer
ikke kan?

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Tina Uhre

Dato : 16-11-02 08:37

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> wrote in message
> [...]

> velbefindende??? (Pardon my French)
>
> Hvad kan en ny forening iøvrigt gøre, som andre dyrevelfærdsorganisationer

Dyreværnsforeninger træder ind NÅR en hest er i nød. Denne forening vil
træde ind med oplysning og støtte omkring valget af slagtning af sin kære
hest. Der er mange der bevidst vælger slagteren fra netop fordi det er en
svær beslutning at skulle se sin Gode ven blive skudt. Her vi vi træde ind
være den der rent faktisk sikrer sig at hesten nu også bliver slagtet og
ikke istedet bliver sendt på sin sidste rejse sydpå.

Menhvis du har nogle spørgsmål kan du kontakte foreningens stifter Kirsten
Nielsen på email mailto:hovgaard@nielsen.mail.dk
Hun vil kunne svare på alle dine spørgsmål. Og tage imod dit navn når du
melder dig ind