Mit modem burde hedde Mortensen (det kan i~
Fra : Martin K. R.

Dato : 15-11-02 08:26

Hej gruppe,

Jeg har Netexpress 2 ADSL (som nu hedder TDC Internet Bredbånd og som
sikkert i næste uge hedder noget helt fjerde) hos TDC. Søndag aften gik mit
ADSL modem i stykker (end ikke power lampen var der liv i). Modemmet er en
stor hvid grim kasse fra Siemens. Jeg har nu fået det ombyttet, men jeg er
ofte ude for følgende:
Min forbindelse går i stå, og et hurtigt check på routerens (Speedstream
2601) status side viser at IP adressen er 0.0.0.0. Desuden lyser eller
blinker ADSL modemmets SYNC lampe rødt. Dette står på i et halvt til et helt
minut, hvorefter SYNC lampen bliver grøn igen.

Før i tiden skete dette også, men kun ca. en gang om ugen. Nu sker det
adskillige gange på en aften.

Mine spørgsmål er:
Hvad er årsagen (rent teknisk) til at SYNC lampen lyser rødt? Ligger
problemet hos centralen, modemmet eller routeren? Hvad er det der ikke kan
SYNC'e? Hvorfor sker det nu meget oftere end før?
Hvad er den normale procedure hvis nu SYNC lampen forbliver rød? Jeg har
prøvet at lede på TDCs hjemmeside, men den er komplet uoverskuelig...

Martin

P.S: Hvis nogen undrer sig over subject linien, så er det altså en gammel
Dirch Passer og Keld Petersen sketch...

Fra : KsNa

Dato : 15-11-02 13:45

> Hvad er årsagen (rent teknisk) til at SYNC lampen lyser rødt? Ligger
> problemet hos centralen, modemmet eller routeren? Hvad er det der ikke kan
> SYNC'e? Hvorfor sker det nu meget oftere end før?

Ja, central, modem, linie m.m. men nok ikke routeren.

> Hvad er den normale procedure hvis nu SYNC lampen forbliver rød? Jeg har
> prøvet at lede på TDCs hjemmeside, men den er komplet uoverskuelig...

Fejlmeld din linie

Kim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-11-02 14:14

"Martin K. R." <mr@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> SYNC'e? Hvorfor sker det nu meget oftere end før?

Der sker sandsynligvis det at modemet/centralen retrainer, dvs bliver
enige om hvilke DMT-kanaler der skal bruges. Årsagen kan være øget støj
på linjen.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Aston Villadsen

Dato : 17-11-02 16:13

On Fri, 15 Nov 2002 08:26:13 +0100, "Martin K. R." <mr@get2net.dk>
wrote:

>Hej gruppe,
>

>Martin
>
>P.S: Hvis nogen undrer sig over subject linien, så er det altså en gammel
>Dirch Passer og Keld Petersen sketch...

Øh - de må siges at have være ret så langt fremme i skoene....

Fra : Jens Petersen

Dato : 17-11-02 16:20

On Sun, 17 Nov 2002 16:13:03 +0100, Aston Villadsen
<aston@villadsen.com> wrote:

>Øh - de må siges at have være ret så langt fremme i skoene....

Hvorfor dog det? Modemet blev opfundet i 1958, og der har da været
sync-problemer lige siden

--
Jens

Always try to stop talking before people stop listening.