Maskinen fryser ???
Fra : Jan

Dato : 15-11-02 07:35

Hejsa

Min maskine er begyndt pludselig at fryse helt i forskellige programmer,
nogle gange lige i starten af windows - ja på forskellige tidspunkter.

Er der nogen der ved hvad der kan være galt og hvad jeg kan gøre.

Kører XP
På AMD 1200 mhz
512 mb ram
MSI K7T266 Pro-2 RU

Mvh
Jan

Fra : daredevil©

Dato : 15-11-02 07:35

"Jan" <jan@surfmail.dk> wrote in message
> [...]
> nogle gange lige i starten af windows - ja på forskellige tidspunkter.
>
> Er der nogen der ved hvad der kan være galt og hvad jeg kan gøre.

Måske et køleproblem ? Hvor varm er den ?
Har du installeret noget nyt ?

Fra : Jan

Dato : 15-11-02 07:47

Har ikke installeret noget nyt.
Jeg kører med en Silverado køler, og har bare lige haft transporteret min
maskine (liggende) og nu driller den når jeg kommer hjem igen.

Jan

Fra : daredevil©

Dato : 15-11-02 07:51

Kig hellere til din CPU...
Selv om den ligger ned under transport kan der jo ske kedeligeting :-/

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 15-11-02 15:13

Jan wrote:
> Har ikke installeret noget nyt.
> Jeg kører med en Silverado køler, og har bare lige haft transporteret min
> maskine (liggende) og nu driller den når jeg kommer hjem igen.

Køleprofilen har sikkert rykket sig en smule, det er nok til at give de
problemer du har.
Af med køler, ny kølepasta, og på med den igen så du er sikker på at den
sidder rigtigt.

Fra : Jan

Dato : 15-11-02 07:49

Min maskine er omkring 65 grader - hvad kan jeg gøre for at køle den
yderligere og hvad vil det koste at gøre den køligere.

Fra : Leony

Dato : 15-11-02 07:55

"Jan" <jan@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Min maskine er begyndt pludselig at fryse helt i forskellige programmer,
> nogle gange lige i starten af windows - ja på forskellige tidspunkter.

Hvis du ikke har skiftet drivere eller installeret nogle programmer lige før
frysningerne begyndte, så prøv at kigge på strømforsyningen. De kan godt
blive "trætte" i de enkelte komponenter, hvilket tit resulterer i
ustabilitet. Det er især billige strømforsyninger der er ramt af dette
kedelige fænomen. Prøv at låne en anden strømforsyning. Du skal dog ikke
låne en, der på papriet, leverer færre Watt end den du har nu.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jan

Dato : 15-11-02 08:24

Min strømforsyning er en Parpst low-noise fra Noise-control der er 1 år
gammel.

Jan

Fra : Ole Nielsen

Dato : 15-11-02 08:55

Kontroller først at de forskellige kort er helt nede i soklerne (det er sku nok her der er gået noget løs under transp.)

Prøv med at skifte dit ram / evt. hive en klods ud.

Har du mulighed for at låne en anden CPU.

Prøv evt. systemet uden lydkort / netkort ect.

Endeligt kan det være bundkortet der er blevet defekt.

Det er jo nok ikke noget med varmeproblemer når der allerede kan være fejl fra starten af Windows.

mvh
Ole

Fra : Jan

Dato : 16-11-02 08:20

Det at min maskine fryser sker altid når den skal til at "lave" lidt - den
er f.eks. aldrig gået ned mens jeg bare har siddet og surfet, men når jeg
starter et program hvor den skal lave lidt så..................

Jan